Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - ve co potřebujete pro hry
Daemonica
Pred začiatkom hry...
Doporučujem si prečíta/vypoču úvod do hry, navodí to tú správnu atmosféru a dozviete sa, ako to chodí.
Daemonica je celkom dobrá hra s jednou vežkou slabinou a tou sú súboje. Mne sa jednoducho nepáčili. Preto som hral so zapnutom vožbou Zjednoduené súboje. Osvedčila sa mi taktika blokova, počka kým zaútočí protivník, hneď za ním zaútoči a hneď sa skry do bloku atď.
Dôleitú úlohu zohrávajú bylinky. Vdy na začiatku kadého aktu sa prejdite po celej oblasti a pozbierajte čo sa dá. Bylín je tak akurát na prejdenie hry. Neplytvajte zbytočne liečivými nápojmi, 2 budete potrebova na splnenie úloh a súbojov v hre nie je a tak veža, nemusíte ma zdravie doplnené na maximum. Nejaké body zdravia sa pridajú vdy po odpočinutí.
A ete vysvetlím orientáciu - vdy keď vravím "dom je nažavo" apod. tým myslím nažavo na mape. Take vyuívajte mapu, aspoň zo začiatku pomôe a vdy sa vám na nej vyznačia dôleité body.
Návod je písaný tak, ako som hru prechádzal ja. Daemonica nie je príli aká, a na niekožko mierne problémových častí, návod pouívajte a ako poslednú monos, viac si tak vychutnáte hru.
Akt 1
Prečítajte si pozvánku, čo máte v inventári. Vydajte sa po ceste, pred bránou sa porozprávajte so stránikom a ukáte mu pozvánku. Po rozhovore so starostom ho nasledujte k vámu domu, tam sa s ním znova porozprávajte. Doma sa choďte pozrie do pivnice, na stôl polote sadu na prípravu nápojov. Teraz potrebujete získa zámok na dvere. Choďte za kováčom, je vpravo dole, neďaleko od vás. Porozprávate sa s ním a spýtajte sa ho na zámok. Povie vám, e ak nájdete kžúč, čo stratil, dá vám zámok. Choďte teda do bainy, k jazeru úplne napravo. Zistíte, e na vylovenie kžúča potrebujete nejaký nástroj. Vydajte sa do žavej časti mapy k začiatku rieky. Tam stretnete rybára. Porozprávajte sa s ním, zistíte, e sa mu páči Emma, slúka u starostu. Skúste si vypýta udicu, ale nedá vám ju. Choďte teda do starostovho domu a porozprávajte s Emmou. Zistíte, e aj jej sa páči Simon. Vráte sa k nemu a povedzte mu, čo ste sa práve dozvedeli. Teraz vám u pomôe vylovi kžúč. S ním môte ís za kováčom, u vám dá zámok, ten si dajte v dome na dvere (zvnútra). Teraz preskúmajte zvyok mesta a porozprávajte sa s žuďmi, nie je ich príli veža. V krčme (hneď oproti starostovmu domu) nájdete statkára Limseya, starého Harrela, starostu a krčmára. Doktor býva neďaleko brány, porozprávajte sa s ním (treba 2x). Nažavo od doktora je statok a na ňom mladý Limsey, a nažavo od statku je na poli Mary Harrelová. V baine stretnete starostovu enu Helenu a v domčeku, ktorý je na mape vžavo hore, býva korenárka.
Teraz sa choďte pozrie na miesto činu, ktorý ste sem prili vyetrova. Je to domček pri cintoríne vedža klátora. Prezrite si to tam a zoberte lopatu, je opretá o krb a kresadlo z truhly. Na cintoríne si dobre prezrite mená na kríoch a hlavne 2 tabužky na krypte pri hrobárovom dome (kvôli dátumu narodenia Heleny).
