Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Kult: Heretic Kingdoms
(zdroj: ABC Games.cz - www.abcgames.cz)
Monastery
S majstrom Valkarinom prichádzate pred bránu zničeného kláštora. Máte
ho preskúmať. Vstúpte a hneď na nádvorí vás napadne jeden nepriateľ.
Zabite ho a vráťte sa to oznámiť Valkarinovi. Ten uzná za vhodné, že nadišiel
čas pre vaše zasvätenie a ponúkne vám na výber jeden zo štyroch elementov.
Zvoľte si, ktorý vám vyhovuje. Okrem kúzelného prútika, ktorým strieľate
magické útoky, máte tiež možnosť preniknúť do Dreamworldu (DW), astrálnej
sféry, ktorá sa nachádza všade. V tejto sfére ste neviditeľný pre bežných
smrteľníkov (a aj oni pre vás, pokiaľ to nie sú mágovia schopní Naladenia
na DW) a naopak vidíte astrálnych nepriateľov. Po ich likvidácii po nich
zostane esencia, ktorú zbierajte a samozrejme máte za ich ničenie aj skúsenosti.
Do Dreamworldu môžete vstúpiť kedykoľvek, no len na istý čas (ukazovateľ
úplne napravo). V jednotlivých lokáciách sa nachádzajú Hex Marky (svietiace
kruhy na podlahe), ktoré vidíte len v Dreamworlde. Keď si na taký znak stúpite,
tak získate 10 bodov medzi voľné body, z ktorých si za každých 100 môžete
vylepšiť jednu vlastnosť.
Po zasvätení sa vráťte na nádvorie. Už tu môžete vstúpiť do
Dreamworldu a popasovať sa s prvými nepriateľmi. Tiež sú tu dve truhly s
nejakým vybavením. Inak vstúpte do kláštora. Tam v Dreamworlde pobite
nepriateľov. Jedným z nich je Sigil (okultný znak) pri truhle. Po jeho zničení
ju môžete preskúmať (bez jeho zničenia ju nemožno otvoriť ani v normálnom
svete). Z truhly okrem iných vecí si vezmite Amulet of Theocrat a zostúpte
schodmi do nižšieho podlažia. Tam v DW zničte duchov mníchov a na konci v
miestnosti oslovte stále v DW ducha. Overseer vám bez okolkov oznámi, že musíte
zaceliť trhlinu. Porozpráva vám o mníchoch kláštora, ktorí mali za úlohu
strážiť meč Godslayer, no niekto ich vyzabíjal a meč ukradol. Tiež bola
otvorená trhlina, ktorá môže spôsobiť katastrofu a tak ju musíte zaceliť.
Potrebujete na to amulet, ten ste si už vzali na povrchu, tak mu to oznámte a
on vás s ním zladí. Vráťte sa hore a vstúpte do DW. Uvidíte trhlinu v
podlahe (Astral Rift). Len cez ňu s amuletom prebehnite a je to hotovo. Vráťte
sa za Valkarinom na most. Porozprávate sa a odídete.
Arathen
Objavíte sa s Valkarinom pri ohnisku (pri ohniskách môžete odpočívať)
a on vám porozpráva o nadaní a spojení s kúzlami, ktoré získavate z
predmetov a keď sa s nimi spojíte, tak sa stačí vyspať a zaktivovať ich.
Čím vyšší level, tým viac aktívnych Naladení môžete mať naraz. Po
rozhovore vás opustí s tým, že máte sami preskúmať oblasť.
Dedina je momentálne opustená. Na malom cintoríne pod vami môžete objaviť
v DW ducha starého bojovníka. Pri dome pri rieke na západe je malé dievča.
Od oboch sa dozviete, že dedinu napadli Taymurianski nájazdníci a dedinčanov
zajali. Tým získate quest a prístup do novej lokácie. Pri dievčati je most,
ktorý vedie z dediny. Južne pri rieke je ešte jeden malý drevený most, ktorý
vedie na ostrovček, kde má dom Strážca rieky. Ten je tu stále a môžete si
u neho zmeniť elementálnu orientáciu zbraní (ako neskôr aj u iných osôb).
Preskúmajte ešte túto oblasť a pobite nepriateľov. Potom opusťte oblasť a
choďte na Okraj lesa (lokácia Forest Edge).
Forest Edge
Po príchode vás hneď začnú napádať Taymuriani, tak bojujte. Pri
postupe oblasťou narazíte na zamrežované diery v zemi. Keď sa priblížite
k prvej, tak vás oslovia dedinčania, ktorí sú v nich zavretí a prosia o
pomoc. Potom sa len rozbehnite a pozabíjajte všetkých nepriateľov. Keď
zabijete posledného, tak vám postava sama povie, že bol posledný. Potom opäť
oslovte dedinčanov v dierach a tak ich oslobodíte.
Než odídete, je tu ešte niečo, čo môžete spraviť. V severozápadnom rohu
sú trblietajúce sa kríky Bobúľ mesačnej žiary (Brightmoon Berries).
Vezmite si aspoň jeden ich plod, bude potrebný na quest. Potom sa vráťte do
dediny.
Arathen
Po návrate do dediny je tu už rušno a živo. Môžete pozrieť malé dievčatko,
ktorému ste zachránili matku. Od nej z rozhovoru zistíte dva questy. Chce
predať dom, aby mala peniaze na odchod za rodinou do oblasti mimo nájazdov a
tiež zistíte, že ju strašia nočné mory. Takže sa prehoďte do DW a zabite
päť duchov, ktorí sú rozlezení po dedine. Tým to splníte. Čo sa týka
druhej veci, tak našporte 1000 zlatých a sami kúpte jej dom, ak chcete. Tým
získate miesto na spanie a odkladanie predmetov. Potom choďte za starostom (Magistrate).
Ten vám poďakuje za záchranu dediny. Tiež vám porozpráva príbeh o tom,
ako kedysi Taryn Arkor získal meč Godslayer. Keď krajina bola sužovaná
vojnou s rebelmi, sľúbil obrancom pomoc a za to požadoval meč. Keď mu ho však
vydali, nechal si ho pre seba a sľub nesplnil. Tiež sa ho spýtajte na
Taymurianské zajatie a získate quest vyliečiť jeho syna. Dajte mu bobule, čo
ste si priniesli z tábora Taymurianov a tým je syn vyliečený. Ani potom vám
nepomôže s tým, kto ukradol meč, ale odporučí vás za Strážcom rieky,
ktorý má nejaký problém s Millerom.
Zájdite za strážcom rieky, ten však s tým nemá žiadny problém, ako by sa
ho to netýkalo. No má iný. Keď sa ho spýtate, či nevie, kto by mohol vedieť
o meči, čo hľadáte, tak povie, že možno Forest Guardian, no o ňom už
dlho nemá žiadne správy. Máte ho nájsť, zistiť, čo s ním je a vrátiť
sa mu to oznámiť. Nový quest a nová lokácia.
Teraz choďte za Millerom, ktorý je v mlyne na severe, pri rieke, alebo za jeho
dcérou, ktorá stojí na móle pri strážcovi rieky. River Guardian a jeho dcéra
sa milujú, no Miller im nechce požehnať, pretože potrebuje niekoho, kto by
zastal jeho dcéru, ktorá mu pomáhala v mlyne. Máte dve možnosti. Vyplaťte
mu 200 zlatých, aby si niekoho najal na prácu. Alebo choďte na cintorín, kde
je aj duch starého bojovníka. Tam postáva zombie určený na prácu, no je
nevyužitý a opustený. Pokecajte s ním a vráťte sa oznámiť Milerovi, že
máte pre neho pomocníka. .
Zájdite si ešte do krčmy. Môžete tam prespávať za 10 zlatých, pokiaľ
ste nekúpili dom pri rieke. Spýtajte sa ho, ako mu ide obchod a posťažuje sa,
že prišiel o zásoby diviačiny. Ponúkne vám 50 zlatých za mäso diviaka.
Odporučí vám ich hľadať vo Valley of Tears. Takže keď nejaké nájdete,
tak mu ho prineste. Zaplatí za každý kus, na splnenie questu stačí jeden.
Jeden diviak je v severovýchodnom rohu dediny. No je to posvätné zviera dedinčanov
a ak ho zabijete, budú z toho nešťastní. Ďalšie nájdete vo Valley of
Tears. Keď dokončíte prácu v dedine, vydajte sa do ďalších lokácií.
