Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Contrast

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 7121
Zobrazení tento měsíc: 3304
Contrast

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

NE  

NE  
ANO  

ANO  

NE  

Vložit  

Oficiální stránka hry:
www.contrastgame.com

Výrobce: 
Compulsion Games

Distributor: 
Focus Home Interactive
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Contrast je úchvatná 2D / 3D plošinová hra s hádankami, ve které se během mrknutí oka můžete přesouvat mezi fantastickým 3D světem a tajemným stínovým 2D vesmírem.


Autor: Andrej Eperješi
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]

Contrast

Tento pokus o spojenie 2D a 3D hry celkom vyšiel. Atmosféra minulého storočia je príjemná a navyše posilnená fantazijným ladením okrajov levelov a samozrejme hrou svetla a tieňa. Hráte za akrobatku Dawn, ktorá sa schopne dokáže pohybovať v reálnom svete a taktiež má schopnosť vniknúť do tieňov a využívať ich na presun cez osvetlené plochy.
Dawn je žiaľ nemá a nemé postavy (aj keď sú vo väčšine hier telepati) u mňa vždy znižujú zážitok z hry. Nemá v podstate žiadny charakter, aby mohla byť braná za poriadnu postavu, nehovorí, neprejavuje emócie, neprichádza do interakcie s nikým, ani len so svojou chránenkyňou. No napriek tomu dokáže vyvolať pocity osamelosti a depresie, ako sa pohybuje v prázdnom svete bez života, najmä keď nie je po boku Didi a podsúva tak otázku, prečo aj jej príbeh nie je väčšou súčasťou celej hry.
No tu je Dawn len nástrojom, ktorý robí spoločnosť malej Didi, ktorej príbeh je centrom hry. Didi je v kontraste s Dawn, veselá a plná života a nádeje. Nejde o žiadnu záchranu sveta, ale len o malé dievčatko, ktoré chce pomôcť svojim rodičom, aby sa po odcudzení opäť vrátili k sebe a aby boli zas kompletnou rodinou. Didi je uveriteľne detská, hoci na svoje vek dosť vyspelá a odvážna. Dokáže preto utiahnuť osobitý a emocionálny príbeh.
Ostatné postavy sú, žiaľ trochu teatrálne, ako klišé verzie filmových postáv tohto obdobia. No nevystupujú v príbehu veľa a v podstate žiadnu z nich ani neuvidíte. Vidíte jedine Didi a ostatné postavy vidíte len ako tiene, pokiaľ sú v blízkosti zdroja svetla. Dawn na nich nemá vplyv a hoci je Dawn schopná manipulovať s niektorými predmetmi, prenášať predmety a rozbíjať drevené ploty, o jej existencii vie jedine Didi. Ako byť na dosah života, ale nie v ňom.

Priebeh hry je v zásade prostý, dostať sa jedného miesta na druhé, ale je zaujímavý práve hrou s tieňmi. Ak sa Dawn niekam nemôže dostať priamo, môže vstúpiť do tieňa a využiť tiene predmetov, ale aj postáv, aby po nich preskákala kam treba. V tieni môže byť samozrejme len na osvetlenej ploche a skok mimo ju vyvrhne z tieňa, rovnako ako aj prípadné prudké pohyby tieňov. Niekedy len využijete čo máte k dispozícii a vhodne načasujete prechod po pohyblivých tieňoch, niekedy si môžete priamo nastaviť predmety pri svetle, aby ste si vytvorili tiene aké potrebujete. Dokonca aj v stovkách hrách použité prenášanie krabíc spestrili tým, že Dawn môže vstupovať s predmetmi do tieňa a trochu tak hráča donútiť ku kreativite riešenia. A pasáží s krabicami našťastie nie je dosť na to, aby začali nudiť.
Vzhľadom na to, že nemáte príliš veľa herných mechanizmov, je aj ovládanie jednoduché a bez problémov. S obmedzenými možnosťami interakcie s prostredím Dawn robí to čo má a je len na hráčovi, aby ju dostal tam, kam chce. Postava sa mi zasekla len raz, keď som chcel preskúmať oblasť, kam som nemal ísť, ale dostal som ju naspäť tieňovým prerazením.

Herné miesta sú malé, kde máte väčšinou len vyšpekulovať, ako prekonať prekážku a posunúť sa v príbehu, takže nemáte kam poblúdiť, hoci je aj tak príjemné mať opäť hru čo hráča nevodí šípkami za ručičku ako v škôlke. Dokončenie vám preto nezaberie viac, ako pár hodín, aj ak sa zdržíte pri riešení niektorých tieňových hádaniek. Tie však nepredstavujú veľkú výzvu a pomerne rýchlo sa dajú prekonať.
Hra tak pôsobí ako animovaný film s trochu noirovoskou atmosférou z pohľadu malého dievčatka snažiaceho sa o zmierenie matky, kabaretnej speváčky a otca, ktorý sa zaplietol s nebezpečnými ľuďmi, ktoré sa popri tom dozvedá „dospelácke“ veci o svojich rodičoch aj o sebe.
Škoda, že celý príbeh tieňovej reality paralelného sveta zostal príliš v úzadí a dozvedáte sa o ňom len prostredníctvom dokumentov, ktoré môžete v hre zbierať. Záver tak popri celej hre pôsobí dosť fádne.



