Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
WarCraft 3: The Frozen Throen
Novinky:
V prvej časti návodu nájdete nové jednotky budovy a rasy vynikajúceho
datadisku hry Warcraft 3. Noviniek je v tomto datadisku naozaj veľa, preto opíšem
len hratelné a dôležité jednotky a stavby. Datadisk pridáva taktiež veľa
nových artefaktov, upgradov a neutrálnych príšer. Jazyk datadisku je český,
tak názvy jednotiek a budov opíšem po česky.
A. Nové rasy:
- Draenei: Rasa obývajúca zdevastovaný svet démonov. Sú permanentne
neviditeľní. Ich jednotky sú silné na prekvapivé útoky, alebo na rýchlu
demoláciu. V kampani sa s nimi veľa nestretnete a v multiplayeri a skirmishi
vôbec.
- Naga: Nagovia sú rasa podmorských hadov,
ktorí sa zobudili na príkaz lorda Ilidana. Majú silné pešie jednotky a kúzelníčky.
Sú to vlastne začarovaní temní elfovia. Môžete za nich hrať v dvoch
misiách v kampani, v multiplayeri žiaľ nie.
B. Nové budovy:
a) Ľudia:
- Tajemná krypta - budova, v ktorej si ľudský hrdinovia môžu
nakupovať veci ako fľaštičky, orby, kúzelné predmety. Jej obsah sa vylepšujete
podľa toho, na akej ste technickej úrovni.
- Tajemná věž - táto veža je najvýhodnejšia
na čarodejníkov a hrdinov. Ničí v nich manu a tím ich poškodzuje. Je však
dosť slabá proti tím ostatným.
b) Orkovia:
- Voodoo salonek - Obdoba ľudskej krypty. Umožňuje nakupovanie kúzelných
zariadení...
c) Nemŕtvy:
- Nerubiánská věž - nová vežička nemŕtvich je veľmi dobrá
spolu s tými starými. Táto ich dokáže spomaliť a normálne veže ich
dokončia. Neni však taká silná ako veža obyčajná.
- Hrobka relikvií - obdoba orkského salónku.
Umožňuje nákup predmetov.
d) Temný elfovia:
- Stromovec zázrakú - rovnaké ako u predchádzajúcich troch budov.
Umožňuje nákup kúzelných zariadení.
e) Naga:
- Chrám přílivu - základná budova nagov. Stavajú sa v nej plieniči
a otroci. Obsahuje taktiež vylepšenia zbraní a panciera nagov.
- Líheň - kasárne nagov. Trénujú sa tu
stoupenci, draci praskavci a dračie želvy. Umožňuje vyskúmať podvodný
pohyb pre niektoré jednotky nagov.
- Ashařina svatyně - budova na kúzelníkov.
Trénujú sa tu sirény a ptákovci. Obsahuje vylepšenia kúziel pre sirény
a ptákovcov.
- Oltář hlubin - budova, ktorá umožňuje oživiť
mŕtvych hrdinov. Obdoba ostatných oltárov iných rás v hre.
- Korálové lože - niečo ako farma. Zaobstaráva
armáde nagov potraviny.
- Strážce přílivu - klasická vežička.
Vyzerá to ako bazénik a pláve v tom morský had strieľajúci guľové
blesky. Silné na pozemné i letecké jednotky.
f) Neutrálne:
- Krčma - budova umožňujúca najímanie neutrálnych hrdinov. Býva
chránená neutrálnymi jednotkami.
- Tržište - Ďalšia budova na kupovanie kúzelných
predmetov.
- Skřetí lodenice - prístav škriatkov vám
umožní postaviť loďstvo. Nanešťastie len v kampani a v skirmishi len
transporty.
C. Nové jednotky:
a) Ľudia:
- Lapač kouzel - perfektná protikúzelnícka jednotka. Premiestňuje
pozitívne kúzla z nepriateľských na vaše jednotky a negatívne z vašich
na nepriateľské. Je odolný voči kúzlam a môže sa naučiť ovládnuť
vyvolanú jednotku.
- Pilot dračího jestřába - krvavý elf na
jastrabovi. Dokáže vo vzduchu spútať nepriateľské vzdušné jednotky a
na zemi sa môže naučiť kúzlo mrak, ktoré znemožní vežiam strieľať (pamätáte
na Corsaira zo StarCraft: Brood War ?).
b) Orkovia:
- Trollí netopírník - silná jednotka proti budovám. Dokáže získať
tekutý oheň, ktorý počas jeho pôsobenia ničí budovy. Vie ešte vo
vzduchu explodovať a tím zraniť nepriateľské jednotky.
- Přízračný chodec - taurský neviditeľný
kúzelník. Nemôžete na neho útočiť, pokiaľ je vo forme ducha. On však
vtedy taktiež nemôže vykonávať útoky a kúzliť. Pokiaľ ho dáte do
normálnej formy, môže oživovať vašich padlých taurov a útočiť.
- Trollí berserker - silnejšia verzia klasického
trolla. Môže používať zúrivosť, ktorá spôsobí, že bude útočiť rýchlejšie,
ale bude slabší.
c) Nemŕtvy:
- Obsidiánová socha - jednotka, ktorá doplňuje manu a životy nemŕtvych
jednotiek. Môže sa premeniť na ničitela.
- Ničitel - silná lietajúca jednotka. Má
silný útok a požiera manu, čím sa môže liečiť.
d) Temný elfovia:
- Horský obr - bojová jednotka, ktorá elfom tak chýbala. Je strašne
trvanlivý a má čiastočnú obrnenosť voči kúzlam a útokom. Dokáže
vytrhnúť strom a ním potom mlátiť nepriateľov.
- Vílí drak - protikúzelnícka jednotka. Dokáže
sa teleportovať a ničí manu v kúzelníkoch. Má magický útok.
e) Naga:
- Mur'gulský otrok - základná stavacia jednotka. Stavia budovy aťaží
zlato adrevo.
- Mur'gulský plenitel - jednoduchá bojová
jednotka, ktorá dokáže plávať. V boji nieje až tak silná.
- Nagijský stoupenec - základná nagijská
bojová jednotka. Má veľký počet životov a silný útok. Dokáže sa ponárať
a chytať nepriateľské jednotky do siete.
- Nagijská královská stráž - ešte silnejšia
odroda stoupenca. Môže vyvolať vodného elementála, kúzliť ľadový šíp
a prílivovú vlnu. Nemôžete ho však vyrábať.
- Nagijská siréna - nagijská základná kúzelníčka.
Dokáže používať parazita, ktorý uberá nepriateľom životy a keď ich
zabije, vyleze z neho vaša potvora. Taktiež kúzli ľadový pancier a smršť.
- Drak praskavec - protivzdušná jednotka nagov.
Má strelecký útok jedom, ktorý spomalí, a zároveň zraňuje nepriateľské
jednotky.
- Dračí želva - obrnená obliehacia jednotka
nagov. Dokáže zožrať nepriateľskú jednotku. Má odolnú kožu a silný
útok proti budovám.
- Ptákovec - základná letecká jednotka nagov.
Má silný útok, ale málo životov. Môže rozptyľovať účinky mágie v
oblasti.
D. Noví hrdinovia:
a) Ľudia:
- Krvavý kouzelník - magický hrdina schopný vyvolať fénixa, ktorý
keď zomrie, znesie vajco a môže sa takto regenerovať. Ďalej dokáže plamenný
úder, ktorý ničí všetko v jeho dosahu, zažehnanie (čo zmení
nepriateľskú jednotku na duchovnú formu, takže nedokáže útočiť) a vysávanie
many.
b) Orkovia:
- Stínový lovec - chytrý hrdina ovládajúci voodoo mágiu. Najskôr
sa vie naučiť liečebnú vlnu, ktorá skáče z jednotky na jednotku
a lieči ich, ďalej zakliatie, ktoré premení nepriateľa dočasne na
nejakú neškodnú potvoru, hadieho dozorcu, ktorý začne útočiť na
nepriateľov a nakoniec veľké zlé voodoo, ktoré znesmrteľní vaše
jednotky okolo hrdinu na nejaký čas.
c) Nemŕtvy:
- Pán podzemí - bojový hrdina nemŕtvych. Tento silný pavúk má
obrovský pancier a útok. Môže sa naučiť kúzlo prepichni, ktoré
vystrelí pod zemou tŕne, ktoré zrania a omráčia nepriateľov, pancier
z bodcov, ktorý vám pridáva na obrane a zraňuje nepriateľov, mäsožravých
chrobákov, ktorých vyvolá z mŕtvol a roj kobyliek ničiaci
nepriateľské jednotky a dodávajúce energiu hrdinovi.
d) Temný elfovia:
- Dozorkině - mrštná elfská bojovníčka, ktorá sa dokáže
teleportovať. Vie kúzliť vejár nožov, ktorý zraňuje jednotky
okolo nej, úder stínu, ktorý zraňuje jednotku, na ktorú ho pošle
a pomstu, čo vyvolá avatara, ktorý vytvára nesmrteľných duchov útočiacich
na nepriateľov. Duchovia zomrú, keď zahynie avatar.
e) Naga:
- Nagijská morská čarodějnice - magická hrdinka. Ovláda kúzla
bleskov, vody a ľadu. Vie používať ľadový šíp, ktorý spomalí
nepriateľské jednotky, blesk a tornádo, ktoré môže ovládať.