Valley of Tears
Po vstupe do Údolia Sĺz stretnete posla so správou. Dlho sa nezdrží a odíde
za povinnosťami. Vydajte sa na sever, od miesta, kde ste a narazíte na umierajúceho
posla. Niekto ho okradol a zabil. Vás pred smrťou požiada, aby ste za neho
doručili správu pre Carissu Cantrecht. Cestou vás tu napadnú diviaky, tak
pamätajte, že ich mäso môžete zaniesť krčmárovi do dediny Arathen. Potom
pokračujte do severozápadného rohu, kde je Lesný strážca, veľký, živý
strom. Porozprávajte sa s ním o Riečnom Strážcovi z Arathenu. Potom sa ho
spýtajte, či nevie niečo o meči, ktorý hľadáte. Nevie, ale poradí vám
novú lokáciu, Lost Canyons. Ak ste to tu už celé preskúmali, tak odíďte.
Ešte sa vráťte do Aratheny, oznámiť Riečnemu strážcovi, čo ste zistili
o Lesnom Strážcovi a choďte do novej lokácie.
Lost Canyons, Brigand Camp
Prezrite si lokáciu a pobite nepriateľov. Na severe postáva pri ohnisku
Joran Cynessa. Je to prvý obchodník, na ktorého narazíte. Tak ak chcete, niečo
si kúpte a niečo aj popredajte, peniažky sa hodia. Pokecajte s ním o ňom a
jeho predaji. Potom sa presuňte na juhovýchod. Je tam Taymurianský klan Black
Fang. Tento klan chce mier na rozdiel od klanu Grey Claw. Oslovte ich vodcu a
zistíte, že ich klan pomáha ľudskej armáde, aby uzavreli mier a získali
pre seba miesto pre život. Zistíte, že ich obťažuje skupina lovcov. Ponúknete
im pomoc, že ich zastavíte. Získate quest a novú lokáciu. Tiež sa kapitána
Black Fangov spýtajte na obchodníka Jorana a naznačí, že s ním nie je všetko
v poriadku. Teraz to tu opustite a choďte do tábora lupičov, čo je nová lokácia.
Tam jednoducho pobite všetkých nepriateľov. Po zabití posledného hrdinka
prehovorí, že si s ňou nemali začínať. Potom sa len vráťte za kapitánom
Black Fangov do lokácie Lost Canyons. Oznámte mu, čo ste vykonali a on vám
poďakuje. Potom zájdite úplne na sever, nad táborom Jorana Cynessa je
prechod do Vojenského tábora obrancov Corwenthu. Vstúpte.
War Camp
Po príchode vás zastaví vojak, no len čo sa odprezentujete ako inkvizítorka,
tak vás bez všetkého vpustí do tábora. Prepnite sa do DW a uvidíte v tábore
vlkolaka. Zabite ho a získate quest zlikvidovať týchto špiónov. Vo veľkom
stane je generál Udric. Ohláste sa u neho, no z rozhovorov len zistíte pár
informácií, nič nevyhnutné sa nedozviete. V DW pobite všetkých lykantropov
v tábore a tým je quest splnený. Môžete o nich hovoriť s Udricom predtým,
aj potom, no quest to neovplyvní. Prezrite si ďalej tábor. Narazíte na
minstrela menom Faxon Icco. Môže vám niečo zaspievať, ak chcete. Zatiaľ ho
nepotrebujete, ale neskôr možno. Ďalší chlapík, s ktorým pokecajte, je
Quartermaster. Posťažuje sa, že nemajú žiadne zásoby. Niekto v meste vykúpi
zbrane, no tie im nie sú doručené, ale získavajú ich Taymuriani. Mali by
ste to prešetriť. Keďže ste sa už predtým stretli v Lost Canyons s obchodníkom
menom Joran Cynessa, ktorý sa nepozdával ani kapitánovi Black Fangov, tak
viete, že je za tým zrejme on. Udajte ho a splníte quest. V susednom stane je
War Mage, ktorý vám môže zmeniť elementálnu orientáciu zbraní. Pred
stanmi postáva Ishkaiský obchodník. Keď sa s ním porozprávate, zistíte,
že niekoľko Ishkaiských otrokov utieklo a bojovníci klanu Sura sa ich vydali
nájsť a potrestať. Požiada vás o pomoc. Poslednou podstatnou osobou je na
konci tábora Carissa Cantrecht. Pohovorte si s ňou a odovzdajte jej správu od
posla, ktorú ste získali vo Valley of Tears. Tiež od nej zistíte, že niekto
otrávil studne. Máte vypátrať kto. Poniže nej stoja členovia klanu Black
Fang, ktorí boli predtým vonku, v Lost Canyons. Oslovte ich kapitána a spýtajte
sa na otrávenú vodu. Nevie o tom, no podozrieva šamanov klanu Grey Claw, ktorí
zrejme znesväcujú vodu pri zdroji v ich starej svätyni. Teraz buď oslovte
Carissu a vydajte sa s ňou k zdroju vody, alebo ešte skočte do Ishkaiských
jaskýň vyriešiť problém s otrokmi na úteku.
Ishkai Caves
Po vstupe do jaskyne stretnete pár otrokárov. Pri rozhovore máte dve možnosti.
Buď im oznámiť, že ich akcia tu je ilegálna a že teda pomôžete Ishkaiom,
alebo im ponúknuť pomoc pri ich dolapení. Pri prvej možnosti vás napadnú.
Potom preskúmajte jaskyňu za nimi a pobite zvyšných Suranských bojovníkov.
Pri druhej možnosti vás nechajú tak. Keď vstúpite do jaskyne pri druhej možnosti,
tak tam budú Ishkaiskí otroci. Všetkých pobite a vráťte sa to oznámiť
otrokárom, ktorí vám poďakujú. Tak, či tak, si zabojujete. Potom sa vráťte
do Vojenského Tábora a teraz sa vydajte vyriešiť problém s vodou spolu s
Carissou.
Taymurian Shrine
S Carissou ste sa dostali pred jaskyňu, v ktorej je stará taymurianská svätyňa.
Carrisa zostane strážiť pri táboráku a vy sa vydajte do jaskyne. Tu vás čaká
len boj. Zabite všetkých taymuriánov a vlkolakov. Na konci jaskyne vás čaká
Prastarý Taymurianský Tieň. Je to boss, ktorého porazte. Tým ste zabránili
ďalšiemu vpúšťaniu jedu do vody. Vyjdite z jaskyne, kde vás stále čaká
Carissa. Je spokojná s vašou prácou. Teraz sa vydáte spoločne do mesta
Kyallisar. Cestou stretnete Taliona, ktorý ukradol meč Godslayer. V jeho
dolapení vám zabráni Evanger, pretože chce, aby ho Talion doviedol za niekým
menom Quova. Carissa vás opustí spolu s Evangerom. Máte sa stretnúť v meste.
Ocitáte sa opäť na mape, tak sa vyberte k bránam Kyallisaru.
Gatess of Kyallisar
Len sa prebojujte cez oblasť až do mesta Kyallisar.
Kyallisar, Halls of Penta Nera
Hneď po vstupe vás privíta majster Valkarin. Vzápätí nato vás odvedie
do sídla Inkvizície, kde sa zúčastníte rozhovoru rady, kde prebehne vaše
zasvätenie. Tiež zistíte, že Talion, ktorý ukradol meč, bol pôvodne jedným
z mníchov, ktorí ho strážili. S Theocratovou konkubínou mal dieťa. Bola ním
práve Carissa Cantrecht. Neskôr sa spojil s Quovom. Ten bol členom Inkvizície,
no rozhodol sa oživiť vieru vo Večného boha. A keďže inkvizícia bojuje
proti akejkoľvek forme náboženstva, tak ich zradil a opustil. Lord Evanger
ich vypátral a pobil väčšinu veriacich, no Talion a Quova ušli. Talion,
Quova a Lord Malfagon kedysi spolu bojovali proti Teokratovej citadele a dobili
ju. Na stretnutí tiež dostanete dve úlohy. Nájsť Quovu, pri ktorom by ste
mali nájsť aj Godslayer a práve nato sa máte spojiť s Jaskerom, ktorý by vás
mal ku Quovy doviesť. Po stretnutí choďte za Valkarinom. Má pre vás malú
úlohu. Potom čo Inkvizícia pobila členov Theokratovho kultu, ich duchovia stále
prebývajú v odsvätenom kostole. Vznikol malý kult, ktorý ich uctieva. Treba,
aby ste sa tých duchov zbavili. V ďalšej miestnosti je Krenze, vrchný mudrc.
Zistíte, že Quovu poznal aj nekromancer Sice Larwan, no asi bude ťažké sa k
nemu dostať. Pomôcť by vám mohol mestský krčmár. Môžete ešte od neho získať
pár zaujímavých informácií. Posledným, kto zostal v sieňach Penta Nera je
Carissa. Tá má pre vás len pár doplňujúcich informácií. Po rozhovoroch
sa vráťte do mesta.