Akt I

Do kabaretu

V izbe na stoličke je Didina kresba rodiny (Zbierka 1). Pri dverách môžete zapnúť a vypnúť gramofón, aby ste si uvedomili, že s niektorými predmetmi sa bude dať manipulovať. Aktivujte lampu pod oknom, čím ju zapálite a vojde Didi, ktorá pôjde do postele. Keď Didi popraje jej mama dobrú noc, tak sa Didi rozhodne pozrieť sa na mamino vystúpenie. Vyskočte z okna za Didi. Musíte dole zo strechy a tu vám Didi pripomenie, že ovládate svoj tieňový trik. Choďte k osvetlenej stene a vstúpte do tieňov (Úspech A New Dimension). Prebehnite po tieni šnúry na prádlo na balkón, kde vyjdite z tieňa. Z balkónu len zbehnite dole schodmi, chyťte vozík a zatlačte ho pod strechu s Didi, aby mohla zoskočiť dole na vozík.
Didi má cestu zo zadného dvora, no pre svoju veľkosť musíte inakade. Vojdite do tieňa na stene, ku ktorej sa Didi postaví a vyjdite po tieni hore až na balkón. Pri východe z miestnosti nájdete Svietidlo 1/10. Zídite dole na ulicu po schodoch. Napravo nad stolíkom len pár metrov od schodov je na stene plagát Didinej mami Kat Knightovej (Zbierka 2).
Na balkóne na ľavej strane ulice je Svietidlo 2/10. Naľavo pri bicykli vyskočte na tieň kolesa a odvezte sa ním na druhú stranu. Tam sa nechajte vyviesť stúpajúcim tieňom pedálu z bicykla, skočte z neho na tieň lampy a odtiaľ doskočte na balkón po svietidlo (úspech Illuminated).
Pokračujte ulicou a napravo na stolíku pred podnikom so svetelným nápisom Pompeii sú noviny s článkom ako bol Carmine Bruni zbavený obvinenia za vraždu (Zbierka 3). Pokračujte k podniku Ghost Note, kde čaká Didi.
Než vojdete dovnútra, môžete ešte vybehnúť na koniec ulice. Tam sa postavte na svietiaci gramofón, čím sa aktivuje svetelná scénka ako Kat ukladá Didi spať. Pre vás sú to opäť len tiene na stene. Vojdite do tieňa, vybehnite Didi na kolená a doskočte jej na hlavu. Po ruke jej mamy vybehnite vyššie a doskočte na balkón, kde je Svietidlo 3/10. Z balkónu môžete skočiť na terasu za ním, kam sa inak nedostanete. V malej miestnosti za terasou aktivujte poistky na stene a nabehnú titulky Extra Life 2012 Donor List (úspech „To The Heroes Among Us“).
Ulica na konci končí prázdnotou, ak spadnete do prázdna, získate úspech „My God, It´s Full Of Stars!“. Ešte môžete skúsiť dvere podniku naľavo od Ghost Note kabaretu. Na oknách je nápis „Girls“ a nad nimi svetelný nápis „Dirty 24“. Vojsť sa nedá, ale získate za to úspech „Not That Kind Of Game!“. Vráťte sa teda naspäť za Didi a vojdite spolu do Kabaretu.


V Kabarete

Choďte napravo od vstupu a aktivujte poistky. Potom namierte reflektory na hudobníkov. Ten naľavo od Didi namierte na bubeníka a ten napravo od nej na saxofonistu. Keď uvidíte tieň hudobníka na stene, len tam mierte a hra sama preberie reflektor s tým, že je to v poriadku.
Ešte treba opraviť tretí reflektor na balkóne. Choďte na pódium a vojdite do tieňa za pódiom. Vyskočte naľavo saxofonistovi na saxofón a po hlave mu skočte na balkón. Na stole pri naskladaných obrazoch je varovanie pre Didinu mamu, že Didi, alias Dorothy Malenkaya býva v noci sama a rozpráva sa s imaginárnou postavou a sociálna služba hrozí, že ju odoberú (Zbierka 4).
Pri zábradlí v strede vložte do zdroja pri reflektore jedno z vašich svietidiel, čím zaktivujete reflektor a ten potom namierte do stredu pódia na pianistu. To nahodí scénku v ktorej Kat zaspieva pre publikum a napokon odíde za nejakým mužom.
Prejdite z balkónu bočnými dverami nad schody, kde si vypočujete rozhovor Kat s jej manželom, ktorý chce, aby mu dovolila sa vrátiť. Keď odídu, zbehnite pod schody, kde je šek s oznámením o nedostatku na účet Kat Knightovej (Zbierka 5). Vyjdite von dverami (Úspech „Room 529“).


Bar

Na ulici choďte k uličke, ktorú blokujú dosky. Didi podotkne, že ste silná a že dosky pre vás nie sú problém, tak môžete využiť schopnosť vyrazenia a rozrazte dosky. Než budete pokračovať, choďte hore ulicou, k svietiacemu gramofónu (s pomocou ktorého ste predtým mohli získať svietidlo 3). Naľavo pri ňom rozrazte dosky a za nimi je Svietidlo 4/10.
Vyrazte dosky pri Didi a choďte k baru. Než vojdete, rozrazte ďalšie dosky a vyjdite na ulicu za barom. Choďte doľava a tam aktivujete svietiaci mikrofón na ulici. Na stene bude tieň Kat pri speve. Vojdite do tieňa, vyskočte Kat na hlavu a keď nakloní nohy, skočte na ne. Zas ich zakloní, tak z nôh skočte na balkón, kde je Svietidlo 5/10.

Vojdite do baru s Didi, kde uvidíte, ako sa snaží nalákať do svojho podniku Didin otec, pán Fenris iluzionistu Vincenza. Ten odmieta Fenrisovi poskytnúť záznam svojho vystúpenia, kým neuvidí peniaze. Keď dohovoria, Didi mu chce pomôcť.
Na stole naľavo je plagát Veľkého Vincenza (Zbierka 6). Potom chyťte projektor pred pódiom, pritlačte ho k pódiu a doprava, aby tieň reproduktora a klavíra boli naľavo pod oknom. Potom skočte do tieňa za pódiom a po týchto tieňoch, ktoré ste si tu nastavili vyskočte hore na balkón.
Hore vyjdite z balkónu von na ochodzu a z nej skočte nad osvetlenú stenu, kde rovno vstúpte do tieňa, aby ste nespadli. Prejdite po tieni na balkón na druhej strane a zoskočte na balkón, kde je Svietidlo 6/10. Z tejto ochodze vojdite opäť dovnútra a ste na druhej strane balkónu v bare.
Vojdite do kancelárie manažéra, kde si zo stola vezmite noviny s článkom o Veľkom Vincenzovi (Zbierka 7). V zadnej časti miestnosti je Svietidlo 7/10. Napokon si z hlavného stola pri kresle vezmite filmový kotúč.