Vydajte sa na popravisko, je kúsok za vaim domom. Tam je obesený Duncombe a pri ňom stránik. Toho sa potrebujete zbavi, treba ho uspa. V diári máte návod na uspávací nápoj, ten je vak odporný, treba ho s niečím skombinova. Porozprávajte sa so stránikom, zistíte, e je smädný. Choďte preto do krčmy a skúste si niečo vypýta od krčmára. Nič vám nedá, preto to skúste u starostu a potom znova u krčmára. Dostanete mech. Navtívte starostov dom a od Emmy vypýtajte víno, dá vám ho za to, e ste ju dali dokopy so Simonom. Do vína primieajte uspávací nápoj a dajte ho vypi stránikovi. Dýkou odrete Duncomba. Pripravte si a vypite nápoj Soulgreep. V chráme pouite kombináciu obesený (sú to vdy dvere napravo od obrazu na stene), láska, Rephen, Dahn-en-nyan. Vyspovedajte ho. Na koniec rozhovoru mu sžúbte, e spálite jeho telo. Po návrate zoberte Duncombovo telo a kresadlom zapážte hranicu.
Od Duncomba ste sa dozvedeli, e starosta na mieste vrady naiel sponu. Choďte za starostom domov a spýtajte sa ho na sponu. Nebude sa s vami o nej chcie bavi. Povedzte o tom kováčovi a vráte sa naspä sa starostom. Teraz vám u povie, e ju zahodil na cintoríne pri Dumcombovom hrobe. Choďte tam a zoberte ju, leí medzi dvoma papraďami. Vráte sa do mesta a zamierte do krčmy. O spone sa porozprávajte s Limseyom. Dozviete sa, e takú stratil jeho syn. Choďte teda za ním a spýtajte sa ho na sponu. Zaútočí na vás. Keď ho porazíte, máte na výber, či ho zabijete alebo nie. Je to na vás, ak ho nedorazíte vy, tak to spravia obyvatelia. Prihovorí sa vám starosta a na koniec vás poiada, aby ste jeho ene povedali, nech sa vráti domov. Urobte to a potom sa choďte domov vyspa.
Akt 2
Zistíte, e pred vaím domom sa niečo stalo. Choďte sa porozpráva z kováčom. Môe vás nauči nový útok, len nad ním musíte trikrát vyhra. Pozrite sa do krčmy a s kadým sa porozprávajte. Tie môte ís do starostovho domu a pozhovára sa so slúkou. Ak jej poviete o Simonovej smrti, rozbehne sa za ním do baín. Potom navtívte doktora. Zistíte, e mal pre vás pripravené nejaké dokumenty, ale niekto mu ich ukradol. Vyjdite pred jeho dom na pole a preskúmajte podupané obilie. Vráte sa za doktorom a oznámte mu to. Potom sa vyberte do baru za statkárom Limseyom, od neho sa dozviete, e pole podupal Harrel. Toto oznámte doktorovi a dostanete za úlohu Harrela nájs. Choďte na jeho farmu (na mape je úplne nažavo smerom od doktora). V okolí farmy nájdete Mary Harrelovú, ako hžadá mua. V krčme sa toho o Harrelovi tie veža nedozviete, a kováč vám prezradí, e si u neho Harrel kupoval lano. Vyberte sa za korenárkou a tá vám povie, e na to, aby vám nala Harrela, potrebuje rastlinu Hadí jazyk. Aby ste ho vak nali, musíte sa napi nápoja Azraimovo oko, ktorý vás vak pomaly zabíja. Dá vám aj hádanku, ako nájs Hadí jazyk. Uistite sa, e máte dos bodov ivota, mňa to stálo 16 bodov. Pripravte nápoj Azraimovo oko podža receptu, vráte sa do baín ku akémusi drevenému totemu (na mape je vyznačený kríikom). Pri ňom začujete nejaký zvuk. Napite sa pripraveného nápoja, choďte tým smerom, ako sa totem pozerá. Keď prídete na kraj bainy, uvidíte nad sebou letie havrana, sledujte ho a zavedie vás k Hadiemu jazyku. Ten je pri rieke za skupinkou stromov neďaleko mosta ku klátoru. Zoberte ho a ponáhžajte sa za korenárkou. Dajte jej ho, vyjdite z domu a znovu sa vráte. Povie vám, e Harrel je niekde v zemi, pravdepodobne v bani. Teraz sa potrebujete dosta z mesta. Choďte ku bráne, ktorou ste do mesta prili a porozprávajte sa so stránikom vo vei. Ten vás nepustí, skúste to u starostu. Nepohodíte vak ani u neho. Vráte sa pred svoj dom, na ceste by vás mal čaka mních. Porozprávajte sa s ním a dá vám kžúč od klátora. Vyberte sa teda tam. Porozprávajte sa s opátom, dá vám za úlohu zachráni jedného z mníchov pred skokom zo skaly. Skúste to, ale aj tak sa vám to nepodarí. Vráte sa za opátom a poriadne ho vyspovedajte. Dozviete sa zaujímavé veci a dostanete za úlohu nájs mŕtvolu mnícha. Choďte za starostom a teraz vás u pustí z mesta. Pri bráne si znovu pohovorte so stránikom a cesta je vožná.