Tornádo ničí budovy a jednotky cez ktoré prejde.
f) Neutrálny:
- Pandarenský pivovarník - bojový hrdina. Vie sa naučiť ohnivý
dych, ktorý spaľuje nepriateľov a alkoholické útoky, ktorými
ich spomalí, alebo použije silnejší útok. Nakoniec vie búrku zeme a
ohňa, ktorá ho zmení na tri elementy, z ktorých každý má iné
schopnosti.
- Pán zvířat - bojový hrdina, ktorý dokáže
povolávať zvieratá. Vie povolať medveďa, ostnatca a jastraba. Nakoniec
vie vyvolať stádo jašterov, ktorý vybuchujú a ničia nepriateľov.
- Pán pekel - terorizujúci hrdina. Dokáže
povolávať meteority a ničivo revať (čo spôsobí, že nepriatelia okolo
budú slabšie útočiť). Ďalej vie jedným útokom ničiť viac nepriateľov,
jeho najsilnejšie kúzlo je však záhuba, zmení totiž nepriateľa
na démona, ktorého môžete ovládať.
- Temný střelec - mrštná hrdinka. Vie používať
temný šíp, ktorý keď zabije nepriateľa, vyvolá z neho kostlivca, ďalej
vysáva životy a vie znemožniť použitie mágie v malej oblasti. Jej
najsilnejšie kúzlo je ovládnutie nepriateľskej jednotky.
Popis misií:
Nasleduje popis misií na Warcraft 3: Ledový trůn (Frozen Throne). Príbeh
nám skončil porážkou Légie v bitke o World Tree. Tam spojené vojská ľudí,
elfov a orkov porazili pána démonov Archimonda. V tejto chvíli začína dej
datadisku. Príbeh začínajú elfovia a cez ľudí sa dostaneme až ku nemŕtvym.
Orkovia majú kampaň samostatnú vo forme bonusu. Dodatočné misie pre kampaň
získate z www.battle.net (zatiaľ
som ich tam však nevidel). Príbeh je zamotaný okolo Ľadového trónu, kde je
uväznený kráľ Lichov. Za nagov (nová rasa - hratelná len v kampani a na 2
misie) a krvavých elfov sa ho budete snažiť zničiť a za nemŕtvych ho
nakoniec budete brániť.
V kampani sa nachádza ešte viac zvratov ako v obyčajnom Warcraftovi, takže
sa je načo tešiť. Hru som hral samozrejme znova v českej verzii, tak i
jednotky, budovy atď. budem opisovať pod ich českými názvami.
Poznámka: Bonusovú kampaň orkov opíšem v samostatnom texte. Zatiaľ je v
nej len jedna misia a podľa autorov budú tri. Postupne ako ich Blizzard vydá,
nájdete ich v druhom texte, ktorý budem postupne doplňovať.
Upozornenie: Táto hra má veľmi prepracovaný príbeh. Súvislosti tu hrajú
veľkú úlohu. Preto keď sú na monitore animácie, kde sa rozpráva príbeh,
nevysávajte, neumývajte riady, nekukajte do blba atď. Jesť môžete. Proste
seďte a pozerajte. Je to ako dobrý fantasy film a nakoniec budete mať z hry
aj väčší zážitok, nielen ju tupo prejsť a dať na policu.
A. Kampaň za stráže temných elfú - Hrůza přichází
přílivem
Kapitola první - Vzestup Nagů
V prvej misii máte za úlohu chytiť Ilidana, démona, ktorý sa zmocnil
lebky Gul'danu. Dozorkyňa Maiev Shadowsong ho strážila pokiaľ bol vo väzení,
ale v deji Warcraftu 3 ho oslobodila Tyrande. Preto sa tieto dve nebudú mať príliš
v láske. Na začiatku prejdite s Maiev do prvej dediny. Tam zistíte, že bola
vyrabovaná nejakými potvorami. Maiev však nevie presne určiť kto to bol.
Cestou z dediny narazíte na divokých srstnatcov, ktorí sú pobláznení.
Pobite ich. Ďalej nájdete prvú hliadku, ale lovkyňa, boli napadnutí
divousom. Vyberte sa po ceste a stretnete ho. Zabite ho (je dosť tuhý) a
prejdite k ďalšej dedine. Tá je napadnutá nagmi. Tak toto boli tie potvory,
čo rabovali okolité dediny. Dostaňte sa až ku ďalšej hliadke a vysloboďte
časť z nich z väzenia satyrov. Potom rozbite bránu a spustí sa animácia.
Ilidan zdrhol loďou a nagovia vám chcú zničiť vaše, aby ste ho
nesledovali. Uložte si hru, bude to tuhé. Akonáhle nagov zabijete, misia skončí.
Kapitola druhá - Pusté ostrovy
Tu musí Maiev znova nájsť Ilidana. Po vylodení si vybudujte menšiu armádu.
Pobite pár okolitých potvor, aby ste mali nejaké skúsenosti. Budú na vás
útočiť nagovia, tak si postavte pár stromovcov ochrancov. Hore od vašej základne
sa nachádza orkský čarodejník z kmeňa Stormreaver. Máte pre neho vybiť
duchov a doniesť mu ich artefakt. Povie vám za to jeho príbeh (zaujímavý).
Duchov nájdete na ostrove SV od toho vášho. Dostanete sa tam transportnými
loďami. Musíte zničiť budovy z ktorých duchovia vyliezajú. Keď tak spravíte,
zoberte artefakt a bežte za orkom. Ilidan sa nachádza na ostrove severne od vášho.
Nájdete tam fialovú základňu nagov, tak ju vybite. Potom budete musieť len
zničiť stráže do Sargerasovej hrobky, kam Ilidan zaliezol. Koniec misie.
Kapitola třetí - Sargerasova hrobka
V ďalšej misii musí Maiev znova vypátrať Ilidana, ktorý sa chce zmocniť
Sargerasovho oka. Vydajte sa preto do hrobky. Tam vás Maiev upozorní na runy,
ktoré kedysi napísal Gul'dan - opisujú jeho cestu, ako sa chcel on zmocniť
sily Sargerasa. Pri blúdení hrobkou sa s Maiev teleportujte na niektoré
nedostupné miesto (jednotky tam nemôžu). Mali by ste nájsť úlomok Gul'danovho
orbu stínú. Budete musieť pozbierať všetky jeho časti (je ich desať) a získate
perfektný artefakt. Žiaľ neviem presne povedať, kde sa nachádzajú. Pokiaľ
to celé preblúdite, mali by ste nájsť všetkých desať. Cestou osloboďujte
vaše jednotky (ničením kameňov) a vaša armáda získa na sile. Na konci
tohto labyrintu sa nachádzajú obrovské dvere. Za nimi stojí Ilidan. Po krátkej
animačke sa dozviete, že pomocou Sargerasovho oka vás odrezal od jednotiek.
Musíte odtiaľ teda zmiznúť a varovať Shan'do Stormragea o úmysloch jeho
brata. Vydajte sa rovnakou cestou von z bludiska. Koniec misie.
Kapitola čtvrtá - Zrádcúv hněv
Maiev musí v tejto misii vyslať posla, aby varoval Stormragea a aby dostala
nové posily. Vaše vojská sú rozdelené na dve časti. S jednou musíte pomôcť
poslovi dostať sa na more a s druhou chrániť vašu základňu. Ako pôjdete s
poslom, narazíte na nagijských kopáčov, ktorí vykopávajú mocné artefakty
pre Ilidana. Zoberte si zvlášť Hůlku teleportace. Ako budete postupovať,
narazíte na ďalších. Celkom máte zlikvidovať štyri skupiny. Keď sa
dostanete k lodiam, dostanete hypogryfov a balisty. Tými musíte zlikvidovať
strážcov prílivu, chrániacich vstup na more. V ceste vám bude stáť ešte
dvojica dverí, ktoré musíte zničiť, kým sa loď s poslom dostane na more.
Kapitola pátá - Na miskách vah
Shan'do Stormage a kňažka Tyrande sa vylodili na ostrovoch. Máte ich
doviesť k základne Maiev, ktorá je stále pod útokom. Sú to mocný
hrdinovia, každý má level 10, čiže sa môžu postaviť hocičomu. V
Maievinej základne si stavajte lovkyne, aby sa vám ako tak udržala.
Postupujte s armádou Stormragea a snažte sa dopracovať ku základne Maiev.