Kino

Skočte dole a vyjdite s Didi z baru. Choďte smerom ku kinu, no chýba tam cesta. Môžete prejsť po reklamnej tabuli, no potrebujete tiene a preto potrebujete spojazdniť reflektor. Na jeho sfunkčnenie potrebujete tri Svietidlá, ale ak ste zbierali všetky podľa návodu, tak už ich máte. Vložte tri do reflektoru a Didi ho bude obsluhovať.
Choďte na začiatok tabule, vojdite do tieňa a prejdite tieňom na jej koniec. Tam skočte na susednú tabuľu, čím vyjdete z tieňa, preto ihneď vojdite do tieňa, aby ste zostali na susednej tabuli a nespadli. Dostanete sa tak na druhú stranu (ak ste pri prvom pokuse o prechod nespadli a zvládli to rovno, získate úspech „Now That´s Thinking With Shadows“), no Didi nemá ako, tak choďte za reklamné tabule. Tam rozbite ich podpery, tabule spadnú a vytvoria pre Didi most.
V búdke na predaj lístkov pred kinom je oznam o zatvorení kina kvôli zmene vedenia (Zbierka 8). Než vojdete do kina, choďte na opačnú stranu a tam rozbite dosky a prejdite k stolom so slnečníkmi. Na balkóne nad nimi je svietidlo. Dva slnečníky môžete zložiť. Každý sa po chvíli znovu sám rozprestrie. Stiahnite preto prvý slnečník, počkajte si chvíľku a potom stiahnite druhý. Rýchlo bežte k stene, vojdite do tieňa a vyskočte na tieň napravo. Keď sa ten prvý slnečník rozprestrie, skočte na jeho tieň a z neho vyššie na tieň nápisu Triomphe. Tu choďte k tieňu druhého slnečníka a keď sa rozprestrie, budete hore na vrchole jeho tieňa. Odtiaľ už len skočte na tieň tretieho a po ňom na balkón, kde máte Svietidlo 8/10.

Vojdite s Didi do kina. Potrebujete sa dostať na balkón, tak si všimnite tri kartónové postavy. Draculu a Lady môžete ignorovať (teda aspoň ich presunúť, nech vám ich tiene nezavadzajú), chyťte len postavu tanečníka a presuňte ju doprava a nastavte si vhodne vzdialenosť od steny. Nastavte ju tak, aby ste doskočili zdola na jeho ruku a potom z jeho klobúka hore na balkón. Ak by ste mali problém, môžete tam nastaviť aj ďalšiu postavu, ale dá sa vyskočiť len po tanečníkovi.
Hore si zo stola vezmite prepúšťaciu správu z väzenia pre Johnnyho A. Fenrisa (Zbierka 9). Dvere z balkóna sú zamknuté, ale na stene pri okne vedľa dverí vojdite do tieňa a ako tieň sa dostanete cez sklo.
Vojdete do premietacej sály, kde sa stretne Didi so svojím otcom. Potom ju pošle domov, lebo za ním prichádzajú jeho investori Carmine a Salvio. Keďže pre nich nemá film na dôkaz toho, že nalákal do podniku Vincenza, tak ho začnú mlátiť. Musíte pustiť film, aby ste ho zachránili (ak chvíľu počkáte a necháte ho tĺcť, získate úspech „Pounching Bag“).
Len z pravej strany vojdite do premietacej miestnosti, aktivujte projektor a pustíte film, čím ho zachránite. Potom sa vnútia na návštevu jeho manželky a odídu. Vyjdite z kina aj vy (získate úspech „You Broke My Finger!“).


Hotel Excelsior

Prejdite na ulicu za barom, choďte k hotelu a vojdite dnu. Na stolíku, pri ktorom sa chvíľu zhovárali dvaja muži, je Carmineov zápisník dlhov, podľa ktorého mu Fenris dlží 20 dolárov (Zbierka 10, ak ste pozbierali aj všetky predtým, máte úspech „Streets Sweeper“).
Choďte do zadnej časti k výťahom. Chopte sa vozíka s kuframi a zatlačte ho do výťahu naľavo, čím ho trochu zosuniete dole. Vyskočte na kabínu výťahu a z nej na poschodie nad ním. Hore si privolajte druhý výťah, aby sa zmenili tiene.
Choďte na opačnú stranu poschodia a tam sú dva kotúče na ovládanie výšky lustrov. Ten naľavo (širší) spustite nižšie, aby ste sa po ňom dostali na balkón naľavo. Pravý luster (užší) spustite nižšie, aby ste po ňom vyskočili na ten širší. Vojdite do tieňa na stene a po lustroch vyskáčte na balkón naľavo.
Tu na druhom poschodí prejdite na opačnú stranu balkóna. Sú tam jedny otvorené dvere, nimi zbehnite dolu schodmi, pod ktorými je Svietidlo 9/10, ktoré ste mohli vidieť cez zamknuté dvere o poschodie nižšie.
Na tomto poschodí aktivujte spínač na stene, čím sa presunie výťah a aj odrazy tieňov. Tiene lustrov budú teraz vyššie. Povyše otvorených dverí skočte teda do tieňa na stene. Z tieňa zábradlia doskočte na tieň lustra (ak spadnete, musíte zas privolať výťah nižšie, nastaviť výšku lustrov a vyskočiť po ich tieňoch tak, ako predtým). Z tieňu lustra vyskočte na plošinu na stene, na ktorej je aj Svietidlo 10/10. Tam sa len vytiahnite hore na posledné poschodie.