Kyallisar
Ak by ste chceli mať v meste vlastnú základňu, tak sa vydajte na sever k
domu mestského mága. Hneď nad ním je dom, pred ktorým stoji Property Vendor.
Od neho môžete kúpiť tento dom za 10 000 shekelov. Ak aj máte dom v
Arathene, ďalšia posteľ s truhlou sa hodia, pokiaľ vám nebudú chýbať
peniaze. Potom skúmajte mesto. V strede je trh. Okrem iných vecí tam môžete
kúpiť povrazový rebrík, ktorý treba na quest Find Lost Eremite. (S ním sa
potom vráťte a umiestnite ho k priepasti. Zlezte dolu, do podzemia kláštora.
Tam len v DW pobite pár duchov mníchov a nájdete aj ducha pustovníka.
Porozprávajte sa s ním. Napokon sa vráťte do Údolia Sĺz a oznámte Lesnému
strážcovi, čo sa stalo s jeho priateľom.)
Choďte na sever, do veže civilného mága. Je to Sollan zo stretnutia rady.
Pohovorte si s ním a okrem iných vecí zistíte, že ho neteší vojna medzi
dvoma skupinami zlodejov. Dá vám za úlohu urovnať spor medzi nimi. Je na vás
ako. Tiež si u neho môžete zmeniť elementálnu orientáciu. Na severozápade
je kostol, ktorý treba vyčistiť pre Valkarina. Len doň vstúpte, pobite všetkých
duchov v DW a vráťte sa to oznámiť Valkarinovi. Na trhu v Kyallisare je strážca
menom Fanric. Zistíte od neho, že má Eye Ring a aj by sa ho zbavil, no len za
niečo hodnotné a nemá nič za čo by ho vymenil. Máte zistiť, čo by chcel.
Vo vojenskom tábore od Quartermastera zistíte, že si veľmi cenil kameň
prislúchajúci k mesiacu jeho narodenia, bol to dar. No nepozná mesiac jeho
narodenia. Zájdite za jeho kolegom Gonfalonom, čo s ním stráži trh. Od neho
zistíte, že je to siedmy mesiac. Keď sa neskôr dostanete do Domu Exotiky
Madam Zoftig, tak zistíte, že sa venuje astrológii. Spýtajte sa, aký kameň
prislúcha na siedmy mesiac narodenia. Je to Carnelian (Chalcedón). Zájdite na
trh a kúpte ho od klenotníka. Potom ho už len vymeňte za Eye Ring.
Teraz sa vrhnime na hlavný príbeh. Vydajte sa z trhu na juhovýchod, je tam
cesta, ktorá sa ďalej stáča na sever. Na jej konci je Jaskerov dom. Oslovte
ho a nahovorte mu, že veríte v kult Večného boha a musíte sa stretnúť s
Quovom. Sľúbi vám pomoc, ak pomôžete vy jemu. Musíte zachrániť jeho
syna, ktorého drží vodca zlodejov Gozen. Gozen ho tak vydiera, aby mu spravil
armádu zombiov. Preto musíte vyhľadať Sharoka, jeho bývalého zástupcu,
ktorý vedie skupinu zlodejov, ktorá sa odčlenila od Gozena. Ak budú
spolupracovať, môže to zastaviť a Sharok vám môže pomôcť dostať sa ku
Gozenovi. Gozen sa ukrýva v Gladiátorskej aréne. Aby ste sa tam dostali,
odporučí vám nájsť muža, ktorému predal pár zombiov. Aby ste sa dostali
k Sharokovi, máte sa spýtať u prefekta trhu. To je ale úloh!
Pekne po poriadku. Zájdite na trh a hneď naľavo od trhu má dom prefekt trhu
menom Croesus Arriviste. Spýtajte sa ho na situáciu. Prezradí vám, že platí
za ochranu Sharokovi, no formálne je s Gozenom. Preto má falošnú a pravú účtovnú
knihu. Tú pravú nechal v skladisku, kde je aj tajný vchod do kanálov. Požiada
vás, aby ste mu ju priniesli. Sklad (Storehouse) nájdete na západe, nad krčmou.
Vnútri len pobite pár nepriateľov a z truhlice si vezmite knihu, ktorú mu
zaneste a dostanete od neho 200 zlatých. Potom sa vráťte do skladu. Na
prostrednom stĺpe je páka, ktorú potiahnite. Otvorí sa tajný vchod.
Prejdite ním. Dolu v kanáloch nájdite Sharoka a jeho mužov. Povedzte mu, že
Jasker navrhuje spojenectvo, ak mu pomôže zachrániť jeho syna. Sharok súhlasí.
Zájdite to povedať Jaskerovi.
Potom sa opäť vráťte za Sharokom do kanálov. Sharok má pre vás úlohu.
Budete mu robiť bodyguarda, kým obehne po meste pár dôležitých ľudí. Prvé
stretnutie prebehne dobre. Pri druhom sa do toho zapletú štyria Gozenovi muži.
Zabite ich a znova oslovte Sharoka. Už ho len odprevaďte do krčmy a je to. Máte
ho tam osloviť za pár hodín. Tak si skočte zdriemnuť. Potom sa vráťte. Máte
ho odprevadiť do Domu Exotiky Madam Zoftig. Keď tam prídete, napadne vás
skupina Gozenovych mužov. Stačí zabiť jedného a ostatní utečú. Sharok si
vezme peniaze a odíde. Máte sa s ním stretnúť v krčme na druhý deň.
Zatiaľ využite čas na jeden vedľajší questík. Od Madam Zoftig zistíte,
že vyhodila posledného hudobníka, lebo príliš obťažoval jej dievčatá.
Bola by rada, keby ste jej zohnali nového. Pamätáte sa na minstrela Faxona
Icca vo Vojenskom tábore? Nikomu sa tam nepáčil jeho spev. Skočte tam a
povedzte mu, že v nevestinci madam Zoftig by našiel uplatnenie. Súhlasí. Zájdite
za madam Zoftig oznámiť jej dobrú správu. Toto by vám malo zabrať nejaký
čas, takže teraz skočte opäť do krčmy.
Sharok vám oznámi, že Gozen si zaobstaral magickú podporu a jeho skrýšu
napadli démoni. Máte sa o nich postarať. Choďte teda do kanálov, kde má
Sharok skrýšu. Pobite démonov. V miestnosti pod vstupom do kanálov je teraz
otvorený nový prechod do katakomb. Vstúpte do nich. Dole zase pobite hustú
partu démonov, vrátane veľkého démona na konci. Vráťte sa oznámiť
Sharokovi splnenie úlohy. Zhodnete sa na tom, že je potrebné vypátrať, kto
stojí za týmto magickým útokom. Pomôcť by mohol Sollan, civilný mág. Zájdite
do jeho veže. Stratil sa jeho učeň, ktorý má zrejme na svedomí útoky démonov.
Máte ho nájsť a buď potrestať, alebo priviesť späť. Zájdite teda do lokácie
Hellgate, ako vám odporučil Sollan. Pekelná brána je v podstate holá
planina, tak sa prebojujte hordami nepriateľov až k učňovi. Tu máte dve možnosti.
Zabiť ho (vtedy bude s vami bojovať. Získate len skúsenosti a Zdroj Roh Démona,
no ten sa dá získať aj neskôr), alebo ho odviesť k Sollanovi (potom je to
bez boja s učňom). Rozhodnite sa. Tak, či tak oznámte Sollanovi výsledok.
Potom sa vráťte do mesta a oznámte Sharokovi, že si Gozen najal mágovho učňa
na vyvolanie démonov. To ho rozčúli. Ponúkne vám 2000 shekelov za zabitie
Gozena. No najprv sa musíte dostať do Gladiátorskej Arény. Na pol ceste z
Trhu k civilnému mágovi Sollanovi je odbočka doprava. Na tabuli je Overlook (výhliadka).
Tam je chlapík (Arbiter) a zombie. Povedzte mu, že ste pripravený na test.
Heslo sa dozviete od Jaskera, alebo neskôr od Sharoka. Zaplatíte 200 shekelov
a on na vás pošle zombie. Keď ho úspešne zabijete, tak vás zapíše na
zoznam gladiátorov. Teraz môžete vstúpiť do arény. Tá je popri ceste do
Jaskerovho domu. V aréne vyhrajte prvých pár zápasov a v poslednom porazte
Elitného Gladiátora, tuhý oriešok. Potom zájdite za Sharokom, oznámiť mu,
že ste získali reputáciu v aréne. Tak dohodne súboj s Gozenovym bodyguardom.