Cestou narazíte na zbytky lodí. Pokiaľ nájdete ďalšie tri, dostanete v
jednej dvoch horských obrov, čo sú super silné jednotky. Pred Maievinou základňou
je nagijská základňa. Tú zničte spolu s Maievinou armádou. Po animácii (Maiev
aTyrande sa budú hádať) postavte novú základňu a začnite ťažiť zlato.
Pokiaľ vám nezničili veľa jednotiek z hlavnej armády, môžete na Ilidanovu
základňu zaútočiť hneď, pokiaľ nie tak si pár jednotiek postavte. Tak či
onak zničte Ilidanove základne na severe. Ilidan zmizne do Lordaeronu. Koniec
misie.
Kapitola šestá - Zbytky aliance
Shan'do musí ísť konzultovať situáciu s duchmi lesa, a tak poverí
Tyrande a Maiev hľadaním Ilidana. Tyrande a Maiev nájdu princa Kaela z
aliancie a sľúbia mu pomoc. On im na oplátku pomôže s Ilidanom. Vydajte sa
preto s jeho karavanou na cestu. Kael vám pri prvom tábore žoldákov oznámi,
že blízko skryl poklady. Prvý poklad nájdete blízko prvého tábora, druhý
pri druhom tábore a tretí neskôr pri treťom. Ako budete postupovať, vždy
zastavte v dedinách, aby Kael dostal posily. Po chvíli putovania sa vás hra
opýta, ktorou cestou chcete ísť. Tá napravo vedie cez nemŕtvu základňu a
tá naľavo je zasa strašne dlhá. Vydajte sa preto kam chcete. Ja som išiel
cez základňu nemŕtvich (nič moc obrana). Keď prídete do poslednej dediny,
zaútočia na vás nemŕtvi. Útok odrazte a spustí sa animácia. Tyrande padne
do rieky pri obrane karavany, ale Maiev sa na ňu vykašle. Koniec misie.
Kapitola sedmá - Ruiny Dalaranu
Maiev, Furion a princ Kael spoločne plánujú, ako zničiť Ilidanovo kúzlo,
ktoré trhá Northrend. Zistíte, že Ilidan používa svoje kúzelníčky na
použitie Sargerasovho oka. Musíte si vybudovať dostatočne silnú armádu,
ktorá dokáže poraziť nagijskú obranu, alebo strašne veľa chimér, ktoré
jedným samovražedným útokom pošlete na vyvolávačov. Sú hlavný cieľ
tejto misie, nemusíte nič iné zničiť. Počas misie vám Kael povie, že máte
oslobodiť zajatého paladína. Pokiaľ tak spravíte, paladín sa ku vám
pripojí (je na ôsmej úrovni - docela sa hodí). Spolu s ním, alebo len s
chimérami zničte vyvolávačov. Zobrazí sa animácia, kde Kael prezradí
Furionovi, že Tyrande neumrela, aže ju stiahol prúd rieky. Ilidan mu pomôže
nájsť ju. Maiev z toho celého nebude nadšená zvlášť preto, že ju Furion
chytil do lian. Koniec misie
Kapitola osmá - Bratři Stormrageovi
Posledná misia za elfov. Ilidan pomáha Furionovi nájsť a zachrániť
Tyrande. Ovládate dve základne - jednu nagijskú a druhú elfskú. Tú elfskú
pod vedením Furiona musíte chrániť a nagijská má za úlohu zničiť červenú
základňu nemŕtvich útočiacu na Tyrande. Základňu s Furionom dobre
zakempujte, aby ste sa ňu už nemuseli starať. Naučte sa používať nagijské
jednotky a postavte si obranu pri goblinskom obchodníkovi - budú tam na vás
útočiť. Stačí pár strážcov prílivu. S vašou nagijskou armádou
postupujte až kým vám vaši nagovia neoznámia správu o hrádzi chránenej
lesnými trollmi. Trollov zabite aj s ich lídrom a hrádza sa rozpadne. Potom
budete mať priamu cestu k červenej základni. Najskôr zničte pár zelených
budov pred základňou a potom zaútočte. Budete potrebovať aspoň dve vlny útokov,
aby ste nemŕtvich zdolali. Síce majú nagovia veľmi silné jednotky, proti
nemŕtvym nie sú najlepší. Pri útoku sa vždy koncentrujte na budovy, aby si
nemŕtvi nemohli dostavať dodatočné posily. Akonáhle základňu zničíte a
zachránite Tyrande, misia končí. V koncovej animačke Furion pustí Ilidana
na slobodu. Maiev sa stím však nechce zmieriť, atak ide portálom za ním.
Koniec misie.
B. Kampaň za Alianci - Prokletí krvavých elfů
Kapitola první - Neporozumění
Princ Kael prichádza so zdržaním za maršalom Garithosom (dobrý tupec).
Ten mu nariadi, aby opravil blízke observatória, aby mali správy o nemŕtvich
vojskách. Prvé observatórium vám automaticky opraví váš sedliak.
Postupujte smerom dole a ničte potvory. Po chvíli vám Kael povie, že neďaleko
zakopali zásoby, a že je čas ich vykopať. Zničte kúzelníkov a zoberte malú
radnicu. Ďalej postupujte dole až sa vám v animácii zjaví Lady Vashj,
nagijská čarodejníčka. Tá vám daruje ako gesto dobrej vôle transportné
lode, aby ste sa dostali cez vodu. Chce vás zlákať na svoju stranu, ale o tom
neskôr. Prekročte vodu, založte základňu a opravte observatórium.
Pozbierajte zostávajúce zásoby apostavte si armádu. Vyloďte sa pomocou lodí
na severnom ostrove, kde je tretie observatórium. Chráni ho však gnoll
Snarlmane, tak ho zabite. Je dosť tuhý. Opravte aj posledné observatórium a
v animačke sa dozviete, že Garithos je arogantný tupec, lebo neverí nagom.
Koniec misie.
Kapitola druhá - Temná smlouva
V tejto misii máte za úlohu zničiť zelenú základňu nemŕtvich.
Garithos vám, ale zobral všetkých pešiakov a rytierov (vraj máte
improvizovať). Presuňte si všetky bojaschopné jednotky z horných a dolných
základní na nejaké miesto, kde ich nenájdu nemŕtvi (koniec ostrova, lesy).
Tie základne budú totiž zničené nemŕtvymi. Akonáhle ich zničia, príde
Vashj s posilami. Kael jej pomoc príme. S novými nagmi zničte základne (spodnú
a hornú) nemŕtvich a postavte si tam znova vaše a obsaďte zlaté doly. S tými
nagmi to je hračka. Potom si postavajte obranu na vašej hlavnej základni. Budú
vám tam totiž vtierať wyrmovia a iná háveď. Akonáhle je zabezpečený prísun
peňazí a obrana základne, postavte si veľa pešiakov a iných vojsk. S vašou
armádou a nagmi sa vydajte spraviť poriadok do zelenej základne. Hneď, ako
ju vybijete, sa objaví animácia, v ktorej Garithos uväzní Kaela za to, že
prijal pomoc od nagov. Nagovia však uniknú a v ďalšej misii vám pomôžu.
Koniec misie.
Kapitola třetí - Dalaranské kobky
Tu sa musí Kael dostať z väzenia maršala Garithosa. Kaelovi príde na
pomoc nagijská čarodejnica Vashj, ktorá mu už pár krát pomohla. Akonáhle
vás Vashj oslobodí, máte za úlohu nájsť a oslobodiť štyroch elfských
poručíkov. Prvý sa nachádza hneď pri vašej cele a na ďalších narazíte
v priebehu putovania. Hneď ako prídete do miestnosti s duchmi arcimágmi (sú
tam tie runy), postavte jednu vašu jednotku na prvú runu a druhú na ďalšiu
runu s rovnakým symbolom. Otvorí sa vám brána k arcimágovi, ktorého zabite.
Zoberte po ňom prsteň, ktorý sa vám bude postupne zlepšovať, ako zabijete
ďalších arcimágov. Cestou narazíte na ďalšieho poručíka. Pri vašom
postupe vždy osloboďujte vaše zajaté jednotky. Budú sa hodiť. S ostatnými
arcimágmi, by ste nemali mať problémy, ten posledný je však ťažší.
Otvoria ho červené runy (blízko tretieho arcimága). Jedna znich je však
vysoko a nemáte sa tam ako dostať. Na jaskyňu, ktorá vás tam odvedie, narazíte
pri veľkom počte bojujúcich nemŕtvich a ľudí. Tam je tá jaskyňa. Zabite
teda Antonidasa a duše arcimágov majú pokoj. Na konci miestnosti, kde
bojovali nemŕtvi, sú naľavo dvere. Tie otvorte a budete mať šancu získať
tajný level. Získate ho tak, že postavíte v správnom poradí vaše jednotky
na podstavce s ovcami (poradie je horný, spodný, stredný). Vyjdite potom
otvorenými dverami a zoberte si runu tajného levelu. Postúpte potom ďalej a
zachráňte zostávajúcich poručíkov. Na konci levelu si nazhromaždite veľa
jednotiek. Bude vás čakať žalárnik, ktorého musíte zabiť. Neni to veľký
problém. Po jeho zabití misia končí. Koniec misie.