Prejdite dverami, ktoré sú rovno oproti vám a za nimi rozbite dosky v druhých dverách. Dostanete sa na vonkajšiu ochodzu. Prejdite na jej koniec a skočte do tieňa na stene. Tu je tieň Didiných rodičov, ktorí sa budú zhovárať. Len čo vstúpite do tieňa, bežte hneď na nohy Kat. Keď nohu zdvihne, oprie si ju o stoličku klavíra (ak zostanete pod jej nohami, môžete potom naskočiť, keď nohu opäť zloží, ale občas vás pri tom môže skopnúť z tieňa von). Tam vyskočte na klavír a hneď na jej cigaretu.
Z cigarety jej skočte na hlavu, na ruku Johnnyho, na jeho plece a na hlavu, keď zdvihne ruku vyššie, aby sa dotkol klobúka, či čela. Odtiaľ už len doskočte za neho a môžete von z tieňa na balkón. Treba ísť po Didi. Ak počkáte tu, ako skončí rozhovor, tak skončí tým, že Kat zastrelí Johnnyho. Bežte preto k dverám a odomknite ich. Didi tak zistí z ich rozhovoru, že Vincenzo je jej pravým otcom a keď sa hádka vyostrí, tak ju sama preruší. Obaja rodičia sa s ňou vrátia domov (úspech „A Carousel Of Broken Dreams“).



Akt II

Do Cirkusu

Zo stolíka pod oknom si vezmite Johnnyho fotku (Zbierka 11). Vyjdite na chodbu za Didi a prezrite si rodinné portréty na stene pri nej (úspech „The Family Life“). Zbehnite dolu schodmi a pozrite si na stole oznam o vysťahovaní kvôli účtom, ktoré Johnny nezaplatil. Potom, čo si to všimne Didi a keď vybehne von, si oznam vezmite (Zbierka 12). Na stole v susednej izbe je list pre sociálnu službu, aby Kat nevzali Didi (Zbierka 13).

Vyjdite von a Didi prebehne po tenkých rúrach, ktoré vás ale neudržia, takže musíte cez tieň. Tak ako dokážete preraziť dosky, tak teraz získavate schopnosť preraziť tenké tiene. Vojdite preto do tieňa na stene a prerazte tiene potrubí, ktoré vám bránia v postupe. Na druhej strane musíte prekonať ešte jednu dieru a tam chýba kus tieňa. Skočte v tieni vpred a použite prerazenie, aby ste sa dostali za medzeru a aj cez tieň lampy, ktorý bráni v postupe.
Bežte do stanu, kde sa Johnny rozpráva s Vincenzom. Tomu vadí, že Johnnyho cirkus je pohroma a nemá záujem tu vystupovať. Didi preto chce, aby ste pomohli opraviť aspoň 3 atrakcie a pomohli tak jej otcovi (úspech „This Circus Is A Disaster“).
Po rozhovore skočte po krabiciach za oponu a tam je fotka Johnnyho rodiny (Zbierka 14) a aj Svietidlo 1/15. Vyjdite zo stanu a choďte najprv doľava. Tam je osvetlená stena, popred ktorú poletujú kamene. Vojdite do tieňa, skočte na menší a z neho na väčší kameň. Nechajte sa odviezť k rohu budovy a keď bude čo najbližšie k rohu tretí kameň, tak naň doskočte. Ním sa už len odvezte k ďalšiemu rohu, kde je pred dverami Svietidlo 2/15.


V lunaparku

Zbehnite dolu schodmi od hlavného stanu a hneď naľavo je hra s kladivom, kde treba silno udrieť a závažie vyletí nahor a práve ju nejaký muž hrá. Udiera neprestajne a vždy každý tretí úder vyletí najvyššie. Vojdite do tieňa a postavte sa na stúpajúce závažie a pri treťom údere buďte pripravený. Keď sa dostane najvyššie, vyskočte na stĺp. Z neho skočte na balkón a použite prerazenie, aby ste sa dostali ďalej, lebo priamo nedoskočíte. Na balkóne je Svietidlo 3/15.
Choďte doprava až na koniec, kde je svetelný nápis Chiaroscuro. Na zemi je tam svietiaci filmový kotúč. Aktivujte ho a na stene budú tiene dvoch gangstrov, ktorí mlátia Johnnyho. Vojdite do tieňa, skočte menšiemu na klobúk a keď sa väčší zohne k rane, skočte mu na chrbát, na hlavu a z nej na balkón, kde je Svietidlo 4/15.
Odtiaľto vybehnite hore uličkou na námestie s kolotočom, kde vám Didi ukáže Balón, ktorého lano sa zachytilo príliš vysoko. Navrhne spojazdniť kolotoč, aby ste sem dostali svetlo. V bočnom výklenku za kolotočom je na zemi Svietidlo 5/15. Vložte potom dve svietidlá do ovládača a spustíte kolotoč.


Kolotoč

Na stene pri ovládači vojdite do tieňa, tam sú kone najnižšie. Preskáčte po chrbtoch koní k tieňu lampy. Keď bude za ním ďalší kôň, prerazte tieň lampy v skoku a dostaňte sa na koňa za lampou. Odtiaľ po ďalšom koňovi preskočte na striešku, kde je Svietidlo 6/15.
Zo striešky skočte na plagát Katherine Night a tam v lete vstúpte do tieňa. Po chrbtoch koní popreskakujte ďalej až na balkón. Tam zostaňte v tieni zábradlia a skočte na tieň palice, ktorú zdvihne Didi, aby vám vytvorila prechod. Z palice už len doskočte na striešku za ňou, kde je Svietidlo 7/15.
Zo striešky doskočte na strechu kolotoča a vložte jedno svietidlo do majáka na streche. To spustí ďalšie tiene. Skočte naspäť na striešku a na tieň rakety, alebo kométy, aby ste mali priestor. Len sa nechajte odviezť, ale párkrát narazíte na tiene paličiek s hviezdami. Tie musíte preraziť. Buďte preto na konci rakety, či kométy a prerazte paličku, keď bude čo najbližšie pri vás, aby ste sa dostali na začiatok tieňa, na ktorom ste (ak spadnete, hore sa dostanete teraz ľahko, zmenilo sa osvetlenie a už neskáčte po koňoch, ale vyjdete priamo po tieni strechy kolotoča).
Prevezte sa takto po tieni až na koniec a tam skočte na plošinu nad plagátom Katherine. Z plošiny skočte na terasu domu pri vás, len sa tam proste vytiahnite. Na terase je aj Svietidlo 8/15. Odtiaľto musíte na striešku v rohu. Tam stačí prebehnúť po tieni povrazu s vlajočkami. No ten križuje tieň palice s rotujúcou hviezdou. Stretnite sa s palicou v strede, aby ste sa vyhli hviezde, ktorá by vás zhodila dole a len prerazte tieň palice a keď budete za ňou, dobehnite na strechu.
Z nej skočte na susednú plošinu. Tu vojdite do tieňa zábradlia a keď sa bude blížiť hviezda, tak ju preskočte, utekajte na koniec po šnúre so zástavkami a na konci prerazte tyč s hviezdou a dostanete sa na terasu. Choďte na jej zadnú časť a vezmite si zo stola fľašu (úspech „The Cyclops´ Bottle). Na konci terasy sú schodíky vedúce k lanu balónu. Najprv choďte dole na strechu pod schody a na jej konci je Svietidlo 9/15. Potom len vybehnite hore ku komínu a odviažte lano. Naskočíte do balóna, ktorý Didi pritiahne dole.