Za mestom sa vydajte priamo k bani, na mape je vpravo dole. Po vstupe do nej musíte kresadlom postupne zapažova pochodne a tak postupova ďalej. Na konci chodby je vstup do niej úrovne. V nej sú u pochodne zapálené. Prehžadajte to tu a nájdete mŕtvolu Harrela a pri nej Greera ako ivú mŕtvolu. Porazte ho a preskúmajte Harrela. Potrebujete ho dosta k sebe domov a porozpráva sa s ním. Takto ho ale nemôete prenies, bolo by to podozrivé. Vyjdite z bane a dajte sa na sever, smerom ku klátoru. Tam v kopcoch narazíte na zlodeja. Ten vám prezradí, e tela mnícha sa zbavil, ale má jeho plá. Zabite ho a plá zoberte. Vráte sa do bane a Harrela oblečte do pláa.
Ocitnete sa u seba doma v pivnici. Vyberte sa za doktorom a povedzte mu, čo ste zistili. Potom choďte za Harrelovou enou, povedzte jej o smrti manela a spýtajte sa jej na dátum narodenia manela. Zistíte, e sa narodil na Deň sv. Patrika a to je 17. marec. Take u máte vetko čo potrebujete na to, aby ste si s Harrelom mohli pohovori. Vráte sa domov, vypite Soulgreep a na privolanie Harrela vyberte kombináciu smr noom, majetok, Lertyana, Dahn-en-nyan. Po návrate choďte za doktorom a povedzte mu, čo ste zistili. Ete treba ís za mníchmi do klátora a poveda im o tele mnícha. Potom sa choďte domov vyspa.
Akt 3
Ráno vás prebudí Fabius. Po rozhovore s ním sa porozprávajte s kováčom, krčmárom a vyberte sa za doktorom. Tam nájdete starostu, porozprávajte sa aj s ním. Môte sa ís porozpráva s korenárkou, v bainách nájdete Emmu, ktorá sa tak trochu pomiatla. Vráte sa za korenárkou, povedzte jej o Emme. Dá vám recept, podža neho pripravte nápoj a dajte ho Emme. Choďte do klátora, dozviete sa o zmiznutí dvoch mníchov. Vyberte sa na cintorín, tu stretnete Fabiusa. Porozprávajte sa s ním. Bude od vás chcie zisti, kde sa nachádza Robert Otley (stráca, je v žavom hornom rohu mapy), povedzte mu to. Hneď za Fabiusom pri krypte leí na zemi kúsok kňazského rúcha, vezmite ho a ukáte opátovi.