Tajná úroveň - Křižovatka
Tajná úroveň je vcelku ťažká. Máte ubrániť portál, ktorými vaše
jednotky zdrhajú pred útočiacimi Garithosovými samovrahmi. Postupne vám
nabiehajú silnejšie asilnejšie jednotky. Nepriatelia sa nezaujímajú o vaše
jednotky, ale postupujú. Vy máte za úlohu postavať veže aby ich zneškodnily,
než sa dostanú k portálu. Ako misia postupuje, dostávate stále lepšie a
lepšie veže. Musíte si ich postavať strašne veľa. Určite si berte mince,
ktoré vám dodajú peniaze. Ku koncu stavajte kombináciu ľadových a
smrtiacich veží. Bude to nutné, lebo nepriatelia značne zosilneli. Posledný
útok bude najhorší - príde hromada pandarenov s 4000 životmi a jeden
pandarenský pivovarník s 5500 životmi na 15 úrovni. Ak ich zabijete, boli
ste úspešný a v ďalšej misii sa k vám pivovarník pridá ako odmena.
Koniec misie.
Kapitola čtvrtá - Hledání Ilidana
Prvá misia v Outlande, zdevastovanom svete orkov. Vashj, Kael a pandaren majú
za úlohu nájsť lorda Ilidana. Toho však konečne chytila Maiev, ktorá sa za
ním v kampani temných elfov vydala. Ovládate len vašich troch hrdinov a snažíte
sa čo najdlhšie podržať kontrolu nad Ilidanovou klietkou. Tú však musíte
najskôr zobrať Maiev. Na pomoc vám budú chodiť červené spojené jednotky
nagov a krvavých elfov. Maiev samozrejme taktiež neni bez posíl. Bude jej pomáhať
celá modrá armáda. Musíte držať Maiev od klietky, až kým sa nedostane do
vašej základne. Stavajte sa jej samovražedne do cesty, posielajte Fénixov,
tornáda - proste hocičo, čo ju na chvíľu zadrží. Pokiaľ sa vám to podarí,
vyhrali ste. Oslobodili ste Ilidana, ktorý sľúbi Kaelovi, že jeho ľudom
poskytne mágiu, ktorú stratili. Koniec misie.
Kapitolá pátá - Brána před propastí
Kael, Vashj a Ilidan musia uzavrieť pánovi Outlandu Magtheridonovi prísun
k posilám. Treba zavrieť štyri medzidimenzné brány, ktorými do Outlandu prúdia
démoni. Prvú bránu zavrie Ilidan automaticky po dokončení animácie. Ďalšie
tri musíte nájsť a zavrieť. Najskôr však choďte dole od vašej základne
a nájdete dranejov. Tí sú pod útokmi orkov. Keď im pomôžete zničiť oranžovú
orkskú základňu, budú vám pomáhať v útokoch na nepriateľa. Aby ste však
základňu zničili, postavte si menšiu armádu. Samotní hrdinovia by to nezvládli.
Akonáhle ju zničíte, pomôžte dranejom zničiť aj zelenú základňu orkov,
pri ktorej sa nachádza ďalšia brána. Tú zavrite rovnako ako prvú. Nasledujúce
dve brány sa nachádzajú naľavo a napravo od hlavnej orkskej základne (na tú
neútočte - je tam veľa drakov). Ako prvú si vyberte tú napravo, tá naľavo
je silnejšia. Keď zavriete všetky brány, misia skončí. Koniec misie.
Kapitola šestá - Pán Outlandu
Ilidan sa spolu s krvavými elfami a nagmi snaží získať kontrolu nad
Outlandom. V ceste mu však stojí pán pekiel Magtheridon, ktorý je tu súčastný
vládca. Zo začiatku ovládate dve skupiny armád. Prvá, elfská adranejská
stojí na pevnine a druhá, nagijská sa dostala do vodného systému Čiernej
citadely. Pred prvou základňou sa naľavo nachádza tuhý mäsiar a za ním je
Wirtova noha (pamätáte Diablo 2 ?). Pokiaľ niekto z vás vie na čo slúži,
tak mi prosím pošlite mail. Rád by som to vedel. S dranejmi potom prejdite
celou prvou základňou orkov a zničte prvý generátor akejsi elektriny pre
obranu orkskej základne. Potom základňu zničte. Naľavo od nej sa nachádzajú
orkské obliehacie katapulty, ktoré si môžete privlastniť. Doplňte si armádu
(zbierali ste peniaze, alebo nie ?) a zničte druhú orkskú základňu brániacu
Pána bolesti. Predtým však musíte dranejmi zničiť generátor. Následne
zabite pána bolesti a osloboďte si pár nohsledov. Ďalšiu časť misie prechádzate
s nagmi. Zničte lode brániace prvú orkskú základňu a následne i tú.
Potom vyhoďte do vzduchu lesy (sú tam sudy s výbušninami) a choďte smerom k
mostu, kde nájdete tlačidlo. To stlačte a tak isto urobte i na strane s
elfami a dranejmi. Spojíte si tak armády. S dranejmi zničte tretí generátor
aj s orkskou základňou. Za ňou sa nachádza pani utrpenia, ktorú zabite.
Osloboďte si jednotky. Potom choďte novootvorenou bránou a s armádou počkajte.
Dranejci nech zničia generátor chrániaci samotného Magtheridona. Potom sa na
neho s celou armádou vrhnite a zabite ho. Ilidan sa teraz stal vládcom
Outlandu. Navštívi ho však Kil'Jeaden a dá mu poslednú šancu zničiť Ľadový
trón. Koniec misie.
C. Kampaň za Pohromu - Odkaz Proklatých
Kapitola první - Král Arthas
Pánovia děsu sa rozprávajú o pohrome a ani nevedia, že ich légia padla.
Arthas, Lich Kel'Thuzad a temná strelkyňa Sylvanas (pamätáte otravnú hraničiarku
?) musia na príkaz nového samozvoleného kráľa Arthasa zničiť ustupujúcich
ľudí. Musíte dávať pozor na priesmyky, kadiaľ môžu uniknúť, a zároveň
zničiť deväť ľudských miest a oltáre paladínov. Ovládate tri armády,
Arthasovu, Kel'Thuzadovu a armádu Sylvanas. Najskôr zničte mestá pred vašimi
základňami. Vo všetkých základniach stavajte jednotky, lebo každá má
50000 dreva a zlata. Potom nech vaše spojené armády zaútočia na tábor
paladínov. Nechajte si však jednotky na základniach na ničenie utečencov.
Potom jednoducho postupne vyhlaďte všetky ostatné mestá. Nesmie vám však
uniknúť viac ako dvadsať utečencov, inak prehráte. Arthasovi sa bude prihovárať
kráľ Lichov. Potrebuje totiž pomoc pri ľadovej korune (ktože ho to len ničí
?). Každým takýmto príhovorom bude Arthas strácať levely, silu naspäť získa
až v poslednom leveli. Koniec misie.
Kapitola druhá - Útěk z Lordaeronu
Sylvanas a páni děsu zradili kráľa Arthasa a chcú vládnuť. Arthas bol
podvedený a pánovia děsu mu zotročili veľkú časť armády. Teraz sa
Arthas musí dostať von z mesta, aby mohol uniknúť do Northrendu a ochrániť
kráľa Lichov. Kel'Thuzad vám vyslal na pomoc nekromantov, vyvolávajúcich
kostených mágov. S Arthasom a jeho nekromantami choďte po meste a snažte sa
čo najviac posilniť svoje oddiely, nachádzaním lojálnych poddaných nemŕtvich.
Ako ubehnete časť cesty, Arthas vám oznámi, že môžete vyslobodiť povozy
těl. Zabite teda pána děsu a mäsových golemov, ktorí ich strážia a získajte
ich. S nimi pobite vežičky naľavo od miesta s povozmi. Stlačte v tej
miestnosti tlačidlo na zemi a otvorí sa prechod. Prejdite hore a zoberte si
orb jedu. Potom postupujte na ľavo a hore až dojdete ku mäsovým golemom. Tých
zničte a dostaňte sa do miestnosti hore, kde bojuje váš hnus a pár poskokov
s nepriateľmi. Pomôžte mu a vydajte sa cez brány hore. Zničte kasárne nemŕtvych.
Na konci vás bude čakať tuhý nadrozmerný hnus Krvavý řezník. Zabite ho
aj s jeho kolegami a prejdite cez bránu. V tom vám akože pomôžu smrtonošky
Sylvanas a odvedú vás do lesa. Tam do vás strelí Sylvanas otrávený šíp a
bude vás chceť zabiť. Vtom však príde Kel'Thuzad a zachráni vás.