Bábkové divadlo

Choďte dole od kolotoča k vstupu do Chiaroscuro, kde ste predtým mohli získať jedno Svietidlo. Vojdite dnu. Bábkar hľadá bábku princeznej kvôli predstaveniu a bez nej nemôže začať. Z krabice naľavo na pódiu si vezmite špicatý klobúk a vstúpte do tieňa na plátne. Zahráte princeznú v predstavení. Keď dorozpráva bábkar úvod príbehu o princeznej v meste, tak sa princezná presúva do lesa.
Preskočte trhlinu, ďalej z pňa skočte na strom, preskočte druhú trhlinu a bežte k mlynu. Choďte za mlyn a vyskočte na jeho lopatu a keď budete hore, doskočte na strom. Pokračujte k rieke s krokodílmi. Len čo sa papuľa krokodíla zavrie, skočte mu na hlavu a preskočte takto po hlavách bez zastávky na druhú stranu rieky (ak preskáčete po hlavách bez pádu a opakovania, získate úspech Just Like Harry).
Pokračujte k stromu a trom hubám. Každá zdvihne konár na strome, ale prvá zdvihne konár, ktorý vás blokuje. Skočte teda najprv na poslednú, tretiu hubu a o chvíľku (aby sa konár zdvihol skôr, než druhý) na prostrednú. Skočte na nižší konár a keď sa začne dvíhať a zdvihne tým pádom aj vás, tak preskočte vrchol stromu na konár za ním. Musíte dopadnúť na konár, pretože za ním sú ostne. Z konára doskočte na susedný a dobehnite k Ogrovi.
Postavte sa k nemu bližšie, aby sa po vás zahnal kyjakom a keď sa rozmáchne k úderu, tak uskočte. Keď udrie do pňa, na chvíľku sa mu tam zasekne kyjak. Vyskočte na kyjak, ogrovi na hlavu a skočte za neho. Keď sa otočí, udrie po vás kyjakom rovno, tak len vyskočte na mieste, aby ste skočili na kyjak. Ním udrie do stromu. Vy rýchlo vyskočte na ogra a opäť za neho, aby ste sa dostali spod padajúceho stromu. Strom padne, uväzní ogra a oslobodíte svojho princa.

Princ zas vyrazí do sveta, aby si zaslúžil ruku princeznej, no zas sa nevracia, tak idete za ním. Vyrazte jaskyňou, skočte na kus pred vami, aby ste z neho preskočili stĺp obďaleč. Pokračujte až na útes, pod ktorým je hromada ostňov. Didi sa rozhodne, že princezná prekoná prekážku pomocou dáždnika, ako Marry Poppins, takže vyskočte z tieňa a vezmite si z krabice dáždnik.
Vráťte sa do tieňa a skočte s dáždnikom vpred. Teraz prekonajte ostne a padajte dlhou šachtou a vyhýbajte sa ostňom. Úplne dole spadnete do pavučiny. Rozbite ju skákaním. Vyrúti sa za vami veľká skala, tak utekajte cez dve ďalšie pavučiny, ktoré vás zbrzdia (obe rozbite skákaním) a za druhou sa schovajte pod výčnelok, z ktorého spadnete. Skala sa prevalí popred vás a upchá dieru, do ktorej by ste inak spadli.
Preskočte skalu a napadne vás obrí pavúk. Utekajte vpred. Preskočte prvú pavučinu, druhú podlezte a ďalšie tri preskočte, aby vás nespomalili. Na konci vyskáčte hore po výčnelkoch. Úplne hore visí na strope skala, ktorú držia dve pavučiny. Skočte z plošiny pod skalou na pavučinu naľavo a rozbite ju. Skočte na pavučinu napravo, tiež ju rozbite a uvoľníte tým skalu, ktorá zabije pavúka. Napravo sa zosypú skaly a uvoľnia cestu k princovi. Rozbite skokmi jeho pavučinu a zachránite ho.

Zahanbený princ chce ešte raz dokázať, že je princeznej hodný a tak sa vydá za drakom, no opäť sa nevráti, tak idete za ním. Preskočte dve diery a za druhou sa na vás začne valiť balvan, tak preskočte dieru naspäť a tá balvan zastaví. Pokračujte ku skale, ktorú dvíha gejzír. Keď bude skala dole, skočte na ňu a z jej konca (keď je zdvihnutý) preskočte ďalej.
Pri trhline sa postavte na gejzír a keď vystrekne, budete na jeho vrchu. Odtiaľ preskočte za trhlinu. Pokračujte kopcom a zostaňte stáť na druhom gejzíre. Vyrúti sa na vás balvan, no gejzír vystrelí aj s vami a balvanu sa tak vyhnete. Potom utekajte vpred, aby ste sa dostali za gejzíry a k princovi.
Za princom je drak. Len dobehnite k drakovi a ten sa nadýchne, aby na vás vypustil oheň. Len čo sa začne nadychovať, bežte späť za skalu. Až dole za veľkú, nie za malú pod princom. Keď vypustí oheň, tak prepáli jedno z troch lán, ktoré držia nehorľavého princa. Toto zopakujte ešte dvakrát, ukážte sa drakovi, stiahnite sa pred jeho plameňmi a keď trikrát vypustí oheň, prepáli všetky tri laná princa, ktorého tak princezná zachráni.
To je koniec rozprávočky a zachránili ste tak aj druhú atrakciu.