Vráťte sa do arény a porazte ho. Potom vás odvedú za Gozenom. Ponúkne vám
5000 shekelov a prepustenie Jaskerovho syna, ak pre neho zabijete Sharoka. Môžete
súhlasiť, alebo odmietnuť. Ak súhlasíte, tak Sharoka nájdete v krčme, v
meste. Zabite ho a Gozen vám dá odmenu, aj kľúč od cely. Ak odmietnete,
budete bojovať s Gozenom, ktorý nie je taký silný, ako jeho bodyguard, ale má
tiež dosť života, takže sú to dva ťažké zápasy po sebe. Potom oznámte
Sharokovi, že ste uspeli. Po Gozenovej smrti si vezmite kľúč z jeho tela a zájdite
oslobodiť chlapca. Akokoľvek sa rozhodnete, skončí to tak, že oslobodíte
Jaskerovho syna. S ním zájdite za Jaskerom, ktorý vám prezradí, že nevie,
kde je Quova, no mohol by to vedieť lych Percheron, ktorý sídli v krypte za
krčmou tu v meste. Dá vám tiež Taryn´s Ring. Ten vám zabezpečí, aby s
vami lych hovoril.
Než budete pokračovať, môžete skočiť znovu za prefektom trhu,
Croesusom Arrivistem. Všimnete si, že jeho syn Nabob je preč. Spýtajte sa ho
na to. Vraj sa Nabob cítil nedocenený, tak sa rozhodol stať sa gladiátorom.
Dá vám 500 shekelov, ak ho odhovoríte. Mali by ste mu ukázať, že je slabý,
takže ho porazte v zápase. Ale nepoužívajte silné zbrane. Choďte na
vyhliadku, kde stojí Arbiter. Tam, kde ste bojovali so zombiem, aby ste sa
dostali do arény. Tam je Nabob, vyzvite ho. Použite slabú zbraň (kľudne aj
bez zbrane), inak ho zabijete. Ak sa tak stane, tak nedostanete odmenu a Croesus
s vami nebude chcieť ani hovoriť a nebudete s ním môcť teda ani obchodovať.
No ak ho len zbijete, Croesusa tým potešíte.
Teraz zájdite do krčmy "Smäd po pomste". Od krčmára máte
povolenie ísť do zadných izieb. Tam sa prebojujte cez zombiov až do
Percheronovej krypty. Porozprávajte sa s ním (majte prsteň od Jaskera) a
prezradí vám, že miesto pobytu Quova by mohol vedieť ich spoločný učiteľ
Sice Larwan. Ten sa ukrýva na najnižšom podlaží baní Červeného útesu.
Vydajte sa teda do Red Cliff Mines.
Red Cliff Mines
Po vstupe sa dostanete do Ishkaiskej dediny, ktorá je pred baňami. Prezrite
ju. Pri ohni stojí Ishkai Matriarch. Povie vám niečo o baniach, vrátane
informácie, že okrem nemŕtvych je zaplavená pavúkmi, ktoré sem boli zahnané,
keďže Taymuriani zabrali mnoho iných jaskýň. Pri vchode je pavúčia kráľovná,
poprosí vás, aby ste ju zabili, pretože ohrozuje Ishkaiov. Povyše Matriarchy
je Britek. Je to obchodník a tiež má úlohu. Poprosí vás, či by ste mu
priniesli nejaký zafír. Nič viac tu nie je, tak choďte do jaskyne. Vo
vstupnej jaskyni zabite pavúčiu kráľovnú a vstúpte do baní. V prvej časti
baní sa len prebojujte k prechodu do druhej časti. Cestou sa však obzrite po
dvoch debnách so zásobami, sú tam celkom dobré veci. Ďalej sa prebojujte
cez niekoľko ďalších úrovní. Nič zložité (ak nerátame nepriateľov),
len priamy postup a boj. Dojdite až do Nekromancerovych komnát (Necromancer´s
Chambers). Tam zbehnite do najnižšej časti, kde sú dvere s troma kľúčovými
dierkami. Odtiaľ vedú nadol tri cesty. Každá vás dovedie do miestnosti
plnej nepriateľov a v každej z troch miestností je jeden kľúč. V každej
miestnosti je aj nádoba (truhla, kosti), v ktorých sú dobré veci. V jednej
truhle tiež nájdete Zafíry, ktoré sa hodia k vedľajšiemu questu pre
Briteka. Vezmite si ale hlavne kľúče a použite na kľúčové dierky. Tým
otvoríte dvere. Prejdite. Tam vás čaká Arachnid Zombie Guardian. Keď ho
porazíte, ďalej vás čaká už len samotný Sice Larwan. Porozprávajte sa ním.
Povie vám, že sám pracoval pre vašich nadriadených a učil mladých študentov
inkvizície. Boli to Quova a Valkarin. No Quova sa napojil na esenciu mŕtveho
boha a v šialenstve zabil Valkarinovu matku. Potom utiekol. Než Valkarin
zistil, čo spravil, pomohol mu utiecť. Potom sa priznal. Preto Evanger neznáša
Valkarina. Barón Evanger Quovu prenasledoval a zabil jeho lásku vo veštiarni.
Teraz sa Quova snaží oživiť boha, ktorého kedysi Arkor zabil. Po rozhovore
vám Sice daruje svoju palicu. Potom sa s ním ešte môžete porozprávať na
ďalšie témy. Napokon sa ho spýtajte, či vám môže zabezpečiť bezpečný
odchod. Súhlasí a ocitnete sa opäť vonku pred jaskyňami. Zaneste Britekovi
Zafír, ak chcete a odíďte. Keď opustíte lokáciu, tak sa automaticky objavíte
v Sieňach Peta Nera, kde podáte hlásenie Valkarinovi a Carisse. Máte novú
úlohu. Keď už viete, kde je Quova, treba ho násjť.
Sura Wastes, Black Rock Castle
Vstúpte do pustín. Kúsok od začiatku je napravo Talisanov duch. Zbadáte
ho samozrejme len v DW. Ak ho oslovíte, zistíte, že zahynul, keď zháňal
pomoc pre svoju dedinu. Bol by rád, keby sa o jeho osude dozvedela jeho sestra
Asharanu. Zájdite teda do Kyallisaru, do Domu Exotiky Madam Zoftig a oznámte
jej zlé správy. Tam Ashanaru hrdo pracuje ako kurtizána. Neskôr v pustatinách
už stretnete len Suranskú sirotu, no odmietne s vami hovoriť. Neskôr sa k
nemu budete môcť vrátiť, v rámci vedľajšieho questu. Prebojujte sa na
koniec pustatín a opustite lokáciu. Sprístupní sa vám ďalšia - Black Rock
Castle. Vstúpte doň. Po vstupe stretnete šampióna Suranov Čiernej Skaly.
Nemusíte s ním bojovať, no môžete ho vyzvať na súboj. Pozor, má cez 18
000 Hit Pointov. No ak ho porazíte, máte 250 000 skúseností.
Pokračujte ďalej a stretnete Suranského šamana. S ním pokecajte. Môžete získať
úlohu na prinesenie luku od šampióna klanu Červenej hmly. Tiež vám môže
meniť elementálnu orientáciu a funguje aj ako obchodník. Vedľa neho stojí
Ishkaiská pôrodná baba. Zistíte od nej niečo o narodení a vyrastaní Quovu.
Toho totiž vychoval klan Black Rock. Tiež spomenie, že čaká na sirotu, o
ktorú sa stará. Chlapec má totiž za úlohu dostať sa sám domov z ďalekého
miesta v pustinách. Akosi sa však nevracia. Keď poviete, že ste ho stretli,
no nechcel sa s vami baviť, tak vám povie, že Suran nemôže prijať pomoc
bez zaplatenia. Poprosí vás, aby ste ho priviedli a dá vám peniaze. Stačí,
aby ste zašli do pustatín a oslovili ho. Nič viac.
Ďalej na hrade je Sura War Master. Môžete sa u neho naučiť za peniaze desať
úrovní Naladenia "Warlord". Čím vyššia úroveň, tým silnejšie
poškodenie v rámci Naladenia spôsobujete, no samozrejme čím vyššia úroveň,
tým vyššia cena. Posledná je za 100 000 Shekelov. Posledným členom je tu
slobodný Surakai (Freeborn). Požiada vás, aby ste mu priniesli Suranský Pečatný
Prsteň, aby sa mohol stať členom kasty bojovníkov (ten nájdete až neskôr
v časti Reliquary, pokiaľ sa do nej vydáte.). Potom odíďte z lokácie a choďte
do Red Smoke Mountains.