Odcestujete do Northrendu a necháte Kel'Thuzada, aby sa staral o kráľovstvo.
Sylvanas však má vlastné plány.
Kapitola třetí - Temná paní
Sylvanas a jej smrtonošky sa odmietli podriadiť pánom děsu. Preto sa
jeden z nich Varimathras nahneval a rozhodol sa, že ju zničí. Postavte si na
základni obranu s dostatkom veží. Sylvanas však nemôže len so smrtonoškami
a pár ghúlmi zničiť celú základňu pána děsu. Rozhodla sa, že si "požičia“
armády okolitých kmeňov. Najskôr vám za obeť padnú gnollovia a ich vodca
Snarlmane (nebol náhodou v prvej misii za ľudí ?), ktorí sú naľavo od vašej
základne. Pošlite tam smrtonošku nech ho ovládne a potom si ho pošlite na základňu.
Má dobrú auru. Priamo na sever od vás sa nachádza Murlok pán kaluží, ktorí
taktiež dobre prospeje vašej armáde. Prvý z vážnejších prípadov, je kmeň
ogrov, ktorý devastujú krajinu. Ich vodca Mug'Thol sa nachádza za kamennou
stenou na SZ od vašej základne. Neničte však jeho poddaných, nechajte prekĺznuť
len jednu smrtonošku a ovládnite ho. Celý jeho kmeň vás odteraz bude počúvať.
Ďalší vážny prípad je Blackthorn, vodca miestnych banditov. Nachádza sa v
strede mapy. Zopakujte s ním rovnaký postup ako s Mug'Tholom a získajte jeho
kumpánov. Posledná potvora je vodca lesných trollov Zul'Rogg, ktorý sa nachádza
naľavo od červenej základne Varimathrasa. S takouto zmiešanou armádou by
ste pobili nielen jednu, ale i všetky základne pánov děsu. Zaútočte preto
na prekvapeného Varimathrasa a zničte jeho základňu. Ten chudák sa potom
pridá na vašu stranu, miesto toho, aby zahynul a poskytne vám pomoc v ďalších
misiách. Táto misia bola ukážkou nádhernej improvizácie, a že z ničoho
sa dá spraviť niečo naozaj veľké. Koniec misie.
Kapitola čtvrtá - Návrat do Northrendu
Kráľ Arthas a jeho loďstvo pristálo na brehoch Northrendu. Arthasa napadnú
Ilidanovi krvaví elfovia. Pomôže mu však Anub'arak, starobylý kráľ z
Azjol'nerub. Arthas spolu s novým spojencom musia zničiť loďami elfskú základňu
brániacu im vo vylodení. Použite preto lode na zničenie vežičiek a následne
vyložte pozemné jednotky. Tie by sa mali vysporiadať so zvyškami odporu. Keď
sa vám postaví základňa, Anub'arak vám oznámi, že blízko sa nachádza
drak, ktorý by mal mať veľký poklad. Ten drak je Sapphiron a nachádza sa na
sever od vašej základne. Vydajte sa s oslabeným Arthasom a Anub'arakom zabiť
ho. Je dosť tuhý, ale odmena je viac než dostačujúca. Zoberiete roh, ktorý
znemožní vežiam strieľať a okrem toho Arthas premení Sapphirona na vynikajúceho
wyrma pod vašim velením. Taktiež sa vám zjaví princ Kael, ktorý sa chce
pomstiť za Quel'Thalas. Hlavný cieľ je dostať sa do strateného kráľovstva
Azjol'nerub, do ktorého vchod leží na SZ mapky. Postavte si dobrú armádu a
vydajte sa zničiť modrú základňu nagov v strede mapy. Od nej choďte naľavo
a potom dole. Nájdete bránu s kráľom tučniakov, ktorý vám daruje prsteň
ochrany +4. Pokračujte hore odkiaľ ste prišli a cestou ničte nadrozmerných
škorpiónov. Prebite sa ešte cez hordy nerubiánov. Nakoniec vás čakajú dosť
tuhý nepriatelia, tak si dovybavte armádu. Zabite posledných obrancov jaskyne
a vstúpte do nej. Koniec misie.
Kapitola pátá - Pád Pána děsu
Nazad v Lordaerone Sylvanas plánuje zvrhnúť ďalšieho z pánov děsu -
Detheroca. Ten sa však kúzlami zmocnil ľudí, ktorí sa stali jeho spojencami.
Sylvanas má však plán, ako ho poraziť. V čase keď všetky jednotky
nepriateľov spia, otvorila ovládnutými pešiakmi bránu do mesta. V prvej fáze
útoku máte spôsobiť Garithosovi (šéf ľudí), alebo Detherocovi čo
najviac škôd. Je na vás na koho zaútočíte, Detheroc má však lepšiu
obranu. Máte na to päť minút, kým sa nepriatelia zobudia. Akonáhle sa
zobudia, rýchlo presuňte armádu do základne. Pôjdu na vás totiž
Detherocove sily. Obráňte sa a postavajte si dobrú útočnú armádu. Smrtonoškami
si môžete privlastniť ľudského sedliaka a vybudovať si s ním základňu
na SZ mapy a posliniť tak svoje vojská. Akonáhle budete mať dostatočne silnú
armádu, zničte najskôr otravných ľudí, a až potom Detheroca. Ľudia aj
Detheroc majú dve základne, tak sa koncentrujte na tú silnejšiu, kde sú
priamo prítomní fyzicky. Potom zostáva už len vyčistiť zbytok mapy a
vyhrali ste. Detheroc je mŕtvy a Sylvanas sa môže koncentrovať na posledného
pána děsu. Pomôže jej v tom aj Garithos, vodca ľudí. Nevie však, že
Sylvanas ho podvedie ... Koniec misie.
Kapitola šestá - Nová moc Lordaeronu
Sylvanas a Varimathras sa musia zbaviť posledného pána děsu Balnazzara.
Ten je zakempený v hlavnom meste Aliancie. Pomôže im aj Garithos, ktorému
Sylvanas sľúbila, že mu vráti jeho zem. Budete teda ovládať dve základne.
Jednu nemŕtvich a jednu ľudí. Hneď zo začiatku vám Garithos oznámi, že
sa stratila skupinka trpaslíkov, a že ich našla hliadka. Postavte si preto
menšiu armádu a choďte na sever od ľudskej základne. Zabite koboldov a za
kamennou stenou ich nájdete. Pridajú sa k vašej armáde a môžete ich trénovať
vo vašich budovách. Naľavo a dole od Balnazzarovej fialovej základne sa nachádzajú
pokladnice Lordaeronu, ktoré obsahujú mocné artefakty. Dolnú pokladnicu vymeťte
ľuďmi a tú naľavo Sylvanasinou armádou. Ďalšia sa nachádza v oranžovej
základni v pravom dolnom rohu mapy. Aj tá obsahuje dobré veci. V oboch základniach
si postavajte mocnú armádu. Potom zaútočte na Balnazzara z dvoch strán. V
prvom rade mu zničte jeho démonickú bránu, ktorou privoláva posily. Akonáhle
je odrezaný, zničiť zbytky jeho síl bude hračka. Na konci sám Varimathras
zabije Balnazzara a takého istého osudu sa dočká aj Garithos od ľudí.
Sylvanas a Varimathras budú odteraz vládnuť v Lordaerone a ich jednotky už
nepočúvajú rozkazy Pohromy. Sú slobodní. Koniec misie.
Kapitola sedmá, část první - Do zapletených jeskyní temnoty
Naspäť v Northrende, Arthas a Anub'arak vstupujú do ruín Azjol'Nerub.
Boli však napadnutí Muradinovími trpaslíkmi. Trpaslíci pred nimi ponorili
most do vody. Použite preto povoz tiel na výbušniny, aby zničili páku a
most znova zodvihli. Dole v jaskyniach budete musieť nachádzať štvorce na
zemi, ktoré vám otvoria brány. Dostaňte sa teda cez tú prvú. V animácii
uvidíte, ako vám trpaslíci odpálili most. Musíte nájsť preto inú cestu.
Zničte sudy s výbušninami a prebúrate sa tak do liahne nerubiánov. Tam nájdete
zlato, ktoré zoberte (cestou zbierajte všetko, čo nájdete - budete ho
potrebovať. Tu sa nachádza 5 mincí). U nerubiánov sa bude nachádzať veľa
tajných dverí. Tie prvé majú páku za hromadou kameňa pred nimi. Druhé majú
páku taktiež pod kameňmi. Za nimi narazíte na nerubiánsku pokladnicu (nachádza
sa tu ďalšia minca). Bodce deaktivujete pákami. Zoberte si tu všetky poklady
a pokračujte ďalej. Akonáhle zoberiete orb ľadu, vybehnú z dverí trpaslíci.
