Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Samorost
Samorost 1 je kratučký a jednoduchý študentský projekt od Jakuba Dvorského
alias Amanita Design, kto by ale predsa mal problémy sjeho prejdením, tomu
pomôže nasledujúci návod.
Samorost je síce adventúra, ale nie je v nej žiadny inventár ani priamo
nepohybujeme postavou, celá hra sa ovláda klikaním myšou na aktívne miesta,
predmety alebo postavičky, po čom sa následná akcia alebo pohyb vykoná sám. Či
je niečo aktívne sa dozviete tak, že na danom mieste sa obyčajný kurzor zmení na
ruku.
Po spustení aplikácie sa na obrazovke objaví samorost v celej svojej kráse
letiaci vesmírom. Po kliknutí na modrú vežičku sa objaví jeho jediný obyvateľ a
zároveň hlavný hrdina hry - trpaslík. Ten pri pohľade do ďalekohľadu zistí, že
sa naňho rúti iný samorost a tak naň odletí v snahe katastrofu odvrátiť.
Po prílete na cudzí samorost sa ocitáme na obrazovke, kde zberači zbierajú
trávu a jeden z nich v popredí túto trávu fajčí. Zároveň je tam lyžiarsky vlek,
ktorý je ale nefunkčný. Kliknutím na vodnú fajku si z nej fajčiar párkrát
potiahne až kým nie je prázdna. Keď na ňu klikneme ešte raz, fajčiar ju odhodí
na zem. Po treťom kliknutí na fajku, ktorá je zároveň aj kľúč k skrinke od
vleku, fajka túto skrinku odomkne a aktivuje. Ešte klikneme na spadnuté lano
navrchu vleku a červeným tlačidlom na skrinke vlek spustíme a tým sa trpaslík
vyvezie hore na kopec. Tam 2x klikneme na tabuľku určujúcu smer až kým nesmeruje
doľava, kam sa chceme dostať. V ceste nám ale stojí jeden zberač, na ktorého
klikneme. Keď odstúpi, klikneme na trpaslíka, ktorý sa spustí z kopca a preletí
na ďalšiu obrazovku.
Vľavo na skale sa nachádza rybársky prút. Treba kliknúť na jeho plavák vo
vode, načo z chalúpky vyjde chlapík, vytiahne z vody rybu a odnesie ju dovnútra.
Po skale ale začnú liezť jašterice, na ktoré klikáme a tým ich zhadzujeme zo
skaly, inak vojdú až do chalúpky a rybár rybu nemôže dojesť. Keď sme ich všetky
odklikali, rybár vyhodí von kosť, na ktorú priletí vták. Stačí naňho kliknúť a
keď s kosťou prelieta okolo trpaslíka, ten sa zachytí a nechá sa zaniesť na
ďalšiu obrazovku.
Ocitáme sa na skale s nefunkčnou lanovkou, v popredí dole sú dva pahýle. 4x
klikneme na ventil na pravom z nich, ktorý sa týmto prisunie k ľavému. Na ľavom
klikneme na dieru, z ktorej sa vystrčí "zaujímavá vec" a zasunie sa do diery v
pravom pahýle, ktorý týmto rozkvitne. Teraz klikneme do malej diery pod lanovkou
a z nej vyletia včely a začnú opelovať rozkvitnutý pahýľ. V diere sa objavil
tvor so žiarovkou miesto hlavy a tak naňho klikneme. Ten vylezie hore, odšróbuje
si hlavu a zašróbuje ju do obvodu lanovky, čím ju spojazdní. Teraz už len stačí
kliknúť na tlačidlo v strede obrazovky a zdola sa vyvezie kabínka. Kliknutím na
tlačidlo nad dvierkami sa otvorí, opakovaným kliknutím alebo kliknutím na
trpaslíka tento nastúpi a zvezie sa na ďalšiu obrazovku.
Kabínka sa zachytila o konár. Keď klikneme na dutinu v strede stromu, zistíme,
že je tam veverička s gramofónom, ktorá si ale zapcháva uši, lebo ju rušia
červotoče lomoziace v strome. Na všetky štyri teda pohotovo klikneme, načo ich
príde zožrať ďateľ. Veverička už je v pohode a tak jej červeným tlačidlom
zapneme gramofón. Teraz ešte 2x klikneme na veveričku alebo gramofón až kým tam
veverička nedá platňu s technom, načo sa zobudí sova. Stačí na ňu 3x kliknúť až
kým sa nepresunie doprava a nezhodí zachytenú kabínku na ďalšiu obrazovku.
Tu klikneme zas na tlačidlo nad dverami kabínky a trpaslík vyjde von. Keď sa
ale teraz chce dostať k strojovni hore, vždy ho nasaje mravčiar. Preto musíme
uvoľniť haspru na strome vľavo, čím sa zmení smer pochodu mravcov rovno ku
mravčiarovi. Počkáme až nejakého nasaje a kým si ho vychutnáva, klikneme na
schody, načo trpaslík vyjde hore k strojovni, ktorá je ale zamknutá. 2x preto
klikneme na skrinku s poistkami a poistky pozapíname tak, ako nám hovorí
nápoveda na dverách - v hornom rade zapneme len tretiu (pravú) a v spodnom rade
všetky. Kliknutím na otvorené dvere sa dostaneme dovnútra strojovne.
Je tu úplná tma, iba dole vpravo bliká maličké červené svetielko na ktoré
klikneme a rozsvieti sa svetlo. Ocitli sme sa pred motorom cudzieho samorostu,
ktorý chceme nejako vychýliť od kolízie s naším domovským samorostom. Na
prístroji je udané, že hodnota Q sa musí rovnať 50 stupňov, na ciferníku dole
ale vidíme, že je len 30. Zhruba v strede obrazovky sa nachádzajú dva
trojtlačidlové ovládače, z ktorých nás zaujíma ten naľavo s nakresleným rebríkom.
2x preto klikneme na horné tlačidlo "+" a hodnota Q na ciferníku je tým pádom 50
stupňov. Teraz klikneme na stredné tlačidlo tohto ovládača a zdola sa vysunie
rebrík k veľkej kľuke. Stačí už len na ňu kliknúť, načo trpaslík k nej vylezie a
zatiahne za ňu, čím sa spustí finálna animácia vyhnutia sa zrážke samorostov a
návratu domov.
|