Red Smoke Mountains
Okrem množstva nepriateľov tu stretnete aj Evangera a Valkarina, ktorí
spolu začnú bojovať. Valkarin premiestni po boji Evangera do Dreamworldu. Keďže
je Evanger na DW nenadaný, má smolu. Valkarin odíde. Nad vami je Šampión
Klanu Červenej Hmly. Snažte sa najprv odlákať od neho a mimo neho zabiť
jeho bojovníkov. Ísť k nemu naostro je veľmi nebezpečné. Keď zostane sám,
tak ho dorazte. Nezabudnite si vziať jeho luk a neskôr ho odniesť šamanovi
do Black Rock Castle. Ďalej už vstúpte do Orákula.
Oracle, Reliquary
Prvou lokáciou je Vstup do Veštiarne. Je obsadený nepriateľmi, tak sa
prebojujte. Nepriateľmi sú Corwenthská elitná garda a prekvapenie, na konci
je Lord Protektor osobne. Pobite ich všetkých a vstúpte do veštiarne. Tam na
konci stoja veštica Alexandra a jej otec Quova. Zistíte, že Malfagon si prišiel
po proroctvo a bolo mu určené, že zomrie rukou toho, kto vstúpi do veštiarne
po ňom. Preto sa sám utáboril pred veštiarňou rozhodnutý ďalšieho návštevníka
zabiť. Tiež zistíte, že Quova vykázali z kultu a moci sa chopil Talion. Počas
rozhovoru za vami príde aj Carissa Cantrecht. Quova sa vyspovedá, že chcel
len dobre, no keďže ho nepochopili, tak sa utiahol k dcére do veštiarne. Tam
ich v podstate uväznil Lord Malfagon, ktorého ste tak opodstatnene zabili, keďže
ohrozil celé kráľovstvo tým, že na ochranu pred vlastným proroctvom sem
dotiahol eltinú gardu. Zistíte, že podľa proroctva novým mesiášom, ktorý
oživí boha, ste buď vy, alebo Carissa, ako potomkovia Arkora. Majster
Valkarin má naladenie, vďaka ktorému si tento rozhovor vypočul. Ako vám oznámi
Quova, Valkarin je už pred veštiarňou, aby zabil vás a Carissu.
Vyjdite von. Pred veštiarňou vás čaká Valkarin. Je nešťastný z toho, čo
musí urobiť, no mesiášstvo je proti základom Inkvizície. Preto vás dve
musí zabiť. Nedá sa nič robiť, bojujte s Valkarinom a zabite ho.
Teraz ste už veľmi blízko konca. Môžete sa hneď rozhodnúť vydať do
poslednej lokácie. No pre istotu sa spýtajte, či je ešte nejaký spôsob,
ako zvýšiť svoju silu, predtým, než budete čeliť Talionovi. Quova vám
poradí starý relikviár, kde môžete nájsť unikátne vybavenie. Takže keď
vyjdete na mapu, máte novú lokáciu Reliquary. Tam nie je potrebný žiadny
popis. Sú to dve podlažia (lokácie) preplnené nepriateľmi a nájdete tam pár
dobrých zbraní (niektoré ste však už mohli získať aj skôr). Prelezte si
to tam a vráťte sa opäť za Quovom.
Oznámte mu, že ste pripravení vydať sa za Talionom. Premiestnite sa do zrúcanín
Arkanovho mesta, kde sídli kult Večného Boha.
Arkane Coliseum
Posledný level, koniec hry. Už nič netreba čakať. Po posledných slovách
Quovu sa vydajte na prieskum. Ste hrdinka, tak Carissu tiež necháte s Quovom
na stráži. Prejdite až na koniec do- prostred lokácie, kde čaká Talion.
Cestou k nemu sa prebojujte cez bojovníkov členov kultu. S vašou silou by ste
ich už mali kosiť ako muchy. Na konci dojdete k Talionovi. Tam sa k vám
pripojí aj Quova, aj Carrisa. Po krátkom rozhovore dôjde k boju. Zabite
Taliona. Ak ho nalákate ku Carisse, tak aj tá ho napadne. Síce sa nehýbe,
ale keď je Talion pri nej, tak ho seká. On zase útočí len na vás a ju si
nevšíma, ale to je jedno, aspoň mierna pomoc. Po jeho smrti upadne táto časť
sveta do Dreamworldu. Potom si na žiadosť Qouvu vezmite Godslayer. Spojíte sa
s ním a získate jeho Naladenie. No tiež zistíte, že nie ste mesiáš.
Vtom sa objaví Evanger. Ako ho Valkarin preniesol do Dreamworldu, tak v
podstate zahynul. Jeho existenciu drží pohromade len vôľa na poslednú
pomstu. Prišiel zabiť Quovu. Ak mu to dovolíte, tak ho zabije a sám zanikne.
Ak vo vás zvíťazí morálka, zistíte, že za dobré skutky sa platí a
budete musieť bojovať s Evangerom. Carissa vám nepomôže (to je pekne
alibistický a sebecký mesiáš).
Po tejto príhode zostalo posledné. Carissa vás požiada o meč (podporí
to aj Quova, ak je nažive). Ak súhlasíte a dáte jej meč, stane sa stelesnením
Večného Boha a vy jej prvou kňažkou. Pokojná cesta konca. Kde v novej ére
a v novom príbehu vystupujú Bohyňa a Bohotvorkyňa.
Ak odmietnete a rozhodnete sa nechať si meč pre seba, tak vás Carissa a Quova
(ak žije) napadnú. Po ich smrti sa stávate novým Theokratom, ako právoplatný
potomok Arkora. Nastala druhá éra Teokracie. Súmrak pod vládou diktátora.
Ak sa rozhodnete splniť želanie majstra Valkarina, tak zničíte meč. Quovu
to rozčúli a napadne vás (ak žije). Carissa je zrejme sklamaná, že sa
nestala bohyňou a napadne vás tiež. Zabite oboch a stanete sa novou Vrchnou
Inkvizítorkou. Nastáva tretia éra Inkvizície.
Abecedný prehľad questov
Acquire Eye Ring From Soldier (Získaj od vojaka
prsteň)
Na trhu v Kyallisare je strážca menom Fanric. Zistíte od neho, že má Eye
Ring a aj by sa ho zbavil, no len za niečo hodnotné a nemá začo by ho
vymenil. Máte zistiť, čo by chcel. Vo vojenskom tábore od Quartermastera
zistíte, že si veľmi cenil kameň prislúchajúci k mesiacu jeho narodenia,
bol to dar. No nepozná mesiac jeho narodenia. Zájdite za jeho kolegom
Gonfalonomq, čo s ním stráži trh. Od neho zistíte, že je to siedmy mesiac.
Keď sa neskôr dostanete do Domu Exotiky Madam Zoftig, tak zistíte, že sa
venuje astrológii. Spýtajte sa, aký kameň prislúcha na siedmy mesiac
narodenia. Je to Carnelian (Chalcedón). Zájdite na trh a kúpte ho od klenotníka.
Potom ho už len vymeňte za Eye Ring.
Acquire Red Smokes Bonebow (Získaj Kostený luk
klanu Červenej Hmly)
V Black Rock Castle je Suranský šaman, ktorý by bol rád, keby ste mu
priniesli kostený luk klanu Červenej Hmly od ich šampióna v horách. Keď
budete v lokácii Red Smoke Mountains, tak na severe je ich šampión. Snažte
sa najprv odlákať od neho a mimo neho zabiť jeho bojovníkov. Ísť k nemu
naostro je veľmi nebezpečné. Keď zostane sám, tak ho dorazte. Potom si
vezmite jeho luk a zaneste ho Šamanovi ako dôkaz a tým splníte quest. Luk si
môžete nechať, alebo ho šamanovi predať za 20 000 šekelov.
Assist Orphan Sura (Pomôž Suranskej sirote)
V lokácii Black Rock Castle je pri šamanovi aj Ishkaiská pôrodná baba.
Spomenie, že čaká na sirotu, o ktorú sa stará. Chlapec má totiž za úlohu
dostať sa sám domov z ďalekého miesta. No nemôže prijať pomoc bez
zaplatenia. Poprosí vás, aby ste ho priviedli a dá vám peniaze. Potom sa len
vráťte do pustatín, oslovte ho a budete prenesení do Black Rock Castle, kde
sa quest ukončí.
Boar Meat (Mäso Diviaka)
Krčmár v Arathene vás požiada o diviačinu. Za každý kus mäsa diviaka
vám dá 50 zlatých. Na splnenie questu stačí jeden kus. Odporučí vás do
Valley of Tears, kde vás pár diviakov napadne. Inak, hneď za krčmou sa pasie
Posvätný diviak, náboženský symbol tejto dediny. Ak chcete, tak ho môžete
zabiť a hneď doručiť diviačinu. No dosť ľudí bude z jeho straty nešťastných.