Pokračujte teda cez nich. Tam odpáľte sudy spolu s trpaslíkmi a pákou si ďalej
vyzdvihnite prechod. Dostali ste sa na druhú stranu mostu, ktorí trpaslíci
zničili. Pomocou ďalšej páky si urobte znova prechod. Ďalšie dve mince sa
budú nachádzať pod vodopádom a v miestnosti s trpaslíkmi. Zničte dvere pri
vodopáde a zabite vodcu trpaslíkov Baelguna. Zoberte z neho krvavý kľúč a
otvorte ním dvere do starého kráľovstva. Koniec misie.
Kapitola sedmá, část druhá - Zapomenutí
Arthas a Anub'arak musia prejsť dolnou časťou starého nerubiánskeho kráľovstva.
Anub'arak však zastaví Arthasa, lebo zbadá pascu. Musíte zaliať nerubiánske
veže po oboch stranách prechodu vodou. Prvý spínač sa nachádza naľavo pod
šutrami a druhý napravo hore a je bránený nerubiánmi. Zatlačte oba a veže
sú zničené. Nájdete tu ďalšie zlato (v tejto misii je ho 5 mincí).
Prejdite cez dvere a osloboďte diabla pekelného. Povie vám, že jeho druhovia
sú uväznení v neďalekej komnate. Keď stúpite na podlahu pri vode, spadnete
s ňou a napadnú vás kraby. Tých zabite a v ďalšej miestnosti zoberte pás
obrej sily +6, vhodný pre Anub'araka. Napadnú vás však škorpióny, tak ich
odrazte. Zničte dvere a prejdite nimi. Za nimi je miestnosť s uväznenými
diablami pekelnými. Prejdite cez ďalšie dvere a v miestnosti so žriedlom života
nájdete ďalšiu mincu. Za touto miestnosťou je nerubiánska kráľovná a z
každej zo štyroch okolitých miestností vyliezajú malí nerubiáni. Zabite
preto kráľovnú a zničte páky pred každou z týchto miestností. Nachádza
sa tu ďalšie zlato. Choďte do novej miestnosti a zabite nerubiánskeho pána
pavúkov. Nachádza sa tu ďalšia zlatá minca a kniha inteligencie +2. Hneď
ďalej sa nachádza miestnosť s beztvárimi. Sú tu chápadlá a pár ich
bojovníkov. Taktiež tu nájdete zbytky uväznených démonov pekelných. Toto
sú tie bytosti, ktoré vydesili trpaslíkov. Pobite ich a otvorte si posledné
dvere. Za nimi sa nachádza Zapomenutý. Je to obrovská guľa s očami na každej
strane. Bude si vyvolávať chápadlá, plamenné údery a iné potvory. Je veľmi
silný, ale zvládnete ho. Arthas by sa ho nemal moc dotýkať, lebo je značne
oslabený. Keď ho zabijete, misia končí. Koniec misie.
Kapitola sedmá, část třetí - Výstup do Horního království
Po zosuve pôdy sa Arthas odtrhol od Anub'araka. Najskôr prejdite s Arthasom
prvé modré plamene. Chce to len dobré načasovanie. Arthas má v tejto úrovni
level tri, čiže nieje práve najsilnejší. Dole nájdete ďalšiu mincu (v
tejto úrovni sú tri). Otvorte si s Arthasom dvere pomocou páky a snažte sa
preblúdiť pascu s ľadovým ohňom. Musíte vypínať kocky na zemi tak, že
na ne stúpite. Chce to len dobré nervy, dostanete sa cez to ľahko, pokiaľ si
zapamätáte, ktorý prúd sa kedy vynára. Po vypnutí všetkých štyroch
kociek ohne deaktivujete. Vyliečte sa pri fontáne a otvorte si ďalšie dvere.
Tu musíte postupne zničiť tri generátory silových polí, aby ste mohli
prejsť. Cestu vám budú komplikovať beztvárí a jeden kúzelník, čo stále
hádže blizzard. Dostaňte sa až k nemu, zabite ho a zničte jeho generátor.
To vám otvorí most, cez ktorý prejdite. Za ním pobite ďalších beztvárích
a zoberte si kápě ľstivosti. Ďalšia prekážka sú akési posúvajúce sa
mostíky, cez ktoré musíte prejsť. Treba vyčkať na ten správny moment,
kedy budú dva vedľa seba na rovnakej úrovni. Cestu vám opäť znepríjemnia
beztvárí. Akonáhle preblúdite tento labyrint, z jaskyne vyleze Anub'arak aj
so svojimi kumpánmi. Máte sa dostať von z jaskyne, kým sa zrúti. Choďte
dole a počkajte na zemetrasenie, ktoré uvoľní naľavo kamene. Potom sa musíte
už len prebojovať cez hordu beztvárích k východu. Pri východe sa nachádza
orb temnoty, ktorý určite zoberte. Koniec misie.
Kapitola osmá - Symfonie mrazu ažáru
Posledná príbehová misia celej hry. Arthas, Anub'arak a celá armáda nemŕtvich
sa musí zmocniť štyroch obeliskov, otvárajúcich ľadový trón, v ktorom je
uväznený Kráľ Lichov. Nesmie vás v tom však predbehnúť Ilidan, ktorému
démon Kil'Jaeden prikázal, aby ho zničil a potrestal tak Pohromu. Najskôr
zrolujte nagijskú základňu blízko vašej štartovnej pozície a postavte si
vlastnú. Na urýchlenie stavby si môžete vytvoriť pleseň pomocou dvoch
lebiek, ktoré sú pri vás. Akonáhle získate menšiu armádu, okamžite sa
vydajte obsadiť prvý obelisk (Ilidan ten svoj už asi obsadil). Nechajte
Arthasa nech na ňom pracuje a okolo postavte obranu. Takýmto rýchlym útokom
si môžete obsadiť aj dva obelisky. Potom si obsaďte ďalšie dve bane a začnite
ťažiť zlato. Podporte svoju armádu a snažte sa Ilidanovi obsadiť obelisk.
Znova sa pri ňom opevnite. Ilidan sa bude snažiť prevziať kontrolu nad tými
vašimi, tak si dávajte pozor. Arthas už v tejto úrovni získava levely, takže
s ním môžete počítať i v boji. Proti vám stoja tri armády a vy máte len
jednu, tak si posledný útok perfektne naplánujte. Útočiť na vás bude
princ Kael, Lady Vashj a samotný Ilidan. Anub'araka v tejto misie perfektne využijete,
lebo má obrovský pancier a ničivú silu, tak ho dávajte do predných línii.
Posledný boj sa bude určite odohrávať pri Ilidanovom severnom obelisku. Má
pri ňom postavenú základňu, ktorá chŕli stále nové a nové jednotky.
Taktiež tu sú rozmiestnené nagijské kráľovské gardy, takže počítajte s
tým, že na prvý raz v obsadzovaní obelisku nemusíte uspieť. Nezdržiavajte
sa však s vedľajšími základňami Ilidanových nohsledov aj keď vám škodia,
vašou hlavnou úlohou je obsadiť posledný obelisk. Keď sa vám podarí
Ilidana poraziť a zobrať mu obelisk, vyhrali ste. V následnej enginovej animácii
uvidíte súboj Arthasa a Ilidana, kde víťazí Arthas. Arthas potom vstúpi do
ľadovej koruny a zmocní sa koruny Kráľa Lichov. Ten sa s ním spojí a
odteraz vládne Arthas celej Pohrome. Koniec misie.
PS: Nasleduje ešte bonusová kampaň tak nebuďte smutní... :-)
PPS: Blbé je však, že ešte nieje dokončená... :-(
PPPS: Pozrite si záverečné titulky...
PPPPS: Pozdravujem samozrejme celý -[SS]- Team a Shamana
Teším sa s vami na ďalšie pokračovanie tejto vynikajúcej hry, a dúfam,
že sa stretneme na Battle.nete !!!
Bonusová kampaň za orky :
Orkská kampaň je mnohem lepší než ostatní kampaně. Hra již není strategickou záležitosti, ale spíše mix RPG a adventury. Po nainstalování Frozen Throne můžete najít pouze Act 1, pro zbývající dva musíte navštívit stránku www.blizzard.com a tam stáhnout patch verze 1.13. V době kdy píší tento návod již vyšel patch verze 1.17, který opravuje některé chyby, přidává několik hrdinů a samozřejmě obsahuje také obě epizody. Velikost patche se pohybuje okolo 35 MB, takže pro modemisty to bude horor. Pokud ale přečkáte to utrpení, tak si můžete zahrát skvělou hru.