Teraz treba nájs doktora. Pripravte si vežký liečivý nápoj. Pri bráne sa porozprávajte so stránikom, zistíte, e pustil doktora z mesta. Choďte teda aj vy. Doktor je v bani, predtým preskúmajte okolie mesta, pozbierajte rastliny a pri "zvlátnom mieste" (malý Stonehenge) sa pri strome ukrýva vydesený dedinčan. Môte sa s ním porozpráva. Potom u choďte do bane, nájdite doktora, zabite zombieho, ktorý ho strái a doktorovi dajte liečivý nápoj. Ocitnene sa v dome, doktora sa opýtajte na dátum narodenia a on hneď na to zomrie. Choďte sa s ním porozpráva, pre oivenie zvožte kombináciu jed, poznanie, Talanose, Dahn-en-nyan. Dozviete sa veža zaujímavých vecí a udalosti začnú do seba konečne zapada. Máte za úlohu nájs kameň, vodítkom k nemu je básnička. Vydajte sa na cintorín a oproti krypte, kde leal kus rúcha, sa nachádza krí s menom Jonathan Winter. Na západ od neho za stromom preskúmajte zem a nájdete kameň. Vyberte sa ku korenárke. Nájdete ju mŕtvu a pri nej bude príera. Zabite ju a korenárku odneste. Po prestrihu sa vyberte ku starostovi a porozprávajte sa s ním.
Akt 4
Vyjdite zo starostovho domu, porozprávajte sa s kováčom. Vyberte sa k domu statkára, jeho majitež leí pri ceste a je ranený. Treba mu da malý uzdravovací nápoj a ís preskúma, či má vožnú cestu domov. Pred jeho domom ale čaká príera, zabite ju a choďte to poveda statkárovi. Vyberte sa ku rieke na miesto, kde Simon chytal ryby. Nájdete tam mŕtvu Helenu. Zoberte ju domov, vypite Soulgreep a per jej oivenie pouite kombináciu voda (obraz s čiernym stromom), láska, Rephena, Marghet-en-dryat. Helena vak neoije. Choďte do hostinca a zachráňte krčmára.
Pripravte si liečivé nápoje (aj keď ich vežmi netreba, čakajú vás u len 2 súboje). Okrem toho si môte zobra 2 vedrá (dajú sa nájs v domoch, naplni sa dajú v studni za doktorovým domom) a dýku, nič ostatné vám netreba.
Potom sa vyberte do klátora, porozprávajte sa s opátom a povedzte mu, e chcete ís do krypty. Po vstupe do nej sa pozhovárate s Fabiusom a zistíte, čo je zač. Postupne skúmajte podzemie. Narazíte na zamknuté dvere, tie si zatiaž nevímajte. V jednej chodbe narazíte na zombie, zabite ho, má pri sebe zvlátny predmet. Neďaleko od neho je na stene fakža, ktorá nesvieti. Zoberte ju. Pokračujte ďalej a narazíte na krivý kamenný most. Prejdite ho a vojdite do prvej miestnosti nažavo. Na stene je 6 pák, jednej vak chýba rúčka. Tam pouite fakžu. Vetky páky zatiahnite. Preskúmajte miestnosti, dajú sa tu nájs 2 vedrá, dýka (v truhle) a v jednej miestnosti je v matraci zvlátny predmet, vyberiete ho pomocou dýky. V poslednej miestnosti je netvor, ktorý vám za sžub, e ho zabijete, prezradí, ako sa dosta do kninice. Pred odchodom musíte vráti páky do pôvodnej polohy, teda vetky nahor. Kninica je tá miestnos, pred ktorou bola zhasnutá fakža. Vo vedžajej miestnosti na stene oproti vchodu je skryté tlačidlo, po jeho stlačení sa ocitnete v kninici. Prečítajte si listinu na polici a na stene napravo od zavalených dverí zoberte kžúč. Ním odomknite zamknuté dvere, na ktoré ste predtým narazili.
Akt 5
Porozprávajte sa so starostom. Pokračujte ďalej, napravo sa nachádza akýsi mechanický most, tam nechoďte. Choďte vak rovno do vežkej miestnosti. Vojdite do menej miestnosti napravo a do otvoru v stene vlote predmet, ktorý ste nali v matraci. Teraz choďte do menej miestnosti nažavo a tam do steny vlote predmet od zombie. Teraz treba zaai správne dladice. Obe vedrá naplňte vodou v miestnosti, kde bol zombie. Potom pomocou nich a svojej váhy zaate čísla 4, 6, 8. Zodvihne sa mechanický most, tak sa tam vyberte. Zabite Fabiusa a vychutnajte si záver hry.
|