Buy House (Kúp dom)
Keď sa dedinčania vrátia do Aratheny, tak sa matky malého dievčatka pri
dome na západe na brehu rieky spýtajte na problémy s Taymurianmi. Chcela by
odísť za rodinou, kde by konflikt prečkala, no nemá peniaze. Predala by dom,
no ani nik iný nemá peniaze, kto by ho kúpil. Ak jej chcete pomôcť, našetrite
1000 zlatých a kúpte ho od nej. Tým získate posteľ na spanie a truhlu na
predmety. A aj pocit z vlastného domu.
Buy House in Kyallisar (Kúp dom v Kyallisare)
V meste Kyallisar sa vydajte na sever k domu mestského mága. Hneď nad ním
je dom, pred ktorým stoji Property Vendor. Od neho môžete kúpiť tento dom
za 10 000 shekelov. Ak aj máte dom v Arathene, ďalšia posteľ s truhlou sa
hodia, pokiaľ vám nebudú chýbať peniaze.
Cleanse Denoconsecrated Church (Vyčisti odsvätený
kostol)
Quest vám zadá Valkarin v Halls of Penta Nera. V meste Kyallisar je starý
odsvätený kostol, v ktorom prebývajú duchovia zabitých členov Theokratovho
kultu. Nájdu sa ľudia, ktorí ich uctievajú, preto sa musíte tých duchov
zbaviť. Kostol je v meste na severozápade. Vstúpte doň a pozabíjajte všetkých
duchov. Potom to oznámte Valkarinovi.
Cure Magistrate´s Son (Vylieč Starostovho syna)
Keď sa starostu Aratheny spýtate na Taymurianov, povie vám, že keď boli
v zajatí, zranila jeho syna jedna z tých hmyzích potvor, čo sa pohybujú pri
Taymurianskom tábore. Videl, že sa Taymuriani liečili z ich zranení bobuľami,
čo rástli pri tábore. Ak ste si tie bobule ešte nevzali, tak sa vráťte do
časti Forest Edge. V severozápadnom rohu sú trblietajúce sa kríky Bobúľ
mesačnej žiary (Brightmoon Berries). Vezmite si ich plody a zaneste ich
starostovi. To jeho syna vylieči.
Defeat Sura Champion (Poraz Suranského šampióna)
V lokácii Black Rock Castle je na začiatku Black Rock Sura Champion. Je to
tunajší šampión. Nemusíte s ním bojovať, no môžete ho vyzvať na súboj.
Pozor, má cez 18 000 Hit Pointov. No ak ho porazíte, máte 250 000 skúseností.
Deliver Message to Carissa Cantrecht (Doruč správu
Carisse Cantrecht)
V Údolí sĺz (Valley of Tears) sa od začiatku vydajte na sever, kde nájdete
umierajúceho posla. Požiada vás, aby ste za neho doručili správu pre
Carissu Cantrecht. Je na konci tábora Corwenthskej armády (War Camp). Tam sa
dostanete až neskôr od zadania questu. Tam jej správu odovzdajte.
Discourage Nabob from being a Gladiator (Odhovor
Naboba od Rozhodnutia Stať sa Gladiátorom)
Choďte za prefektom trhu, Croesusom Arrivistem. Všimnete si, že jeho syn
Nabob je preč. Spýtajte sa ho na to. Vraj sa Nabob cítil nedocenený, tak sa
rozhodol stať sa gladiátorom. Dá vám 500 shekelov, ak ho odhovoríte. Mali
by ste mu ukázať, že je slabý, takže ho porazte v zápase. Ale nepoužívajte
silné zbrane. Choďte na vyhliadku, kde stojí Arbiter. Tam, kde ste bojovali
so zombiem, aby ste sa dostali do arény. Tam je Nabob, vyzvite ho. Použite
slabú zbraň (kľudne aj bez zbrane), inak ho zabijete. Ak sa tak stane, tak
nedostanete odmenu a Croesus s vami nebude chcieť ani hovoriť a nebudete s ním
môcť teda ani obchodovať. Keď ho zbijete, zájdite si po odmenu za Croesusom.
Eliminate Werewolf Spies (Eliminuj Vlkolačích
Špiónov)
Keď sa dostanete do Vojenského tábora (War Camp), tak sa prepnite do DW.
Zistíte, že vlkolačí špióni sú medzi vojakmi. Pobite všetkých vlkolakov,
ktorí sú v tábore. Tým quest splníte.
Escort Sharok, Escort Sharok to Brothel (Eskortuj
Sharoka, Eskortuj Sharoka do Nevestinca)
Sharok má pre vás úlohu. Budete mu robiť bodyguarda, kým obehne po meste
pár dôležitých ľudí. Prvé stretnutie prebehne dobre. Pri druhom sa do
toho zapletú štyria Gozenovi muži. Zabite ich a znova oslovte Sharoka. Už ho
len odprevaďte do krčmy a je to. Na ďalší deň sa vráťte. Máte druhú úlohu,
odprevadiť ho do Domu Exotiky Madam Zoftig. Keď tam prídete, napadne vás
skupina Gozenovych mužov. Stačí zabiť jedného a ostatní utečú. Sharok si
vezme peniaze a odíde.
Find Apprentice (Nájdi učňa)
Po queste Stop Demon Attacks zájdite za Sollanom, civilným mágom v
Kyallisare. Stratil sa jeho učeň, ktorý má zrejme na svedomí útoky démonov.
Máte ho nájsť a buď potrestať, alebo priviesť späť. Zájdite teda do lokácie
Hellgate. Pekelná brána je v podstate holá planina, tak sa prebojujte hordami
nepriateľov až k učňovi. Tu máte dve možnosti. Zabiť ho (vtedy bude s
vami bojovať. Získate len skúsenosti a Zdroj Roh Démona, no ten sa dá získať
aj neskôr), alebo ho odviesť k Sollanovi (potom je to bez boja s učňom).
Rozhodnite sa. Tak, či tak oznámte Sollanovi výsledok.
Find Lost Eremite (Nájdi strateného pustovníka)
Keď sa v Údolí sĺz (Valley of Tears) stretnete s Forest Guardianom, tak vám
povie o jeho priateľovi pustovníkovi, ktorý sa stratil, keď šiel preskúmať
kláštor. Požiada vás, aby ste ho našli. V kláštore nikde nie je, takže
asi v priepasti pred kláštorom. Na istú dobu na tento quest zabudnite. Keď
sa neskôr dostanete do mesta Kyallisar, tak na trhu od obchodníka kúpte
povrazový rebrík. S ním sa potom vráťte a umiestnite ho k priepasti pred kláštorom.
Zlezte dolu, do podzemia kláštora. Tam len v DW pobite pár duchov mníchov a
nájdete aj ducha pustovníka. Porozprávajte sa s ním. Napokon sa vráťte do
Údolia Sĺz a oznámte Lesnému strážcovi, čo sa stalo s jeho priateľom.
Find Musician for Brothel (Nájdi hudobníka pre
nevestinec)
Madam Zoftig v nevestinci Dom Exotiky v Kyallisare by bola rada, keby ste jej
zohnali nového hudobníka. Pamätáte sa na minstrela Faxona Icca vo Vojenskom
tábore. Skočte tam a povedzte mu, že v nevestinci madam Zoftig by našiel
uplatnenie. Súhlasí. Vráťte sa za madam Zoftig oznámiť jej svoj úspech
pri hľadaní hudobníka.
Find Sapphires for Britek (Nájdi Zafíry pre
Briteka)
V Ishkaiskej dedine pred Baňami je obchodník Britek. Pri rozhovore s ním
zistíte, že ho fascinujú zafíry a bol by rád, keby ste mu nejaký priniesli.
Keď budete preskúmavať bane, tak v poslednej úrovni, v Nekromancerovych
komnatách, nájdete niekoľko zafírov v truhle pri jednom z kľúčov. Jeden (alebo
viac) mu potom odovzdajte.
Find Quova (Nájdi Quovu)
Splňte quest Trick Jasker into Helping locate Quova. Za odmenu dostanete
Taryn´s Ring. Ten vám umožní hovoriť s lychom Percheronom. Zájdite do krčmy
"Smäd po pomste". Od krčmára máte povolenie ísť do zadných
izieb. Tam sa prebojujte cez zombiov až do Percheronovej krypty. Porozprávajte
sa s ním (majte prsteň od Jaskera) a prezradí vám, že miesto pobytu Quova
by mohol vedieť ich spoločný učiteľ Sice Larwan. Ten sa ukrýva na najnižšom
podlaží baní Červeného útesu. Tak splňte quest Speak to Sice Larwan. Od
Larwana zistíte, kde sa Quova nachádza.