Něco ke hře :
Jak už jsem říkal, orkská kampaň má minimum strategického prvku, je to spíše Diablo než Warcraft. Hrdinové se mohou povýšit až na 15. level. Mají mnohem silnější kouzla a při procházení územím na vás útočí horda nepřátel, za jejich zabití získáte peníze, za něž si v obchodech můžete koupit předměty nebo knihy, které vám zvýší atributy. Nepřátelé se neustále oživují, takže se o peníze nemusíte starat. Předtím, než půjdete plnit questy, je dobré prozkoumat okolí, neboť se zde nacházejí nepovinné jeskyně, nebo místa se silnými monstry, kde si můžete získat nějaký ten artefakt navíc. Pokud hrdina zemře, tak o nic nejde, oživí se na speciálních kamenech.
Act 1 : To Tame a Land
V prvním aktu lze povýšit hrdiny na 8. level. Doporučují splnit co nejrychleji quest, který povede k získání hrdiny Pandarena Brewmastera, který bude vás provázet až do konce hry.
A) Hlavní úkoly
1. quest - Dying wish
Zadavatel : Mogrin
Místo : hned na začátku
Odměna : začátek skvělého dobrodružství a hrdina Rokhan-Shadow hunter
Spolu s medvědem Mishou cestujete po pustině Kalimdoru, najednou uvidíte souboj orka proti kentaurům. Podaří se vám odehnat kentaury, ale ork je těžce raněn. Předá vám dopis, který máte doručit Thrallovi. Dejte se na sever a probijte se přes několik slabých monster až k bráně města Durotar. Zajděte za Thrallem a předejte mu dopis. Předáním dopisu jste právě rozjeli skvělé dobrodružství. K získání respektu v Hordě je nutné splnit quest od místních velitelů.
2. quest - Seal the Tunnel
Zadavatel : Gazlow
Místo : město Durotar
Odměna : svitek a artefakt
Skřeti inženýr po vás chce, abyste zasypali tunel. Dejte se na jihozápad od města, mělo by tam být označené místo s tunelem a několik skřetů před vchodem. Vstupte dovnitř, u východu z tunelu jsou 4 výbušní skřeti, ti se pořád obnovují, takže se nemusíte bát. Hned na začátku seberte krumpáč, sice nezpůsobí nějaké extra zranění, ale dokáže omráčit nepřítele. Projděte tunelem a likvidujte koboldy a různé havěti, najdete zde 3 dřevěné trámy, na ně použijte výbušné skřety, abyste zasypali tunel. Dobré artefakty jsou schované za houbičkami, stačí použit skřety na jejich ničení.
3. quest - Harpy Threat
Zadavatel : Nazgel
Místo : město Durotar
Odměna : jeden ze tří artefaktů v obchodě a unikátní předmět Srdce Bloodfeather
Nazgel, statečný a silný bojovník, vás požádá o zabití královny harpyjí Bloodfeather. Na mapě by se vám měla objevit její pozice, takže se tam vydejte, jediný problém pro vás bude modrá harpyje, která dokáže vyčarovat Spánek, jinak je to v pohodě. Královna pro vás nebude problém, po zabití seberte její srdce a vraťte se k Nazgelovi pro odměnu.
4. quest - Thunder Herb
Zadavatel : Drek´Thar
Místo : město Durothar
Odměna : několik flašek léčebného roztoku
Místní léčitel po vás chce donesení 6 bylin Shimmerweed. Na severu od města by se měl objevit vstup do jeskyně, tam se vydejte a dostanete se do místa s Thunder Lizzardy. Zabte je a cestou sesbírejte 6 bylin, které odneste léčiteli.
5. quest - Survey Border 1. část
Zadavatel : Thrall
Místo : město Durotar
Po splnění předchozích questů, jste si získali sympatie orků. Lidské lodě přistály na území orků, mezi Thrallem a Janina Proudmore je sice podepsán pakt o neútočení, ale jestli tento akt lze chápat jako vyvolání války, to nikdo neví. Thrall vás požádá, abyste se dostali k místní observatoři a zjistili, jestli lidé přicházejí v míru, nebo ne. Dejte se ke strážnému postu na severovýchodě od Durotar, tam si pokecejte s Gar´thokem a pak se dejte kousek odtud na jihuvýchod do tunelu.
5.1 quest - Slay the Quillboards-vedlejší úkol
Zadavatel : automatický
Místo : hned po příchodu do tunelu
Odměna : +1 dovednostní bod
Cesta k observatoři vede přes tunel s monstry, pokud chcete +1 dovednostní bod, tak vyvražděte všechny Quillboardy, po jejich likvidaci se dejte dalším tunelem ven.
5. quest - Survey Border 2. část
Hned jak vylezete z jeskyně, tak dojděte k observatoři a zjistíte, že lidé zahájili invazi na orkské území. O této hrozbě informujte
Thralla.
6. quest - Protect the Border
Zadavatel : Thrall
Místo : město Durotar
Thrall je tímto velmi znepokojen, vyšle vás zpátky za Gar´thokem, spolu s vámi se dá na cestu Nazgel. Až dojdete do místa, kde by měl být Gar´Thok, tak najdete pobité orky a spoustu lidských stop. Spolu s vaší bandou se dejte přes most až k lidské základně a zabte tam všechno a zničte stany.
7. quest - Warn the Trolls
Zadavatel : Thrall
Místo : město Durotar
Dle mapy se dejte do místa, kde je vzducholoď, nastupte do ní a jedem do Echo Isle. Až se dostanete na ostrov, tak předtím, než půjdete za vůdcem trollů, tak prozkoumejte okolí, v ruinách lze najít dokonce Deathlorda, po jeho zabití získáte skvělý předmět Crown of Deathlord. Po prozkoumání okolí se dostaňte k Vol´jinovi.
8. quest - Sink the Fleet
Zadavatel : Vol´jin
Místo : Echo Isle
Dostanete úkol potopit 5 bitevních lodí, které bombardují okolní vesnice. Vol´jin vás přemění na létajícího dravce, proleťte na sever a potopte 5 lodí, pak se vraťte ke kruhu a budete přeměnění zpět.
9. quest - The Signal Pyres
Zadavatel : Vol´jin
Místo : Echo Isle
Trollové nyní mohou být evakuování do vnitrozemí, ale předtím je nutné zapálit 5 signálních ohnišť. Dostanete se na jižní část Echo Isle, tam se probijte přes hromadu mořských obrů, kteří hlídají ohniště. Někde na konci ostrova na vás čeká Sea King, který je pěkně tuhý, po jeho zabití získáte skvělý artefakt. Po zapálení všech 5 ohnišť se vraťte na místo, odkud jste přiletěli a vzducholoď vás odveze zpět do
Durotar.
10. quest - The Summit
Zadavatel : Thrall
Místo : město Durotar
Trollové se dostali bezpečně do vnitrozemí. Lidské oddíly požádali Thralla o setkání v místě Razor Hill, jenže Rexxar je podezřívá, že by to mohlo být past. Proto se tam vydáte místo Thralla, abyste zjistili o co jde. Dejte se na jih k určenému místu, bohužel to byla past, zabte všechny nepřátele. Vraťte se zpět k Thrallovi a oznamte mu špatnou zprávu.
Thrall je znepokojen touto situaci a proto vás vyšle do ostrova Theramore za Jaine Proudmore se vzkazem o vysvětlení konfliktu mezi orky a lidmi.
B) Vedlejší questy
1) Strange Brew
Zadavatel : Padaren Brewmaster
Místo : hodně daleko na severovýchodě od Durotar
Odměna : Padaren se k vám přidá
Po setkání s pivovarníkem dostanete úkol najít pro něho 3 přísady do jeho piva. Na mapě se vám hned objeví místa, kde se tyto věci vyskytují, takže zajděte do obchodu na jihovýchodě a kupte tam Keg of Thunderwater, pak na SZ jsou Thunderbloom Bulb a nakonec ta nejtěžší přísada se nachází na SV, musíte zabít vůdce Phoenixu, ale cesta k němu není zrovna příjemná, po jeho zabití seberte vajíčko. Vraťte se k pivovarníkovi a on se k vám přidá na cestu.
2) Warlock Coven
Zadavatel : Morg Wolfsong
Místo : na východě od Durotar
Odměna : 2 unikátní předměty
Po setkání s Morgem budete požádáni o pomstění svých druhů, kteří byli zabití orky, kteří jsou pořád na straně Plamenné legie. Dejte se skrz les a probojujte se přes tuny Wildkindů až k samotným Warlockům, zabte je a seberte z těla jejich vůdce relikvii. Vraťte se zpět k Morgovi a dostanete další artefakt.
Act 2 : Old Hatreds
Hrdinové se mohou povýšit na 12. level. Ocitáte se ve vesnici trollů, kteří byli evakuování z Echo Isle. Opět prozkoumejte okolí, někde na sever od vesnice se nachází vchod do starodávného chrámu, který je obýván Golemy. Na konci bludiště najdete Lorda Talendara, který má 10000 životů, po jeho zabití si vemte jeho lebku. Dalším místem, které byste neměli vynechat, je jeskyně na západ od vesnice. I tam se nalézají pěkně tuhá monstra. Na severu od tohoto místa je teleport do podzemních ruin, kde jsou další tuhá monstra. Pro zvýšení atributů je dobré navštívit Shimmering Portal, uvnitř najdete arénu se třemi monstry. Po zabití každého z nich dostanete knihu, která vám zvýší permanentně jeden ze tří atributů.