Pirátska loď

Bežte do poslednej atrakcie, čo je pirátska loď. Najprv musíte pre Didi spustiť mostík. Naľavo pri stĺpe je nápis, že loď potrebuje údržbu (Zbierka 15). Napravo je pod potrubiami svetlo. Vezmite krabicu a zaneste ju k svetlu a nastavte ju tak, aby vám jej tieň na opačnej stene umožnil dostať sa hore na loď. Nemusí to byť presné. Ak vám v doskoku bráni špička, môžete ju prekonať prebúraním a tak isto z krabice skočte k lodi a použite prebúranie, aby ste sa dostali čo najbližšie a tam sa vonku z tieňa zachytili okraja lode. Vylezte hore, aktivujte tlačidlo a spustíte mostík pred Didi.
Teraz treba otvoriť dvere. Vezmite krabicu a odneste ju na tlačidlo pri presklenej časti s kormidlom. To otvorí jednu z troch častí dvier. Potom vojdite vedľa presklenej časti do tieňa a v tieni sa dostaňte za sklo. Tu natočte kormidlo, ako to len pôjde.
Potom vyjdite tieňom opäť von za sklo a bežte na ľavú stranu otáčajúceho sa kormidla. Vojdite do tieňa a nechajte sa vyviezť vyššie. Vyššie skočte naľavo na nejakú drevenú konštrukciu. Keď sa kladivko kormidla zdvihne, skočte naň v tieni opäť. Musíte odtiaľto, keď bude vyššie, inak by vás z pravého okraja kladivko zhodilo. Keď budete na vrchole kladivka, dostanete sa ešte vyššie a odtiaľ doskočte na plošinu nad vami. Tu je krabica, tak si ju vezmite a z okraja ju zhoďte dole do haly. Než sa vrátite dole, choďte na koniec plošiny a z nej skočte na sťažeň pri stene, kde je Svietidlo 10/15. Vráťte sa dole, vezmite krabicu a pri presklenej časti vojdite do tieňa aj s krabicou a preneste ju za sklo. Za kormidlom je tlačidlo, na ktoré krabicu položte.
Tretia krabica je na začiatku, tá, ktorou ste vytvárali tieň, pomocou ktorého ste sa dostali na loď. Vezmite ju a doneste si ju do haly. Prejdite znova za sklo a znova natočte kormidlo. Vráťte sa do haly, vezmite krabicu a na ľavej strane s ňou vojdite do tieňa a teraz sa len nechajte kormidlom pretočiť na druhú stranu, aby ste sa dostali aj s krabicou na plošinu s tretím spínačom, na ktorý krabicu položte. To vám otvorí dvere a vy nimi aj s Didi prejdite.

Vojdite k dráhe, kde si už Didi sadla do vozíka. Za vozíkom je pri stene Svietidlo 11/15. Nasadnite do loďky/vozíka a odvezte sa, až vám chápadlo chobotnice zablokuje cestu. Choďte po mostíku hore na plošinu. Pod prvým mostíkom je truhla na poklad, ktorá sa otvára. Ak do nej skočíte, keď je otvorená, získate úspech „No Backpack Bird Needed“.
Vybehnite hore na plošinu a aktivujte spínač. Zariadenie vhodí delovú guľu do lode a tá vypáli. Potrebujete vypáliť ešte raz, no nie je tu viac gúľ, tak choďte po túto. Pri stene, popred ktorú sa mihá tieň chápadla chobotnice, vyskočte na krabice a keď bude chápadlo pod krabicami, vstúpte do tieňa. Zostaňte na špici chápadla a keď bude najvyššie, skočte a v skoku sa aj prebúrajte vpred, teda doľava na plošinu, kde to prerazila delová guľa. Na člne zavesenom pod plošinou, kam odtiaľto doskočíte, je Svietidlo 12/15. Vnútri prejdite popri guli a na konci použite dvere, ktoré vypadnú. Vezmite guľu a vyjdite s ňou von.
Odneste guľu hore k zariadeniu. Napravo od zariadenia vojdite do tieňa aj s guľou a odneste ju až kam sa dá, teda pod tieň mechanickej ruky. Vyjdite z tieňa, aktivujte tlačidlo a tieň mechanickej ruky vhodí do mechanizmu tieň gule. Tú opäť kanón vypáli a guľa odstráni chápadlo chobotnice. Vráťte sa do vozíka a pokračujte s Didi v jazde.

Zastanete pred chobotnicou. Zbehnite dole pod vozík a vezmite si tam delovú guľu. Vyjdite s ňou hore k vozíku a vyššie po mostíku, až na plošinu oproti delu. Tu použite ovládanie a vysuňte trochu vozík, aby bol tieň, ktorý vrhá rovný. Vezmite delovú guľu, choďte k stene a vojdite do tieňa, prejdite s guľou až na koniec tieňa a položte ju. Vyjdite z tieňa a vráťte sa k ovládaniu a spustite vozík s Didi, aby ste vyzdvihli tieň s guľou. Choďte opäť k stene, vojdite do tieňa, vezmite si guľu, prejdite s ňou nad plošinu s delom a vyjdite z tieňa. Guľu vložte do dela a to samo vypáli. Tu na plošine máte aj Svietidlo 13/15.
Potom, keď sa atrakcia rozsype, tak choďte dole a pri dverách použite na panel 3 svietidlá. Nasledujte Didi. Keď zbehnete prvými schodmi, choďte pod ne, je tam otvor, ktorým skočte dole a pod plošinou pod schodmi je Svietidlo 14/15. Pokračujte pod schodmi chodbou do haly a napravo je na zemi Svietidlo 15/15. Pokračujte na koniec za Didi. Naľavo je na krabici knižka údržby (Zbierka 16). (Za všetky zbierky tejto kapitoly máte aj úspech „GroundsKeeper“). Didi sa chopí páky napravo. Vy choďte k páke naľavo a keď Didi odpočíta, tak na tri stlačte páku a nahodíte celý systém.
Presúvate sa automaticky pred loď. (Za opravu všetkých troch atrakcií získavate úspech „Handy Person“). Vráťte sa do cirkusového stanu, kde Vincenzo súhlasí s vystúpením.