Forest Guardian (Lesný Strážca)
Strážca rieky v Arathene vás požiada, aby ste našli Lesného strážcu a
doniesli mu o ňom nejaké nové správy. Choďte do novej lokácie Valley of
Tears. V severozápadnom rohu je veľký, živý strom. To je Strážca lesa.
Len mu povedzte, že sa na neho pýtal strážca rieky a potom sa vráťte oznámiť
do Arathenu, čo ste zistili.
Get into the Gladiator Arena, The Gladiator Arena
(Dostaň sa do Gladiátorskej arény)
Na pol ceste z Trhu k civilnému mágovi Sollanovi je odbočka doprava. Na
tabuli je Overlook (vyhliadka). Tam je chlapík (Arbiter) a zombie. Povedzte mu,
že ste pripravený na test. Heslo sa dozviete od Jaskera, alebo neskôr od
Sharoka. Zaplatíte 200 shekelov a on na vás pošle zombie. Keď ho úspešne
zabijete, tak vás zapíše na zoznam gladiátorov. Teraz môžete vstúpiť do
arény. Tá je popri ceste do Jaskerovho domu. V aréne oslovte Strážcu
stojaceho hneď pri bojovej aréne. Ten vás vpustí do arény bojovať. Po prvých
zápasoch vás čaká Elitný gladiátor, dosť silný nepriateľ. No neskôr
budú čoraz silnejší a silnejší nepriatelia rôznych typov. Ťažké boje,
ale je to dobrý spôsob, ako si prilepšiť nejakým (dobrými sumami) zlatom
do mešca a aj značným počtom skúseností. Neskôr sa môžete z času na čas
zastaviť v aréne a poraziť nových súperov, ktorí sa budú občas objavovať.
Vždy zväčša, keď sa posuniete v hlavnom príbehu, alebo keď prejdete nejakú
novú oblasť. Úplne poslednými vašimi nepriateľmi budú štyria démoni. Po
ich porazení získate titul najväčšieho šampióna arény v Heretic Kingdoms
a ukončíte tak tento dlhý quest.
Get Ledger (Získaj Účtovnú knihu)
Croesus Arriviste, prefekt Kyallisarského trhu vás požiada, aby ste mu
priniesli zo skladu jeho účtovnú knihu. Sklad (Storehouse) nájdete na západe,
nad krčmou. Vnútri len pobite pár nepriateľov a z truhlice si vezmite knihu,
ktorú mu zaneste a dostanete od neho 200 zlatých.
Help Surakai Freeborn Ascend (Pomôž Slobodnému
Surakaiovi v povýšení)
Surakai Freeborn v Black Rock Castle vás požiada, či by ste mu nepriniesli
Suranský pečatný prsteň (Sura Signet Ring). Tým pádom by mohol postúpiť
do kasty bojovníkov. Ak súhlasíte, tak ten prsteň nájdete v oblasti
Reliquary. Možnosť vstúpiť do tejto lokácie je až ku koncu hry. Tam sa
prebojujte cez nepriateľov a v niektorom kontajneri (sarkofág, hrob) nájdete
dva tieto prstene (mimo iných vecí). Keď mu ho odovzdáte, vyplatí vám 6
000 shekelov. Tiež dodá, že od vás kúpi aj ďalšie takéto prstene. Ešte
jeden ste mohli nájsť v Reliquary a jeden môžete získať v queste Joran´s
Quest.
Joran´s Betrayer (Joranov Zradca)
Pokiaľ ste splnili quest Stop Arms Sales to Taymurians, tak je teraz Joran
Cynessa na začiatku mesta Kyallisar, pretože ho z okolia Vojenského tábora
vyhnali, keďže ste im prezradili, že predáva zbrane Taymuriánom. Z
rozhovoru zistíte, že ho veľmi zaujíma, kto ho zradil. Dá vám 500 shekelov
zálohy a sľúbi ďalších 500, keď zistíte, kto to bol. Nemáte teda ťažkú
prácu.
Joran´s Quest (Joranov Quest)
Ak ste splnili úlohy Joran´s Berayer a Stop Arms Sales to Taymurians, tak
stretnete Jorana v Black Rock Castle. Tam vás obviní zo zrady, no vy mu vykričíte,
že to on bol zradca, keď predával zbrane nepriateľom. Uzná svoju vinu a požiada
vás o odpustenie tou formou, že vám zoženie niečo, čo chcete. Môžete
chcieť Sura Signet Ring (pre quest Surakai Freeborn Ascend), Topánky z démonej
kože, alebo zopár Zafírov (donesie ich 12). O niečo ho požiadajte a za pár
dní vám to podaruje.
Kill Spider Queen (Zabi pavúčiu kráľovnú)
V Ishkaiskej dedine pred Baňami vás Ishkai Matriarch požiada, aby ste
zabili pavúčiu kráľovnú pri vchode do Red Cliff Mines. Potom, keď vstúpite
do prvej jaskyne, stačí zabiť pavúčiu kráľovnú a je to hotové.
Kill Gozen (Zabi Gozena)
Po predošlých udalostiach došla Sharokovi trpezlivosť. Ponúkne vám 2000
shekelov za zabitie Gozena. No najprv musíte splniť quest Get Into Gladiator
Arena a začiatok questu The Gladiator Arena. Keď v aréne porazíte prvé várky
nepriateľov, vrátane Elitného gladiátora, vráťte sa za Sharokom. Ten vám
dohodne súboj s Gozenovym bodyguardom. Takže naspäť do arény a porazte ho.
Potom vás odvedú za Gozenom. Ponúkne vám 5000 shekelov a prepustenie
Jaskerovho syna, ak pre neho zabijete Sharoka. Môžete súhlasiť, alebo
odmietnuť. Ak súhlasíte, tak Sharoka nájdete v krčme, v meste. Zabite ho a
dá vám odmenu aj kľúč od cely. Ak odmietnete, budete bojovať s Gozenom,
ktorý nie je taký silný, ako jeho bodyguard, ale má tiež dosť života, takže
sú to dva ťažké zápasy po sebe. Potom oznámte Sharokovi, že ste uspeli.
Kill Sharok (Zabi Sharoka)
Keď sa dostanete do Gladiátorskej arény a po pár súbojoch porazíte
Gozenovho bodyguarda, tak vás odvedú za Gozenom. Ponúkne vám 5000 shekelov a
prepustenie Jaskerovho syna, ak pre neho zabijete Sharoka. Ak súhlasíte, tak zájdite
do krčmy, tam zabite Sharoka. Vráťte sa za Gozenom po peniaze a kľúč od
cely s Jaskerovym synom.
Meet Quova at the Oracle (Stretni sa s Quovom vo
Veštiarni)
Prejdite územiami Sura Wastes, Red Smoke Mountains, Black Rock Castle až do
Oracle. Vo veštiarni nájdete Quovu a jeho dcéru, vešticu Alexandru.
Pohovorte si s nimi a splníte tak tento quest.
Meet with Sharok (Stretni sa so Sharokom)
Zájdite na trh a hneď naľavo od trhu má dom prefekt trhu menom Croesus
Arriviste. Splňte pre neho quest Get Ledger. Potom sa vráťte do skladu (Storehouse),
v ktorom ste quest plnili. Na prostrednom stĺpe je páka, ktorú potiahnite.
Otvorí sa tajný vchod. Prejdite ním. Dolu v kanáloch nájdite Sharoka a jeho
mužov. Povedzte mu, že Jasker navrhuje spojenectvo, ak mu pomôže zachrániť
jeho syna. Sharok súhlasí. Zájdite to povedať Jaskerovi.
Rescue Jasker´s Son (Zachráň Jaskerovho syna)
Gozen zajal Jaskerovho syna a tak ho vydiera. Splňte questy Meet with Sharok,
Escort Sharok, Escort Sharok to Brothel, Stop Demon Attacks, Find Apprentice,
Get into Gladiator Arena. Napokon máte možnosť zabiť jedného z dvoch vodcov
zlodejov - questy Kill Gozen a Kill Sharok. Ak zabijete Sharoka, Gozen vám
odovzdá kľúč od cely s Jaskerovym synom. Ak zabijete Gozena, tak si kľúč
vezmete sami. Jeho cela je v Gladiátorskej Aréne, kde aj Gozen. S kľúčom ho
len oslovte a zaveďte za Jaskerom.
Rescue Villagers (Zachráň dedinčanov)
Od ducha na cintoríne, alebo od dievčatka pri rieke sa dozviete, že dedinčanov
zajali Taymurianskí nájazdníci. Odíďte do lokácie Forest Edge. Len pobite
všetkých nepriateľov a oslovte dedinčanov zavretých v dierach. Tým ich
oslobodíte. Vráťte sa do dediny a oslovte starostu (Magistrate), pre ukončenie
questu.
Save Renegade Ishkai Serfs /alebo Destroy
Renegade Ishkai Serfs
Vo Vojenskom tábore (War Camp) postáva pri stanoch Ishkaiský obchodník.
Keď sa s ním porozprávate, zistíte, že niekoľko Ishkaiských otrokov
utieklo a bojovníci klanu Sura sa ich vydali nájsť a potrestať. Požiada vás
o pomoc. Zájdite teda do Ishkaiskej jaskyne. Po vstupe stretnete pár otrokárov.
Pri rozhovore máte dve možnosti.
- Oznámite im, že ich akcia tu je ilegálna a že teda pomôžete Ishkaiom.
Napadnú vás, tak ich zabite. Preskúmajte jaskyňu za nimi a pobite všetkých
Suranských bojovníkov. Po zabití posledného sa vráťte za Ishkaiským
obchodníkom, oznámiť mu, že ste pre nich získali čas.
- Ponúknite im pomoc pri dolapení otrokov. Potom preskúmajte jaskyňu za
nimi a pobite všetkých Ishkaiov v jaskyni. Po zabití posledného sa vráťte
a oznámte to otrokárom, ktorí vám poďakujú.
Seal Rift (Zapečať Trhlinu)
Porazte v DW v kláštore nepriateľov, z truhly si vezmite Amulet of
Theocrat. Porozprávajte sa potom s Overseeerom, ktorý je o podlažie nižšie,
aby vás spojil s amuletom. Potom len prebehnite cez Astrálnu trhlinu v hlavnej
sieni, kde ste vzali aj amulet. Uvidíte ju v DW.
Solve Marriage Dispute (Vyrieš svadobný spor)
Tento quest vám zadá buď Miler, ktorý je v mlyne na severe, pri rieke,
alebo jeho dcéra, ktorá stojí na móle pri strážcovi rieky. River Guardian
a jeho dcéra sa milujú, no Miler im nechce požehnať, lebo potrebuje aby mu
dcéra pomáhala v mlyne. Zájdite na cintorín, kde postáva zombie, nevyužitý
pracovník zo záhrobia. Pohovorte si s ním a vráťte sa ho odporučiť
Milerovi ako pomocníka. Druhá možnosť je zájsť za Milerom a dať mu 200
zlatých, aby si sám niekoho najal.
Speak to Sice Larwan (Pohovor si so Sice Larwanom)
Vstúpte do oblasti Red Cliff Mines. Tam sa prebojujte až do
Nekromancerovych komnát (Necromancer´s Chambers). Tam zbehnite do najnižšej
časti, kde sú dvere s troma kľúčovými dierkami. Odtiaľ vedú nadol tri
cesty. Každá vás dovedie do miestnosti plnej nepriateľov a v každej z troch
miestností je jeden kľúč. Vezmite si ich a použite na kľúčové dierky. Tým
otvoríte dvere. Prejdite. Tam vás čaká Arachnid Zombie Guardian. Keď ho
porazíte, ďalej vás čaká už len samotný Sice Larwan. Porozprávajte sa ním
a zistíte ďalšie súvislosti pre hľadanie Quovu.
Stop Arms Sales to Taymurians (Zastav predaj
zbraní Taymuriánom)
V tábore Corwenthskej armády (War Camp) oslovte Quartermastera. Posťažuje
sa, že nemajú žiadne zásoby. Niekto v meste vykúpi zbrane, no tie im nie sú
doručené, ale získavajú ich Taymuriani. Mali by ste to prešetriť. Keďže
ste sa už predtým stretli v Lost Canyons s obchodníkom menom Joran Cynessa,
ktorý sa nepozdával ani kapitánovi Black Fangov, tak viete, že je za tým
zrejme on. Udajte ho a splníte quest.
Stop Demon Attacks (Zastav útoky démonov)
Sharok vám oznámi, že Gozen si zaobstaral magickú podporu a jeho skrýšu
napadli démoni. Máte sa o nich postarať. Choďte teda do kanálov, kde má
Sharok skrýšu. Pobite démonov. V miestnosti pod vstupom do kanálov je teraz
otvorený nový prechod do katakomb. Vstúpte do nich. Dole zase pobite hustú
partu démonov, vrátane veľkého démona na konci. Vráťte sa oznámiť
Sharokovi splnenie úlohy.
Stop Nightmares (Zastav Nočné mory)
Keď sa dedinčania vrátia do Aratheny, tak sa spýtajte matky malého dievčatka
pri dome na západe na brehu rieky, či nevidela tadeto prechádzať niekoho s
mečom, ktorý hľadáte. Nevidela, ale rozpovie vám, že ju sužujú nočné
mory a vidí vznášajúcich sa duchov. Ak sa pôjdete poradiť s duchom na
cintoríne, ktorý stráži dedinu, potvrdí vám, že je tu päť Rift Fiendov.
Tak sa prehoďte do DW a pozabíjajte ich. Zabitím posledného je quest splnený.
Stop Poisoning the Water (Zastav otravovanie zásob
vody)
V tábore Corwenthskej armády (War Camp) je Carissa Cantrecht. Zistíte od
nej, že niekto otrávil studne. Máte vypátrať kto. Poniže nej stoja členovia
klanu Black Fang, ktorí boli predtým vonku, v Lost Canyons. Oslovte ich kapitána
a spýtajte sa na otrávenú vodu. Nevie o tom, no podozrieva šamanov klanu
Grey Claw, ktorí zrejme znesväcujú vodu pri zdroji v ich starej svätyni.
Znovu oslovte Carissu a spolu s ňou sa vydáte k starej Taymurianskej svätyni.
Tam sa utáboríte pred vchodom. Nechajte Carissu strážiť a vy vstúpte dovnútra.
Pobite všetkých v jaskyni, vrátane posledného nepriateľa, ktorým je
Prastarý Taymurianský Tieň. Tým ste zabránili ďalšiemu vpúšťaniu jedu
do vody. Vyjdite z jaskyne, kde vás stále čaká Carissa a oznámte jej
splnenie úlohy.
Stop Warring Thieves (Zastav súperenie zlodejov)
Pri rozhovore so Sollanom, civilným mágom Kyallisaru zistíte, že mu vadí,
že dve skupiny zlodejov bojujú proti sebe. Neprospieva to mestu. Požiada vás,
aby ste našli spôsob, ako ten spor urovnať. Než sa k tomu dostanete, musíte
splniť questy Get into the Gladiator Arena, Meet Sharok, Escort Sharok, Escort
Sharok to Brothel, Stop Demon Attacks, Find Apprentice a napokon sa rozhodnúť
medzi Kill Gozen a Kill Sharok. Proste spolupracujte so Sharokom a na konci máte
možnosť zabiť jedného z dvoch vodcov. Sollanovi je jedno, kto bude vodcom,
takže keď jedného zabijete, tak to len zájdite Sollanovi oznámiť ako úspešné
splnenie jeho žiadosti.
Stop Wolf-hunters
V lokácii Lost Canyons je na juhovýchode utáborený Taymurianský klan
Black Fang. Od ich kapitána zistíte, že na nich robia nájazdy ľudskí
banditi. Tento klan chce mier, tak sa rozhodnete im pomôcť. Choďte do lokácie
Brigand Camp a tam len pobite všetkých nepriateľov. Po zabití posledného a
po hrdinkinej hláške sa vráťte naspäť za kapitánom Black Fangov a oznámte
im výsledok.
Talisanu´s Ghost (Talisanov Duch)
Vstúpte do pustín (Sura Wastes). Kúsok od začiatku je napravo Talisanov
duch. Zbadáte ho samozrejme len v DW. Ak ho oslovíte, zistíte, že zahynul,
keď zháňal pomoc pre svoju dedinu. Bol by rád, keby sa o jeho osude
dozvedela jeho sestra Asharanu. Zájdite teda do Kyallisaru, do Domu Exotiky
Madam Zoftig a oznámte jej zlé správy. Tam Ashanaru hrdo pracuje ako kurtizána.
Trick Jasker into helping locate Quova (Podveď
Jaskera, aby ti pomohol nájsť Quovu)
Aby ste našli Quovu a s ním aj meč Godslayer, mali by ste sa spojiť s
Jaskerom. Ten, ako Quovov starý priateľ by vás k nemu mohol doviesť. No
Jasker má problém, Gozen totiž zajal jeho syna. Splňte quest Rescure Jasker´s
Son. Len čo mu privediete syna, prezradí vám, čo vie. Nevie, kde je Quova,
no mohol by to vedieť lych Percheron, ktorý sídli v krypte za krčmou tu v
meste. Dá vám tiež Taryn´s Ring. Ten vám zabezpečí, aby s vami lych
hovoril.
|