1.quest - Infiltrate Theramore
Zadavatel : Automatický
Dejte se na vyznačené místo na mapě. Na dohodnutém místě již na vás čeká Blademaster Samuro. Hrdinové mezitím počkají u lodí a vy se ujměte ovládání Blademastera. Jeho úkolem je umístit 5 náloží, které odlákají vojáky a mezitím Rexxar a jeho parta se nalodí a odplují do Theramore Isle. Blademaster má skvělou dovednost - Wind Walk, to mu umožní potichu proniknout přes nepřátele a umísťovat výbušniny. Až se vám povede umístit všech 5 sudů na správná místa, tak Rexxar odpluje pryč.
1.1 quest - Bloodbeak´s Rage - vedlejší úkol
Zadavatel : Samuro
Jednoduché, na severozápadní části mapy je Wildkin Bloodbeak, zabte ho a seberte z jeho těla artefakt.
1.2 quest - Khan Gratog - vedlejší úkol
Zadavatel : přeživší uvězněný v kleci
Místo : Severovýchodní část mapy
Od místa, kde našli klec, se dejte na východ, tam najdete kentaura Gratoga, zabte ho.
2. quest - Human Survivors
Zadavatel : Jaina Proudmore
Odměna : artefakt- Mrazivé ostří
Po doplutí na Theramore Isle zjistíte, že Jaina nezaútočila na Thralla a také neví o žádné základně na břehu pevniny. Spolu s ní se vracíte na pevninu. Bohužel celá základna byla zničená Nagy. Dejte se na jih, tam najdete početnou skupinu Nagů, pokračujte jedinou cestou, dokud nedojdete k mrtvolám, najdete tam přeživšího vojáka. Jaina ihned pozná, čí je to armáda, proto neprodleně spolu s ní naskočte na loď a odplujte zpět na
Theramora.
3. quest - Escape Theramore
Zadavatel : Automatický
Po návratu na Theramore zjistíte, že za těmi útoky stojí Velkoadmirál Proudmore, tedy Janin otec. Zabte vojáky, které na vás poslal admirál a probojujte se až k přístavu, kde na vás čeká transportní loď. Pokud budete uvnitř lodě, tak Proudmorova flotila na vás nezaútočí. Vašim úkolem je dostat se na volné moře, ale předtím je nutné šlápnout na plošinky, které otevřou vodní bránu, aby loď mohla proplout. Plošinky se nacházejí po celé mapě a vždy vám hra naznačí, kde jsou. Po stisknutí všech plošinek naskočte na loď a odplujte na volné moře.
4. quest - Enlist Tauren
Zadavatel : Vol´jin
Odměna : Cairne
Pozn. Součásti tohoto questu je záchrana Cairnova syna.
Válka brzy vypukne, nyní musí Orkská Horda najít spojence. Zaleťte do oblasti Mulgore a tam najděte Cairna, bohužel se nepřidá k Hordě, neboť mu kentauři unesli syna. Jeho zástupce Tagar vám řekne o taurském věštci, který by mohl vědět o jeho synovi. Dejte se na sever k označenému místu, tam najdete hledaného věštce Bovana Windtotema. Projděte kaňonem plným kentaurů a na jeho konci najdete jejich vůdce, kterého zabte. Spolu s Cairnovým synem se vraťte ke Cairnovi. Bohužel cestou kentauři zavalili východ z kaňonu, takže ty překážející šutry musíte zničit a probojovat se zpět k taurské vesnici. Cairne je velmi potěšen tím, co jste udělali a přidává se k Hordě.
4.1 quest - The Kodo Poachers - vedlejší úkol
Zadavatel : Tagar
Odměna : kouzelný talisman
Tagar vás požádá o likvidaci harpyjí, které zabíjejí Kodosy. Dejte se blízkým mostem na druhou stranu a tam zabte všechny harpyje.
5. quest - Enlist the Orges
Zadavatel : Vol´jin
Po návratu z taurského území najdete u Vol´jina raněného zloobra. Dejte se do Dustwallow Marsh, kde najdete zloobřího náčelníka Kor´gall. K tomu, aby si s vámi pokecal, je nutné projít u něho zkouškou síly.
5.1 quest - Trial of Strenght
Zadavatel : Kor´gall
Kousek na západ od náčelníka je malý průchod. Vlezte tam a zabte spoustu nepřátel. Ze začátku to budou slabé Quillboardy, pak přicházejí tvrdé ještěrky a nakonec tlupa Wildkindů. Po jejich vymlácení se vraťte za Kor´Gallem.
5.2 quest - Trial of Blood
Zadavatel : automatický
Odměna : artefakt
Kor´Gall odmítá pomoc Hordě proti lidem. Proto jste ho vyzvali na souboj, kdo přežije stane se novým vůdcem zloobrů. Budete vpuštění do arény bez magických věcí, takže ho musíte zabít ručně. Pokud se vám to nedaří, tak okolo arény jsou 4 ještěrky, které můžete vypustit, ty vám budou pomáhat v likvidaci Kor´Galla. Po jeho zabití se stáváte novým náčelníkem a vracíte se zpět k Vol´jinovi.
6. quest - First Blood
Zadavatel : Thrall
Dejte se do místa, kde se nyní nachází Thrall, řekne vám abyste mu donesli několik ingrediencí do jeho kouzla a pak se s ním máte setkat u Tidefury Cove (na západ od Thralla).
6.1 quest - Standard of Drotar- vedlejší úkol
Zadavatel : Thrall
Odměna : Bojový prapor
Na mapě se objeví 3 místa, kde jsou ingredience. Postupně navštivte tato místa a získejte Wildkin Claw, Storm Lord Eye a Bronze Dragon Scale. Po získání všech ingrediencí se dejte do Tidefury
Cove.
6. quest - First Blood - pokračování
Ingredience předejte Thrallovi a dostanete artefakt - bojový prapor. Vaším úkolem je zničit hrad Admirála Proudmora. Thrall mezitím zajistí základnu a vy povedete útok. Nepotřebujete žádné vojáky, postačí vám hrdiny. Vydejte se na sever a pobijte všechny nepřátele a pak postupně ničte budovy, které produkuji nějakou jednotku, protože až budete ničit hrad, tak aspoň vám nebudou překážet. Jediným nebezpečím je hrdina Admirál Proudmore, který má přes 3000 životů a je pěkně tuhý. Poblíž hradu se nachází Oltář králů, pokud nechcete aby nadále Proudmore otravoval, tak zničte oltář. Po zničení hradu lidské oddíly ustupují. Spolu s Thrallem a jeho oddílem odplouváte k ostrovu Theramore, kde sídlí Admirál.
Act 3 : A Blaze of Glory
3. akt je ze všech nejkratší, ale o to náročnější a dynamičtější. Bude tady hodně zabíjení, takže se nemusíte bát, že se budete nudit.
1. quest - Seas of Blood
Zadavatel : Thrall
Poblíž pobřeží Theramore je spousta bitevních lodí, vaším úkolem je najít gobliní přístav a nakoupit lodě, které rozdrtí Proudmorovu flotilu. Spolu s vaší bandou se dejte až k základně lidí, tam to vyvražděte a běžte k přístavu, kde vám automaticky vyrobí 3 bitevní lodě a 2 menší lodě. Pomocí nich potopte 6 nepřátelských bitevních lodí. Pokud přijdete o jednotky, tak okamžitě vám přístav vyrobí náhradní.
2. quest - The Last Admiral
Zadavatel : Thrall
Armáda Hordy konečně dorazila do Theramore. Vy ovládáte pouze hrdiny, zbytek je na počítači. Na mapě si můžete všimnout modrých budov, tak ty jsou ve vlastnictví Jaina, který si nepřeje jejich zničení, sice z nich lezou admirálova vojska, ale i tak je nesmíte ničit. Jediné co tady můžete srovnat se zemí, jsou zelené budovy.
Dřív než zaútočíte na admirála, tak je dobré zlikvidovat okolní budovy a věže, které se stávají překážkou pro postupující armádu. Některé věže mají 4000 životů, takže to nebude sranda. V místě, kde je admirál, se nachází početná elitní garda, která dokáže rozmetat orkské oddíly, takže o tyhle chlápky se musíte postarat. Admirál má 3000 životů a dává okolo 200 zranění a je ze všech nejtvrdší, po jeho smrti hra končí. Thrall a jeho armáda opouští Theramore v míru a vracejí se zpět do Durotaru.
Trochu jiný návod najdete na Tiscali games.
|