Act III

Ulice

Didi si ale nestihla s Vincenzom pohovoriť, takže treba ísť za ním do jeho tajnej pracovne. Nasledujte Didi hore schodmi a cez nádvorie. Vincenzo vám zmizne pred nosom. Pri stolíkoch za rohom, ako vojdete po ulici k budove s jeho dielňou, je Svietidlo 1/4. Oproti vstupu do jeho dielne vyjdite hore schodmi a na terase za nimi choďte na koniec, pri zábradlí je Svietidlo 2/4. Medzi terasou a schodmi je vstup do bočnej uličky. Na jej konci pri mrežiach je Svietidlo 3/4. Vyjdite z uličky a choďte doľava a tam na konci ulice aktivujte svietiacu pištoľ. Uvidíte tieňový rozhovor Johnnyho a Kat. Vojdite do tieňa, skočte Kat na hlavu a keď sa k nej nahne Johnny, skočte na hlavu jemu. Z jeho hlavy skočte pomocou prebúrania na balkón naľavo za ním. Hore je Svietidlo 4/4.


Múzeum

Vojdite do haly, kde čaká Didi a vložte dve Svietidlá do prístroja. Pákou môžete otáčať predmety, ktoré vrhajú na stenu tiene. Naľavo je delová guľa, ktorú musíte dostať tieňmi hore na balkón napravo. Nastavte pred balkón tieň predmetu: Veľká guľa, z ktorej trčí na jednej strane špic a na druhej strane dva špice s menšími guľami. Nastavte ho tak, aby bol pri zemi ten trčiaci špic. Vezmite delovú guľu, vojdite do tieňa a položte guľu na špic. Potom použite páku, posuňte predmety zas doprava a predmet prehodí po obvode svojej veľkej gule túto delovú na balkón.
Potom si k balkónu nastavte tieň predmetu: Guľa s dvoma obežnicami, z ktorej vyskakuje čertík (o jeden predmet ďalej od toho, ktorým ste vysúvali delovú guľu). Nastavte si ho tak, aby jedna z obežníc smerovala šikmo zdola hore k balkónu. Vyskočte zľava na ňu, prebúrajte sa cez tenký tieň druhej obežnice a prejdite a preskočte až na balkón.
Tu vezmite delovú guľu a vložte do otvoru. Guľa spojazdní zvončeky, ktoré tu jediné nehrali. Zoskočte dole a napravo na stene vojdite do tieňa. Keď budú zvonce dole, vyskočte na ne, prejdite na ich druhú stranu a keď bude hore, skočte na bubon. Z bubna už len na činely a na balkón na druhej strane.

V tejto miestnosti máte v rohu pod schodmi za vitrínami vedecký obrázok (Zbierka 17). Môžete si tu otvoriť dvere pre skratku do miestnosti s hudobnými nástrojmi. Podstatou v tejto miestnosti je nastaviť projektor tak, aby vám tiene pomohli dostať sa na plošinu s generátorom solárneho prístroja.

Nastavenie projektora

Umiestnite ho kúsok od stroja v strede s ozubenými kolieskami a kúsok od rohu schodov. Popisuje sa to zle, orientačný bod si dajte sochu. Jej tieň nech je pri rohu, na stene s ozubenými kolieskami (aby ste na sochu doskočili od koliesok), ale jej ruka nech je už za rohom. Tieň tyče zástavy (na ktorý evidentne treba doskočiť z ruky sochy) nech je vo výške rímsy medzi stĺpmi, ktorá je po obvode miestnosti.
Keď to máte takto nastavené, choďte na schody a skočte do priestoru medzi držiakom a ozubenými kolieskami a vojdite tam do tieňa. Horné ozubené koliesko má v sebe otvor, tak keď sa bude blížiť, vtedy vojdite na kolieska a pretočte sa v otvore na druhú stranu (ak vás pri východe z kolieska vyhadzuje z tieňa, tak je otvor malý a treba trochu odsunúť projektor). Tam skočte na sochu, na jej ruku, čím sa dostanete za roh. Tu na tyč a odtiaľ skokom s prebúraním na balkón, kde aktivujte reštart solárneho prístroja.

Otvorila sa cesta, po ktorej prešla Didi. Vy prejdite do druhej miestnosti, kde je teraz svetlo a tieň upratovača. Vojdite do tieňa, skočte na delo, z neho na hlavu upratovača a keď sa otočí doskočte z jeho hlavy na balkón. Zbehnite dolu schodmi, napravo máte na stene obrázok (Zbierka 18).
Tu si môžete pootvárať dvere pre skratku do predošlých miestností, ale hlavne z tejto vyjdite hore schodmi a dverami na balkón v miestnosti so solárnym prístrojom. Naľavo vojdite do tieňa a prejdite po tieni k otvoru, ktorým prešla Didi. Na konci sa prebúrajte, aby ste doskočili do otvoru. Za ním sú naľavo noviny s článkom o zrušenom predstavení (Zbierka 19). Pokračujte ďalej a Didi stretne Vincenza, ktorý nie je nadšený, že ju vidí, ale dá jej aspoň lístky na jeho predstavenie a odvedie ju preč (úspech How´d You Get In?).


Maják

Ste opäť na ulici, tak sa vráťte na nádvorie s javiskom, kde začína Vincenzovo predstavenie. No pokazí sa osvetlenie a v tme sa vystupovať nedá, takže bežte dole pod pódium a napravo k majáku. Pri vstupe Didi spustí svetlo. Pri dverách vojdite do tieňa a prejdite tak za sklenený panel dovnútra. Vnútri aktivujte panel, čím sa spustí zdroj svetla v centre miestnosti.
Na plošine, okolo ktorej chýba podlaha, je krabica. Použite zdroj svetla a namierte ho na plošinu s krabicou. Skočte na plošinu, vezmite krabicu a vstúpte s ňou do tieňa v kruhu svetla. Krabicu tam nechajte, vystúpte zo svetla a vráťte sa k svetelnému zdroju. Presúvajte zdroj svetla aj s krabicou doľava pomedzi trhliny v stene až na koniec, kde krabica vypadne a bude na podlahe pri vás. Vezmite ju a umiestnite na panel pod schodmi, čím schody spustíte.
Vyjdite po schodoch na poschodie. Svetlu tu na poschodí sa presúva zľava-doprava a naspäť. Keď je vľavo, skočte do tieňa a prejdite na plošinu, kde si vezmite krabicu. Vojdite s ňou do tieňa a prejdite na plošinu na opačnej strane. Tam na panel umiestnite krabicu a spustí to ďalšie schody.
Vráťte sa na ochodzu a vyjdite vyššie týmito druhými schodmi. Hore je pri zábradlí na stene fotka ženy s tieňom dievčaťa (Zbierka 20). Použite tu páku a spustia sa schody, po ktorých vybehnite do hornej časti majáka.


Maják, horná časť

Naľavo je lekcia doktora Williama Jamesa o multiverze (Zbierka 21) a napravo článok o tom, ako sa stratila iluzionistova asistentka (Zbierka 22). Aktivujte tu panel a otvoria sa kryty, čo odhalí svetelné panely. Skočte do tieňa na stene, než sa panely so svetlom zatvoria a preskáčte po nich rýchlo (prebúrajte sa cez prekážkové tiene) na druhú stranu na ďalšiu časť schodov. Pod schodmi sú dve fotky dokumentujúce tieňovú dimenziu (Zbierka 23). Vyššie je pri stene vedecký obrázok (Zbierka 24) a oproti pri stoličke obrázok s kostrou a jej tieňom (Zbierka 25).
Aktivujte tu prvý otvor, čo vyšle svetlo a na stene budú tiene ozubených koliesok. Vyskočte na ne, vojdite do tieňa a vyskáčte po koliesku naľavo až hore a vyjdite z tieňa. Tam nájdete obrázok Vincenza a Dawn (Zbierka 26). Tým ste odhalili, že vy ste stratená asistentka Vincenza (a za všetky zbierky tretieho aktu máte úspech „BookKeeper“).

Vyjdite von a zoskočte naľavo ku krabici, ktorú o kúsok preneste, čím uvoľníte dvere. Prejdite dverami a aktivujte tyč pred nimi, čím presmerujete svetelný lúč, aby vychádzal sem do svetlometu pred dverami. Použite svetlomet pred dverami a zmenšite lúč svetla. Vezmite krabicu a vojdite s ňou do tieňa a nechajte ju tam. Vráťte sa k svetlometu a presuňte kužeľ svetla aj s krabicou hore, aby ste krabicu umiestnili na plošinu nad vami. Potom svetlomet zamerajte napravo na zdroj, aby ste ho napojili a ním aj svetlomet povyše vás.
Presuňte sa vyššie k druhému svetlometu a namierte ho na stenu pred ním. Vezmite krabicu a vojdite s ňou do tieňa do kužeľu svetla. Vráťte sa k svetlometu a premiestnite ním krabicu vo svetle doprava na plošinu za tri kusy stien. Prostredná stena sa otáča, ale po každom otočení máte dosť času na presun svetla s krabicou. Keď je krabica na plošine, namierte svetlomet na zdroj na stene, aby ste napojili posledný zdroj svetla hore. Vylezte vyššie, vezmite krabicu a položte ju na panel za zdrojom svetla, ktorý sa otvorí a vypustí svetlo do okolia.

Vyskočte na tieň potrubí a po nich vyskáčte na najvyššie. Povyše sa otáča trám. Skočte naň a prebúrajte sa cez tieň úchytu trámu a prebehnite trámom na druhú stranu na schody. Vyjdite po schodoch a na konci ochodze skočte na tieň zábradlia, po ktorom prejdite na ochodzu naľavo.
Teraz už len postupujte stále vyššie a vyššie a na každom úseku sa vám objaví svetlo a tiene postáv. Nebudú sa hýbať, zostanú stáť, takže sa nemusíte starať o správne načasovanie, ani nič podobné. Po prvých len vyskočte vyššie, ďalej prejdite prebúraním sa cez tiene potrubí. Ďalej vyskočte na tieň zábradlia a skočte vpred a zároveň sa prebúrajte tieňom, aby ste sa dostali za stenu. Tu už len pokračujte schodmi, postavami a zas schodmi po plošinách nad vami. Z poslednej bez tieňa skočte na najvyššiu plošinu, na ktorej sa zachyťte a vylezte hore.
Naľavo prejdite po rôznych predmetoch tvoriacich mostík a dostanete sa na vrch majáka, tu použite panel, čím budete ovládať lúč majáka a nasmerujte ho na javisko v meste (úspech „Let There Be Light“).


Záver

Vráťte sa k javisku, kde si pozriete vystúpenie Vincenza, ktorý vie o tieňovej dimenzii a predvádza kúsky spojené s jej využitím. Po predstavení choďte za javisko za Didi. Vyveziete sa hore výťahom, kde len prejdite opäť za Didi. Jej rodičia sa uzmieria, Vincenzo ich v tom podporí, aj keď je pravý otec Didi a pre nich to končí šťastne. Ako to končí pre vás, nezistíme. Na záver sa z tieňa vynorí Vincenzova ruka a poďakuje vám, že ste dozreli na Didi. Či vás ale nechá v tieňovom svete opustenú, ako doteraz, aby ste zostala osamelá bez kontaktu s inými ľuďmi, to sa už nedozvieme. Voči úbohej Dawn je to dosť nefér a jej depresívny príbeh tak zostáva bez konca. (Úspech „FIN“).
[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: